Előadó: | Kamikaze |
---|---|
Album: | Keressük! |
Szövegírók: |
Busta Funk Lakatos Róbert Árgyó Péter Kordik Zsolt Csató Adorján |
Keressük a zeneszerzőt! | |
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
Gabó: (refrén)
Otthon, édes otthon,
véget nem érő sanzon.
A terror falai visszaverik a hangom,
otthon, édes otthon.
Busta:
Én nem is értem az embereket, hogy vadulhatnak ennyire meg?
Akinek szent a család dolga, az miért van így megrohadva?
A saját vérét a kukába dobja, az ereket utána felvagdossa.
A kékfénybe bekerülhetsz, de soha Isten országába.
A fejemet lehajtom, inkább nem is nézek körbe.
Csak a depressziót látom, senki nem néz már tükörbe.
A fröccsök után a gyereked éhes száját vágod.
Ha nem terpeszt az asszony, azt is ingyen plasztikázod.
Hálás vagyok az Istennek, hogy erőt adott a szüleimnek,
hogy ők engem felneveltek, meg velem együtt az öcsémet.
Voltak nehéz időszakok, és a fogalmakkal tisztába vagyok,
tudom, hogy milyen egy igazi család és köszönettel tartozom.
És kifordul a gyomrom attól, ha azt látom, hogy minden passzol.
Mindenkinek rókát játszol, ez telik egy jó nagy fasztól.
A képmutató emberek belefulladtak a trágyába.
Mellettem ott lesz a fiam, lányom, a földbe tesznek egy ládába.
Gabó: (refrén)
Otthon, édes otthon,
véget nem érő sanzon.
A terror falai visszaverik a hangom,
otthon, édes otthon.
Funk:
Rizikózik, aztán végül elnyomja a dekket.
Vérző szívvel nézi a kegyetlen nyelőgépet,
így egy havi keresetnek órák alatt annyi.
Hiszen a nyolcadik konyak után, könnyebb felejteni.
Záróra - szól a csapos,
egy szokásos trappos éjszaka.
Késő este öklendezve lép a lakásba.
Vacsora rotyog a rezsón, a maradék a fazék alján,
a tapétán cirkál a csótány.
Asztalon számlák, fedezetlen csekkek,
ígéretek, amiket nem követnek tettek.
Véraláfutás, zúzódás a kedves hitvesen,
csendesen a nyugtatóktól bóbiskol a fotelben.
Apuci szeme fénye tizenötöt töltötte,
tőle ötven évvel idősebb a partnere.
Nagyvonalú vele a ferdehajlamú szomszéd,
hörögve elégíti ki a nyugalmazott honvéd.
Az ártatlanság árát, egészségtelen erotikát,
a romlott romantika fogalmát kimeri meríteni.
Eltévedt pernye újabb lyukat éget a szőnyegen.
A másfél éves fiad magát látja a hypo-s üvegen,
ügyesen, a kupakot lecsavarja, felemeli, meghúzza.
Hangtalan sikolyát elnyeli a fürdőszoba.
Sarokban a terhek, elvetélt elvek,
korom a plafonon, füstbe ment tervek.
Otthon, édes otthon, szoba, konyha, garzon,
örökkön-örökké ismétlődő, véget nem érő sanzon.
A terror házának falai visszaverik a hangom,
otthon, édes ódon.
Gabó: (refrén)
Otthon, édes otthon,
véget nem érő sanzon.
A terror falai visszaverik a hangom,
otthon, édes otthon.
Funk:
És hol isten, ott szükség nincsen.
Otthon, édes otthon.
Kamikaze!
Kettő - dupla nulla - öt.
Yeah...
Gabó: (refrén)
Otthon, édes otthon,
véget nem érő sanzon.
A terror falai visszaverik a hangom,
otthon, édes otthon.
Schoblocher Barbaráék feltöltötték jó energiákkal a Park közönségét
A 2011 őszén alakult Blahalouisiana Székesfehérvárról indult. Akkor beat-rock/pop-soul zenekarként aposztrofálta magát. A csapat azonban a tavaly megjelent Sötét Villám című lemez után napjainkban már egy, az eddiginél jóval színesebb zenei világba kalauzol. Az Amore (de nem veled) című szerzeménnyel a Blahalouisiana a közelmúltban le is leplezte az új érát.
A Parkban július 17-én tartott fellépésen a már ismert számokon kívül újdonságok is várták a rajongókat: a Blahalouisiana júliusig ugyanis több új dal megjelenését tervezi, melyeknek előszele már a budapesti koncerten is érzékelhető volt. Az estét Molnár Tamás nyitotta a Blahalouisiana előtt.
Blahalouisiana-dalszövegek itt.
Az este főszereplője a Blahalouisiana, és énekesnője, Schoblocher Barbara nem arról ismert, hogy megbújik a sarokban. A frontember öltözködése, karakteres hangszíne, hangjának intenzitása és dalszövegeinek tartalma mind megköveteli a maximális figyelmet. Mindemellett Barbara igazán kellemes jelenség a személyisége szempontjából is: a közönséggel együtt lélegezve vezette végig a koncertet, jóleső együtt-rezgéseket generálva.
A már a friss sajtófotókon is egészen üde stílust magára öltött formáció a közelmúltban megjelent Amore (de nem veled) című, az új érát előrevetítő dala mellett a koncert dallistájában a legnagyobb favoritok is helyet kaptak: a Túl távol, elég közel, a Szeressetek, a Faliórák vagy a Testemnek ha engedem.
Mi is az a friss éra, amellyel beharangozták a fővárosi koncertet?
Innen szép a győzelem, Ahol összeér összeér, Éllek túl, Ott van a nap, Nem ereszt – ilyen nótákkal is pakolta tele az estét a Blahalouisiana. Barbi párja, Apey (azaz Áron András, akivel több formációban is együtt zenélnek — így az Áron András & The Black Circle Orchestra-ban is) mély hatással van az énekesnő stílusára. Áron András igazi multi-instrumentalista multitálentum, aki a metalos gyökerei ellenére otthonosan mozog többek között a country világában is. Ebben pedig Barbi is remekül működik, s egyúttal finoman, jó érzékkel be is építi a stílus elemeit saját formációjába.
Mára a konga, a szaxofon, a földszínek alkalmazása, a béke és a szeretet hangsúlyozása, hippi-életérzés mind komfortosan vibrál a Blahalouisiana dalaival.
Beat, rock, kultúrház, háttérfüggöny és táncdalfesztivál
A látvány – Beatles-koncertek és a hetvenes éveket idéző, művelődési házas diszkók archív képkockáival, valamint a színpadon háttérként alkalmazott, szintén a kultúrház-érzetet keltő, finoman megvilágított drapériákkal egészült ki. Mindez a táncdalfesztiválok korszakába repített vissza. A beat és a rock volt a főszereplő. Több volt a félháznál a Parkban, a zenekar pedig láthatóan lazán, könnyedén létezett a színpadon. Élvezték azt a felhőtlen vibe-ot, amit ez az új irány hozzád a koncerthez.
Ez az összhatás a korábbi, Kovács Kati-Schoblocher Barbi duettet is megidézte.
Ha érdekel, milyen volt a látvány és az érzések a Parkban, nézd meg ezt a videót a korábbi duettről. Remekül leírja a fővárosi Blahalouisiana-koncert hangulatát.
A Faliórák annyira csúcsra járatta az érzelmeket, hogy Barbi sírva fakadt
– Bármennyire szeretek szerelmes lenni, a mai koncert érzése annál sokkal jobb
– fogalmazott az énekesnő.
A Vaksötét ezt követően akusztikus verzióban hangzott el és adott némi nyugvópontot az estének, hogy aztán a Kedvenc naplementém ismét felrázza a közönséget. A Szeressetek pedig tovább kontrázta a hangulatot.
Az estét az új sláger, az Amore zárta: temperamentumos, olaszos életérzést hagyva maga után.
– Vigyétek el ezt a sok pozitív energiát oda, ahol a legnagyobb szükség van rá. Meg tudjuk menteni a világot, elegen vagyunk itt és most ehhez
– tette hozzá Barbi.
Fotók: Blahalouisiana