Előadó: | A vörös malom (musical) |
---|---|
Album: | Keressük! |
Szövegírók: |
Miklós Tibor |
Kocsák Tibor |
|
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Musical |
Címkék: | Keressük! |
(Mima):
Meglátnom önt s megszeretnem
egy pillanat műve volt- érzem,
gyönge a nő, jajt rebegő, sóhaj egész szívem.
Te hős, te talpig férfi, te karcsú szép ember,
ha nincs remény, itt véget ér az életem.
(János):
De hát, mit akar tőlem?
(Mima):
Hogy megszabadíts láncaimtól,
hogy birtokold testem-lelkem,
hogy megmenekíts árnyaimtól,
egy lehess szívemmel.
Te kékszakáll, te tigris,
ölj meg, de előbb szeress,
az illatod, a pillantásod
mind-mind végzetes.
(János):
Gyönyörű hölgy, ön téved,
ha játszik is csak velem,
a játékkal is elkésett,
hisz van feleségem.
Mima:
Ó, köszönöm, köszönöm,
tudom ez mind igaz, tudom,
és azt is tudom, hogy még nem szeretsz,
de szeretni fogsz nagyon. Úgy bizony.
Szánd meg a szenvedőt,
szánd a szomjazót,
a szívem tőled lázbeteg,
de meggyógyít egy csók.
(János):
Szédült vad szenvedély, játék, de szép,
egyszerre csábít és rémít, mi jön még?
(Mima):
Szánd meg a vakmerőt,
kit hív egy messzi fény,
adj kék eget, adj szárnyakat,
hogy szállni tudjak én.
(János):
Ne hagyj el tisztaság, őrizz, vigyázz,
Elgyöngít bárkit, már őrit e láz.
(Magister):
Most mássz a fára a nő elöl, ha tudsz.
(Ördögök):
Hej, hej, ha tudsz.
(János):
Karja ölel, meggyulladok,
jaj ez a tűz úgy éget
(Mima):
Miért menekülsz, mért kínozol,
miért rejted szíved?
Szó nem elég, szó megaláz,
már csak a csókod kell.
(János):
Hű feleség, otthoni táj vár reám, engedj el!
(Mima):
Felejtsd el hitvesed,
(János):
ő vár rám,
(Mima):
felejtsd el azt a nőt,
(János):
meg nem csalnám,
(Mima):
csókolj,
(János):
mért kínzol,
(Mima):
csókolj,
(János):
nem bírom,
(Mima):
Miért vonakodsz, mondd, csókolj,
(János):
megfojt a forróság,
(Mima):
csókolj,
(János):
mért engem,
(Mima):
csókolj,
(János):
így nem kell,
(Mima):
tépd le ruhámat, mindent megkapsz,
(János):
mért nem jó más,
(Mima):
tiszta vagy, mint az ég,
(János):
hisz férfi van száz,
(Mima):
nélküled elvesznék,
(János):
mind megkapnád,
(Mima):
csókolj,
(János):
mért csábítsz,
(Mima):
csókolj,
(János):
mért szédítsz,
(Mima):
én gyönyörűm csak csókolj,
(János):
eltölt a bűnös vágy,
(Mima):
csókolj,
(János):
áhítlak,
(Mima):
csókolj,
(János):
szomjazlak,
(Mima):
reszket az ajkad,
(János):
kergess el,
(Mima):
jöjj hát,
(János):
mondd, hogy nem,
(Mima):
nincs a földön asszony,
(János):
nincs kegyelem,
(Mima):
forróbb, izgatóbb,
(János):
nincs senki sem,
(Mima):
bárki várjon otthon
(János):
csakis te létezel
(Mima):
értem elhagyod,
(János):
buja testeddel,
(Mima):
nincs a földön asszony, ki téged így kíván,
(János):
nincs senki más,
(Együtt):
csókolj hát én érzem,
más nem kell soha már,
szikrát szór az égbolt,
tombol fönn a hold,
felgyúl majd, ha ajkunk
végre egybe forr,
(János):
csupa tűz, lobogás, ragyog minden,
(Együtt):
nincs több földi asszony, múltad bármi volt,
a boldogság, az élet lesz egy édes csók.
(Magister):
Szikrát szór az égbolt, tombol fönn a hold,
felgyúl majd, ha ajkuk végre egybe forr.
Az édes bűn a végzet lesz az első csók.
(Mima):
A boldogság, az élet lesz az első csók.
(Magister):
Buja lett!
- Életem legnagyobb türelemjátékát játszom
- mondta a sztrókon két évvel ezelőtt átesett Révész Sándor az MTI-nek.
A népszerű énekesnek kedden jelent meg önéletrajzi könyve Ezt én választottam címmel, amely egy kalandos élet, 70 év története.
A Helikon Kiadó gondozásában elérhető, fotókkal gazdagon illusztrált kötetben a Generál és a Piramis egykori frontembere őszintén és részletesen vall életéről, családjáról, gyerekkoráról, zenei pályafutása kezdetéről, a Generál és a Piramis együttessel elért hatalmas sikerekről, szólóéveiről, külföldi kalandozásairól, barátairól. Révész Sándor szavait Derksen Gyöngyi és Bálint Csaba jegyezte le.
- Mozgalmas életet éltem, a színpadi létünk a közönség szeme előtt zajlott, miközben habzsoltuk az életet. Az évtizedek során adott sok interjúban nem akartam részletekbe bocsátkozni pályámról és érzelmi átmeneteimről, de a betegségem, illetve 70. életévem arra késztetett, hogy őszintén visszatekintsek, és elmeséljem mindazt, amit átéltem - mondta az énekes.
Sztrókja után ma már jól viseli a hétköznapokat, tud mozogni, és bár vannak nehézségek, visszatért a komfortérzete.
Révész Sándor a hetvenes évek legelején, a Generál együttes szárba szökkenésével alig egy év alatt vált ismeretlen amatőr zenészből országosan népszerű énekessé.
- A Generál megalakulása a sors különös dramaturgiájának köszönhető. A zenekar Várkonyi Matyi és Novai Gabi irányításával, Karácsony James jöttének gazdagító élményével, fiatal és tehetséges emberek szövetsége lett, amely gyorsan megtalálta a közönségét. A menedzserként mellénk állt Hegedűs László segítségével külföldön is sikereket arattunk, Lengyelországban 15 ezres stadionokban játszottunk, vezettük a holland slágerlistát, és megkockáztatom, hogy a világhírnév küszöbén álltunk. Ebből végül nem lett semmi, de nem sokon múlt - fejtette ki.
Som Lajos akkor már évek óta csábította a Piramis zenekarba, és 1975-ben igent mondott. A keményebb zenék már a Generál idején motiválóak voltak számára. Az interneten a közelmúltban felbukkant a Mikor megszülettem... című dokumentumfilm, amelyet Gazdag Gyula 1979-ben készített a Piramisról, a zenekar fiatalokra gyakorolt elképesztő hatásáról. Az alkotást annak idején csak egy alkalommal vetítették.
- A film hitelesen ábrázolt minket, és a közönség reakcióját egyaránt. A Piramist alkotó öt zenész egyszerű városi fickó volt, hasonlítottunk rajongóinkhoz, talán ez is benne volt abban, hogy sokan példaképként tekintettek ránk. Horváth Attila dalszövegei nagyszerűen kifejezték az akkori fiatalok, a csöves generáció életérzését, gondoljunk csak a Kóbor angyalra, a Ha volna két életem, a Szállj fel magasra vagy a Szabadnak születtem soraira - mondta Révész Sándor.
Az énekes 1981-ben kilépett a Piramisból és 1984-ig külföldön dolgozott, világslágereket énekelt egy óceánjáró hajón. Abban a zenekarban társa volt például Banyák Nándor hegedűvirtuóz és Bianki Iván, a Kex korábbi gitárosa. "Nagy kihívás volt egy semlegesnek mondható, hatszáz fős közönség előtt estéről estére fellépni, ez profi hozzáállást követelt, és óriási tapasztalattal vértezett fel".
Miután hazatért, 1985-ben a Hanglemezgyár kezdeményezésére, és Presser Gábor szakmai támogatásával elkészítette első szólólemezét. Az album, amelyre a Presser-Dusán szerzőpáros mellett ő maga is írt dalokat, rendkívül sikeres lett, olyan számokkal, mint a Nem tudtam, hogy így fáj, a Vigyázz a madárra, vagy A francia lány.
- Volt szó a folytatásról Gáborékkal, a lemezzel Magyarországon James-szel és egy remek csapattal turnéztunk, és néhány közös nyugat-európai fellépésen is szerepeltünk 1987-ben, de akkor én már egy alföldi tanyán éltem, és az ott megélt szabadságélményt nem nagyon akartam feladni - mondta Révész.
A könyvből kiderül, hogy Révészt a Skorpióba, a Dinamitba, sőt a világhírű német heavy metál zenekarba, az Acceptbe is hívták énekelni, de nem ment, közös projektje a Mud együttes tagjával, Rob Davisszel pedig kísérlet maradt. A Piramis 1992-1993-as és 2006-os visszatérése a színpadra is magában rejtette az új lemez ígéretét. "Én nagyon akartam, a többiek, Som Lajos, Závodi Janó, Gallai Peti és Köves Pinyó sajnos nem voltak erre fogékonyak".
Bár autodidakta módon alakította ki az énekhangját, a Piramis időszakában szinte végig úgy érezte, repül a színpadon, ami katartikus élmény volt.
- A hetvenes években a színpadi hangosítás minősége még nem volt megfelelő, ezért legérettebbnek az utóbbi tizenöt évben éreztem magam, a Piramis-évek projekttel, és a Közlegények trióval. Mindkettővel egész pályám dalaiból mazsoláztunk, és egy korábban ismeretlen intim hangot sikerült megtalálni - jegyezte meg.
A betegsége óta egy reklámfelkérésre újra felénekelte a Piramis Ajándék című, eredetileg 1978-as sikerdalát, amely így a mai fiatal generációhoz is eljutott.
A hangját az elmúlt két évben ugyan nem trenírozta úgy, mint azt a pályáján eltöltött évtizedek alatt, de manapság egyre többet foglalkozik vele. "Ha az egészségi állapotom lehetővé teszi, szívesen visszatérek a színpadra".
Fotók: Révész Sándor