


| Előadó: | hiperkarma |
|---|---|
| Album: | Keressük! |
| Szövegírók: |
Bérczesi Róbert |
|
Bérczesi Róbert |
|
| Kiadó: | Keressük! |
| Stílus: | Keressük! |
| Címkék: | Keressük! |

Egészbe lenyel de nem vérzek el
hogyha így alakult már kit érdekel
hogy hol rontottam el hogy mi volt a cél
mikor elindultam nehogy elvérezzél
kimentem magamat ha nagyon muszáj
de ha nem muszáj inkább ne engem utálj
sőt ha lehet ne utálj se magad se mást
a kerítésen túl találj egy forrást
feküdj a vízbe és maradj is ott
míg el nem tüntetik belőled a gonoszt
a gonosz ha nincsen úgy kényelmesebb
vedd észre magad ahogy lélegezteted
a szájtól a szájig csak egy aprócska táv
mégis megtenni egy örökkévalóság
néha ha éjszaka felver egy álom
már nem fekszem vissza csak azért se bánom
hogy élek
ezzel könnyedén megbarátkozok
hogy élek
na ezt a címkét rám aggadhatod
ha más vagy
mikor holtat játszol és úgy adod magad
hát lásd meg
hogy milyen jó mikor a címkéd csak ennyi
hogy kiterítem eléd a kártyáimat
nem feszítem be neked az izmaimat
hogyha húron pendülök úgy minek feszítsek
ha elpattanok azzal kinek segítek?
vannak bűnök amik elévülők
és vannak amiken a múló idők
se fognak ha fogod hogy miről beszélsz
még úgy se hagynak el ha pokolra mész
itt virágba borult egy sírdomb na és?
szedek belőle egy csokrot ha kérsz
közben szelek fütyülnek egy melódiát
elviszem ezt is de otthon nem írom át
nem teszek hozzá és el sem veszek
ha csak egyetlen hangot is hozzáteszek
legyen akármilyen jó is egyből kimúlt
a halott a hangokhoz hozzányúlhat
de én élek
ezzel könnyedén megbarátkozok
hogy élek
ezt a címkét rám aggathatod
ha más vagy
ha holtat játszol és úgy adod magad
én értem
de milyen jó mikor a címkéd csak ennyi hogy
élek
élek
élek
kegyetlen élet a kegyetleneknek
a megbocsátóknak ezernyi köszönet
a vállakra boruló síró arcokat
az ember nem felejti hogy adhat vigaszt
az örök változás rémes agymenés
úgy sem tudhatod ha örökké is élsz
hogy hogyan kéne most nem holnap mi lesz
a tegnap semmi engem csak ma érdekelsz
úgy ám mikor először láttam a hátad
amivel elfordultál hogy ne lássad
hogy mi történt velem
már minden pillanata történelem
mert elmúlt amit akkor kértem az más lett
mint a legtöbb ember itt a holdon
én is csak úgy csinálgatom a dolgom
hogy legtöbbször benn az árnyékban
élek
ezzel könnyedén megbarátkozok
hogy élek
na ezt a címkét rám aggadhatod
ha más vagy
mikor holtat játszol és úgy adod magad
hát lásd meg
hogy milyen jó mikor a címkéd csak ennyi
hogy élek (élek)
na ezzel könnyedén megbarátkozok
hogy élek (élek)
na ezt a címkét rám aggadhatod
ha más vagy (más vagy)
ha holtat játszol és úgy adod magad
én értem (értem)
de milyen jó mikor a címkéd csak ennyi hogy
élek
élek
élek


Flea, a Red Hot Chili Peppers legendás basszusgitárosa, hosszú szólócsendet követően jelentkezik új anyaggal.
Az A Plea-vel, az első Flea-szólódal 2012 óta, ma vált elérhetővé, egyben megjelent hozzá egy provokatívan kortárs és koncepcionálisan gazdag klip is, amelyet Clara Balzary rendezett.
A dalban Flea visszatér első hangszeréhez, a trombitához, miközben basszusgitáron és éneken is hallható.
Az új anyag elkészítéséhez Flea modern jazz- és kísérleti zene világsztárokat gyűjtött maga köré
Vele zenél Anna Butterss, Jeff Parker, Deantoni Parks, Mauro Refosco, Rickey Washington és Vikram Devasthali. Chris Warren vokálosként csatlakozott és a dal producere, Josh Johnson emellett alt szaxofonon is közreműködik.
Az A Plea üzenete a szeretet, az összetartás és az emberi kapcsolatok fontosságát hangsúlyozza.
A dal szövege a világ megosztottságát tükrözi
„Vágyakozás egy túlvilági hely után, egy szeretetteljes helyre, ahol kifejezhetem a véleményem és önmagam lehetek. Mindig csak próbálok önmagam lenni.
Nem érdekel a politika aktusa. Szerintem van egy sokkal magasabb, transzcendensebb hely, ahol érdemi párbeszéd folyhat, ami valóban segítheti az emberiséget, és segíthet mindannyiunknak harmonikusan és produktívan élni, egészséges módon a világ számára. Van egy hely, ahol találkozunk, és az a szeretet.”
A videóklip, amelyet Clara Balzary rendezett, lenyűgöző, kortárs, kifejező és koncepcionális. A koreográfiát Sadie Wilking jegyzi, amely nem a megszokott táncnyelvet követi, hanem vizuálisan, operatőri bravúrokkal és érzelmileg is mélyen átélhető élményt teremt, tökéletesen kiegészítve a dal társadalmi és kulturális üzenetét.
Ez a dal előfutára Flea 2026-ban megjelenő, új szólóalbumának a Nonesuch Records gondozásában. A további részletek a jövő év elején várható.
Fotók: Flea/Magneoton