Előadó: | Antonia Vai |
---|---|
Album: | Keressük! |
Szövegírók: |
Antonia Vai |
Antonia Vai |
|
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
Why do they bother?
Why do they care?
The crowd is drowned in spilled out blood
It is not over
We’re halfway there
Like riots before the flood
Now carry these chords home
Carry these tunes
Let them roll out of your bed like a withered lover
Would you fire that gun
Just to get it over and done with?
Well, I won’t say it’s about coming clean
But all I know is that we tip around on our toes
Trying to put our feet down right
And everytime we’re really high up
Oh, so high up
Somebody will always tell us
That we’re not down to earth
That we’re not down to earth enough
So if you don’t mind, why even lay the blame?
So if you don’t mind, why even lay the blame?
So if you don’t mind, why even lay the blame?
So if you don’t mind…
Why do they bother?
Why do they care?
They’re not talking about love, are they?
It can’t be over when we’re halfway there
But so easily lead astray
When you walk me home
Just to keep me warm
Do we need to start a revolution ’bout it?
Got no alibi
But the open sky
Well, I won’t say it’s about coming clean
But all I know is that we tip around on our toes
Trying to put our feet down right
And everytime we’re really high up
Oh, so high up
Somebody will always tell us
That we’re not down to earth
That we’re not down to earth enough
So if you don’t mind, I’m not taking the blame
So if you don’t mind, I’m not taking the blame
So if you don’t mind, I’m not taking the blame
So if you don’t mind, I’m not taking the blame
A színpadon köszönthetjük – mások mellett – Vágó Bernadettet, Bori Rékát, Ember Márkot, Serbán Attilát, Veréb Tamást, Szinetár Dórát és Puskás-Dallos Pétert is.
Lebilincselő utazásra hívja a nézőket a Habsburgok fényűző, mégis tragikus világába a Sisi életét megidéző Elisabeth című musical. A világ számos országában méltán híressé vált darab magyar adaptációját október 3-tól mutatja be az Erkel Színház. Most az eddig titkolt szereposztásról is lehullt a lepel.
Több mint 30 éve debütált a bécsi Theater an der Wien színpadán, és azóta is a musicalirodalom legkiemelkedőbb alkotásaként, világszerte kultikus darabként tartják számon a Habsburg császárné, Sisi sorsának egyedi arcát bemutató, Elisabeth című darabot.
Az előadás nem csupán egy történelmi musical, hanem egy mélyen emberi dráma a szerelemről, veszteségről és a halál elkerülhetetlenségéről, amely új megvilágításba helyezi a császárné alakját és örökségét. Michael Kunze szövegkönyve és Sylvester Levay zenéje egyaránt arra törekszik, hogy Sisi életének árnyalt, érzelmekkel teli oldalát tárja fel, miközben a Halál karaktere nemcsak fenyegető, hanem szenvedélyes és szinte szerelmes figuraként jelenik meg a színen. A darab a zenés színház műfajában újszerű módon ötvözi a történelmi eseményeket és a személyes sorsokat. Szente Vajk rendezése pedig egyedi megközelítést kínál azzal is, hogy
Sisi életszakaszait kettéválasztva külön szereplőt szán a fiatal és az érett, nőiességében kiteljesedett címszereplő megformálására.
A színház ezúttal is különleges módját választotta a szereposztás bemutatásának
Az Erkel homlokzatáról egy többszáz négyzetméteres fátyol ereszkedett alá az épület előtt összegyűlt közönség segítségével, megidézve ezzel Sisi – az előadásban is hasonlóan visszatérő - esküvőjét. Ezután lebbent le a fátyol a darab szereposztásáról is. Eszerint Elisabeth szerepét Vágó Bernadett és Bori Réka játssza, a fiatal Sisit Kovács Gyopár és Pásztor Virág alakítja. Puskás-Dallos Péter és Cseh Dávid Péter Ferenc József, míg Veréb Tamás és Koltai-Nagy Balázs a Halál szerepében lép színpadra. Luigi Lucheni Ember Márk és Serbán Attila lesz az Erkelben, Zsófia főhercegnőt pedig Szinetár Dóra alakítja.