Előadó: | Akkezdet Phiai |
---|---|
Album: | Keressük! |
Szövegírók: |
Süveg Márk (Saiid) Hegyi Dávid Süveg Márk Vranik Krisztián |
Keressük a zeneszerzőt! | |
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
/Saiid/
A földről hallgattam meg az első csont roppanást
miután végig néztem az ős robbanást
az első házaknál én voltam a sár
voltam leprás király és másra éhező cár
tapasztaltam mi Aphrodité valódi bája
Norbinak vagyok a ledobott kalóriája
nem a való villából jöttem a való világra
voltam és még leszek önmagam paródiája
vegetáriánusnak egy szendvics ami sonkás
voltam napnál fűtő és Medúzánál fodrász
áldás és oltás, márkás sport táska
aminek a mélyére senki más csak a lány ás
Sztálin parancsára szazszor ordítottam kaputt!!
trójában a falónak valóban én nyitottam kaput
játszottam kaszanovát meg babonázó szüzet
és 68-ban én csináltam először meg a tüzet
én találtam ki hogy a katonák az üzlet
és én voltam az oka annak hogy dániában bűz lett
Leonardo kezében én voltam a tartás
tatárokkal együtt toltuk a tartár mártást
azt a havat olvasztom amit délre majd a tisza visz
ahol a vámpírok ellen készítettem crucifix
amíg Hitlerék azt mondták rám hogy gond van
utolsó perceit végig néző tarkó voltam
voltam senki de a fiam úgy hívták hogy Pelé
Elvis haján bazd meg én voltam a zselé
voltam hegy és szakadék,vizet hozó folyó
arany tojó Kennedy fejében a golyó
elő fordult hogy a kedvem szolgák lesték
a berlini falon voltam króm bomba festék
voltam pisztoly, penge, páncél ,és penna
a kanyar én voltam ahol behalt a Senna
hitehagyott pap a pietárra ráborultam
többször voltam fegyverben a százéves háborúban
mind két oldalon gyalogos és tiszt is
az egyik bankban engem rabolt ki a Viszkis
voltam hatalmas tábornok aki éppen kapitulál
szalutáló kamikaze és nem katapultál
baszott nagy zacskó kox lapulva a pultnál
én voltam a spanod akit tegnap szapultál
Refrén:
Ha nimfó vagy Saiid lesz neked a szex
és a diszkós picsánkak igen én vagyok az ex
gazdag csávó poharában voltam olcsó szesz
és a legrosszabb szitukban mondtam hogy pont jó lesz
Ha nimfó vagy Saiid lesz neked a szex
és a diszkós picsánkak igen én vagyok az ex
gazdag csávó poharában voltam olcsó szesz
és a legrosszabb szitukban mondtam hogy pont jó lesz
Voltam fény a vaknak, kély a papanak
összeomló istáló amiben halott lovak laknak
akkora raj csávó hogy kajak szopattam csak
máskor fullos gádzsik örültek ha szopathatnak
az első jó érzésed egy kúrás kint a szabadban
testvér te mást kerestél az itt lefestett szavakban
sosem kérdezted mégis sosem tagadtam
saját magam hite vagyok magamban
lelki multi milliárdos mégis valamit várva
bent százezreket szortam el alamizsnára
hülyét csináltam magamból a Szalacsit játszva
és az atlantiszt várta dalaim látva
a Dalai láma
Több mint 30 európai zenész fogott össze a "Stay True To The Act" ("Maradj hű a törvényhez!") elnevezésű közös kampányban, melyben
szívhez szóló videóüzeneteik segítségével arra szólítják fel az Európai Bizottság döntéshozóit, hogy maradjanak hűek a mesterséges intelligenciáról szóló rendelet eredeti szándékához.
Vagyis védjék meg az alkotókat attól, hogy a generatív mesterséges intelligenciával foglalkozó vállalatok ellenőrizetlenül felhasználhassák munkájukat, és vonják felelősségre azokat, akik szerzői jogvédelem alatt álló anyagok segítségével képezik modelljeiket.
Ahogy a felszólalás egyik résztvevője, a spanyol énekes-dalszerző, Álex Ubago fogalmaz:
A mesterséges intelligenciának védenie kell a zenét és azokat, akik azt létrehozzák.
Ezt Justyna Steczkowska, a 2025-ös Eurovízió lengyel versenyzője is megerősíti, aki a következőket nyilatkozta: "Művészként jogunk van tudni, hogy a munkánkat felhasználták-e a mesterséges intelligencia fejlesztésére, és jogunk van azt mondani, hogy nem akarjuk ezt. Az Európai Unió elfogadott egy törvényt, amelynek meg kellene védenie minket, és most arra kérjük az Európai Bizottságot, hogy egyszerűen hajtsák végre a rendelkezést, kezeljék tényként."
A probléma középpontjában a kreatív szektor növekvő aggodalma áll, miszerint a művészek munkáit a tudtuk vagy beleegyezésük nélkül használják fel olyan mesterséges intelligencia modellek képzésére, amelyek képesek hatalmas mennyiségű, az ő stílusukat utánzó tartalmat létrehozni.
A 2024-ben elfogadott uniós AI-rendelet úttörő rendelkezéseket tartalmazott, amelyek előírják, hogy a mesterséges intelligencia fejlesztőinek nyilvánosságra kell hozniuk a modelljeik képzéséhez használt tartalmakat. Az EU most azon dolgozik, hogy ezt a szabályzást a gyakorlatba ültesse, és fennáll a veszélye, hogy a jogszabály "felhígul" - és nem vonja felelősségre az említett vállalatokat.
A "Stay True To The Act" kampány egy közvetlen felhívás az európai politikai döntéshozókhoz, hogy biztosítsák, hogy a rendelkezés végrehajtása tükrözi annak eredeti szellemiségét, azaz az átláthatóságot, az elszámoltathatóságot és az európai alkotók védelmét.
A művészek a következőket kérik
A szerzői jog és az innováció védelme
Ahhoz, hogy alkotni tudjanak, a művészeknek rendelkezniük kell a joggal, hogy ellenőrzésük alatt tarthassák műveik felhasználását, és ezért a felhasználásért díjazásban részesüljenek.
Átláthatóság
Az alkotói munkát felhasználó, mesterséges intelligenciát használó rendszereknek átláthatónak kell lenniük, és meg kell felelniük a hatályos szerzői jogi szabályoknak.
A zene és a mesterséges intelligencia közös fejlődésének és gyarapodásának lehetőségét az EU-ban.
Az üzenet
"Maradj hű a törvényhez, maradj hű a kultúrához!"