Előadó: | Yellow Gas Station |
---|---|
Album: | Keressük! |
Szövegírók: |
Kővári Viktor Malatidesz Zsolt Szauter Nándor |
Keressük a zeneszerzőt! | |
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
Verse 1:
Hajamat fújja a nyári szél.
Fülembe suttog, hallgatom mit mesél.
Bőrömön érzem a nyár hívó szavát.
Érezni akarom minden pillanatát.
Nappal a parton a víz mellett fekszem,
Szempárok néznek, ahogy barnítom a testem.
Mindenki vidám, nyoma sincs a télnek.
Felforr a vérem és érzem, hogy élek.
Refrén:
Itt van a nyár égeti a testem.
A tűző napot most magamra festem.
Itt van a nyár, érezni akarom.
Itt van Újra...Élj szabadon!
Itt van a nyár, felforr a vérem,
hogy miért van ez, ezt Én sem értem
De itt van a nyár, ez mennyei hatalom.
Újra itt van... Élj szabadon!
Rap (Fernando):
Itt most belépek a képbe és lever a víz,
körülöttem lányok legalább tíz,
Tudom ez a buli nem akármilyen,
nézz körül testvérem mondd bátran IGEN
Simogat a nyár, úgy csalogat a part,
elő a kezeket csapjunk egy nagy zajt
Irány a Balaton egy lazítós hangulat
Ha tuti a feeling itt mindenki mulat.
Jöhet egy kis koktél, ahogy megjöttél,
de óvatosba toljad, nehogy kidőljél.
Cubalibre Mojito, ez lesz a jó,
Ferni papa tudja nem kell a szó!
Rázd rázd, gyere rázzad a feneked,
Tegyél rá bébi magasba a kezeket,
Dübörög a basszus pont jókor nem későn,
most robbanni fog a Yellow Gas Station! "
Verse 2:
Eljött az este cikáznak a fények.
A Dj.-k pörgetik a legjobb zenéket.
Mindenki táncol és szabadon érez.
Rosszalkodj te is és nehogy lefékezz!
Ragadjon el az éjszaka lángja,
mártózz meg benne, senki sem bánja.
Itt van a nyár és ebből sosem elég.
Gyere tomboljunk együtt még-még-még!
Rap2:
Rázd rázd, gyere rázzad a feneked, Tegyél rá bébi magasba a kezeket,
Rázd rázd, gyere rázzad a feneked, Tegyél rá bébi magasba a kezeket,
Rázd rázd, gyere rázzad a feneked, Tegyél rá bébi magasba a kezeket,
Boom boom boom reme-remegnek a falak
Az akváriumból kiugranak a halak.
Rap3:
Zakatol a ritmus érzem ahogy lüktet
A YGS odaver nem kicsit büntet
Dübörög a basszus pont jókor nem későn
Most robbanni fog a Yellow Gas Station!
1. rész, Fotográfus mesterek és fotóművészek íróportréi, 2024. április 27 – június 24.
2. rész, A múzeumi fényképészek íróportréi, 2024. június 27 – december 15.
2024-ben alapításának 70. évfordulóját ünnepli a Petőfi Irodalmi Múzeum, amelyet egy gazdag és sokszínű, gyűjteményeit bemutató kiállítássorozattal ünnepel meg. Ennek a sorozatnak képezi az első részét A halandóság törékeny arcai fotókiállítás a Petőfi Irodalmi Múzeum gyűjteményének íróportréiból. A jubileumi tárlat olyan válogatást mutat be a múzeum archív fényképeiből, amely sajátos keresztmetszetet nyújt az irodalom jeles szereplőiről éppúgy, mint a magyar fotótörténet kiemelkedő alkotóiról.
A kiállítás felépítése rendhagyó, mivel azonos főcím alatt két önálló, időben egymást követő tárlat szerepel. Az elsőn (2024. április 27 – június 24.) az archív írói arcképekre, míg a másodikon (2024. június 27 – december 15.) a múzeumi fényképészek munkája során készült portrékra kerül a hangsúly. A két egymást követő tárlat összesen mintegy 150, a múzeum tulajdonában lévő klasszikus magyar író arcképét vonultatja fel.
Végigtekintve a kiállításon, a látogató számos ismerős fényképre bukkanhat. Ki ne látta volna tankönyvében a megtört tekintetű Arany, az igéző Ady, a kalapos dendi Kosztolányi vagy a vigasztalan Juhász Gyula fotóját? Közös bennük, hogy valamennyit a PIM fotógyűjteménye őrzi.
A múzeum már 1954-es megalakulásakor kiemelt jelentőséget tulajdonított a fotográfiáknak, amelyek műtárgyként, készítőjüket is megnevezve kerültek be a nyilvántartásba. Az áprilisban megnyílt tárlat válogatás a Művészeti, Relikvia- és Fotótár 40 ezer darabos írói ikonográfiai kollekciójából, a PIM fotógyűjteményének legértékesebb egységéből. A Művészeti Tár fotógyűjteménye országosan is a legnagyobb írói képi adatbázis, és mint ilyen, nélkülözhetetlen kiállítások, irodalmi kiadványok összeállításakor is.
Az első bemutatón (2024. április 27. – június 23.) szereplő, időrendben kiállított mintegy 80 fénykép neves fotográfusok – Simonyi Antal, Ellinger Ede, Uher Ödön, Székely Aladár, Rónai Dénes, Pécsi József, Escher Károly, Zinner Erzsébet, Balla Demeter, Gink Károly, Molnár Edit, Szilágyi Lenke és többek - munkáin keresztül egyben fotótörténeti ívet is felrajzol, érzékeltetve, hogyan alakult a portréfényképezés technikája és szemléletmódja a korai és a legújabb felvételek között eltelt mintegy 150 évben. A tárlat legkorábbi fotográfiája Tiedge János Vörösmartyt ábrázoló felvétele 1854-ből, míg a legutóbbiak a 2000-es évekből valók. A kiállítás az irodalom és fotográfia egyfajta izgalmas találkozására invitál.
A gyűjtemény bővelkedik különleges, korai fényképészeti eljárással készült eredeti fotográfiákban. Kiemelkedik közülük Székely Aladár Ady Endréről 1915-ben készült dedikált fotója, Simonyi Antal Jókai Mórról, illetve Arany Jánosról készült albumin fényképei, Ellinger Ede Arany János fényképe, Balogh Rudolf Molnár Ferencről haditudósítóként készült fotója, vagy Edward Steichen, a divatfotózás úttörőjének Molnár Ferenc portréja, és Kaffka Margit albumin fényképe.
A halandóság törékeny arcai címet Juhász Ferenc Molnár Edit Íróportréim című 1973-as pécsi kiállítására írt megnyitóbeszédéből kölcsönöztük.
A második kiállításon (2024. június 27. – december 15.) a PIM fotósai (Berekméri Zoltán, Flesch Bálint, Bókay László, Dobóczi Zsolt, Belicza László Gábor, Gál Csaba és Birtalan Zsolt) által az elmúlt évtizedekben készített íróportrékra kerül majd a hangsúly.
A kiállítás kurátorai: Kovács Ida és Kemény Aranka irodalmi muzeológusok, PIM
Grafikai tervezés: Csuport Andrea
Látványterv: Mihalkov György, PIM