


| Előadó: | hiperkarma |
|---|---|
| Album: | Hiperkarma |
| Megjelenés: | 2002 |
| Hossz: | 0:00 |
| Szövegírók: |
Bérczesi Róbert |
|
Bérczesi Róbert |
|
| Kiadó: | Warner |
| Stílus: | alternatív, rock |
| Címkék: | Keressük! |

Inkább a versed költsd,
és ne a rosszhíredet
a városban egyedül én vagyok veled
és nézlek, ahogyan a sárban mászol
és látom, neked is csak a fagolyók
nőnek a szemeid helyén,
és te se veszel észre mást,
csak, ami elédtáncol és ordít.
De csak az kiabál, aki fél.
Te magadon nevess, csendesebb legyél.
Az kiabál, aki fél.
Játszom veled, de az én nevem nem ér.
Lődd ki magad, figyeld a csendet,
hallgass.
Figyelj.
Mellébeszél, aki mindent akar
az a kis élet, amit te szépnek hiszel,
nekem annyit se ér, mint a vécépapír.
Kit érdekelne,
ha kitörne valami háború
a magam részéről inkább a seggem félteném,
hiszen a lelkem, köszöni szépen, jól van
valami mély dolog fenekén
írja a versét, az elsőt,
hogy a fejében szólnak a hangok, meg a teste,
ami olyan, hogy egyből rímel rá a lelke
és helyetted ordít, hogy ne kiabálj!
Mert csak az kiabál aki fél.
Te magadon nevess, csendesebb legyél.
Az kiabál aki fél.
Játszom veled, de az én nevem nem ér.
Lődd ki magad, figyeld a csendet,
hallgass, és írjad a versed.
De csak addig írjad, amíg azt nem mondják:
nem rossz (tényleg nem rossz),
de ezt már írtad. (Csak az kiabál, aki fél ... )
Tudod az egyetlen út, ami valahova vezet
ez a hosszú vörös, amin éppen gyalogolok.
Voltak idők, mikor azt éreztem,
hogy ez az út lesz a vesztem
és a végén belebukok.
Egyedül a téren álmodik a nyomor
pénzem, az nincsen, és a város is üres
és mégis ezerszer színesebb,
mint a képeken.
Én élvezem.



Az Artisjusos műbejelentésnél már jelölheted, ha műved megalkotásához a generatív mesterséges intelligenciát is segítségül hívtad.
Cikkünkben összeszedtük a leggyakrabban felmerülő kérdéseket.
Ha teljesen az MI generálta a dalt, bejelenthetem?
NEM. Az olyan zeneszámokat, amelyekben egyáltalán nem fejeződik ki ember szellemi tevékenységéből, kreativitásából fakadó egyéni eredeti jelleg, nem védi a szerzői jog, így bejelenteni sem lehet őket az Artisjushoz.
Átdolgozáshoz, (vers)megzenésítéshez használtam MI-t. Hogyan kell bejelenteni?
Az MI használatának megjelölése mellett a bejelentésnél ugyanazok a szabályok irányadóak, mint a hús-vér szerzők általi átdolgozásoknál:
– Szerzői jogi oltalom alatt álló művek zenei átdolgozásához az eredeti szerzők engedélyét is szükséges beszerezni, és megállapodni, milyen arányban osztjátok meg egymás között az átdolgozásból származó jogdíjakat.
– Olyan műveknél, amelyek szerzői védelmi idő tekintetében már nem védettek vagy nincs szükség engedélyre, elég a műbejelentéskor a megfelelő kategóriában feltüntetni az eredeti szerzőt, szerzőket. Az átdolgozásból származó jogdíjak felosztása ekkor a Felosztási Szabályzat alapján történik.
Ha az eredeti mű hangfelvétele is átvételre kerül, a felvétel előállítójától is engedélyt kell kérni.
Megzenésítésnél így jelöld a SZIR-ben, ha MI-t használtál
Forrás: Artisjus
Én írtam a művet, de az MI adja elő. Kell használnom a jelölőt a SZIR-ben?
NEM, mert ez esetben a mű saját szellemi alkotásod, nem számít, hogy az egy MI alkalmazás előadásában szólal meg a felvételen.
Milyen értékkel szerepel a mű a felosztásban, ha MI-t is használtam művem megalkotásához?
Akármelyik generatív mesterséges intelligenciát hívtad segítségül a zeneszerzéshez vagy szövegíráshoz, a jelenlegi hazai jogszabályi rendelkezések alapján az MI nem lehet szerző, társszerző. Szerzőként tehát csak az alkotásban részt vevő embert kell rögzíteni a műbejelentés során. (A zeneszerzői-szövegírói százalékok megoszlása ez esetben is szabadon megadható.) A közös jogkezelésben minden felhasznált zenemű értéke azonos, az emberi alkotást támogató technikai eszköz használata ebben nem jelent változást.
Eredeti műnél így jelöld a SZIR-ben, ha MI-t használtál hozzá
Forrás: Artisjus
Kérdés esetén keresd az Artisjus Szerzői Kapcsolatok Osztályát.
Forrás: artisjus.hu
Kiemelt kép: illusztráció/AI/Freepik