dalszöveg, előadó kereső
Dalszöveg, előadó kereső
előadó, zeneszöveg betűválasztó
Válassz előadót:
0-9
a
b
c
d
e
f
g
h
i
j
k
l
m
n
o
p
q
r
s
t
u
v
w
x
y
z
Tartalom
Ganxsta Zolee és a Kartel: Ki a fasza gyerek?

Ganxsta Zolee és a Kartel - Ki a fasza gyerek?

off off off off off
Jégre teszlek
Előadó: Ganxsta Zolee és a Kartel
Album: Jégre teszlek
Megjelenés: 1997
Hossz: Keressük!
Szövegírók: Zana Zoltán (Ganxsta Zolee)
Zana Zoltán
Marosi Tamás Z
Zeneszerzők: Marosi Z.Tamás (Pierrot)
Kiadó: Sony Music
Stílus: Keressük!
Címkék: Keressük!
Miről szól a(z) 'Ki a fasza gyerek?' dalszöveg ?
A szövegben a narrátor, Zoli, önértékelését és a világképét fejti ki sajátos stílusban. Zoli erősen kritizálja azokat, akik őt irigylik vagy bírálják, és kijelenti, hogy ő nem akar a hip-hop nemzet vezetője lenni, csak a saját útját keresi. Hangsúlyozza, hogy nem érdekli a társadalmi elvárásoknak való megfelelés, inkább a saját szórakozására és boldogságára koncentrál. Zoli azt állítja, hogy ő az, aki sikeres és fasza" gyerek
Nyomj egy like-ot ha tetszik ez a rovat!
Megtekintve: Ma 1, összesen 59615 alkalommal
Tartalom
Dalszöveg

Ki a fasza gyerek?

Ki a fasza gyerek most ő, ő, vagy én? Hiába erőlködsz mert minden csak az enyém. Én nem vagyok a Hip-Hop nemzet feje csak a fasza, dehát nincs is Hip-Hop nemzet, csak Lory, Zoli, Szasza. 30 vagyok és nem sokat szarozok, de pisis hülyegyerekekkel nem foglalkozom. Törődj inkább azzal, hogy mi van benn a suliban, és ne baszogass, hogy nem vagy bent a buliban. Mert nem veszed észre azt haver, hogy mindenki dili, csak te veszed komolyan magadat, hát ez a bibi. Mert van aki gonosz velem, van aki kedves, van pina ami száraz, és van ami nedves. Én azt mondom gettó, te azt mondod nem igaz, azt mondod egyenes, azt mondom ki a fasz? Hiába töröd haver nekem a borsot, te soha nem érsz el semmit, ez a sorsod. Nem tehetek arról, hogy te ügyetlen vagy, nincs semmi vakerod, elejted a szavakat. Én nem adok el drogot haver, csakis lemezt, mégis én vagyok a geci, bassza meg a Dzsenesz! Az összes kötekedőnek azt üzenem, mikor én nem baszok ki veled, te miért baszol velem?
Ki a fasza gyerek, Lory te tudod?
Te vagy a fasza gyerek, Zoli én tudom.
Ki a fasza gyerek, Laci te tudod?
Te vagy a fasza gyerek, Zoli én tudom.
Ki a fasza gyerek, Steve te tudod?
Te vagy a fasza gyerek, Zoli én tudom.
Ki a fasza gyerek, Gabi te tudod?
Te vagy a fasza gyerek, Zoli én tudom.
Ki a fasza gyerek most ő, ő vagy én? Egyre több haver a sok okos, irígy kretén. A szemembe tudod mindenki vigyorog, a hátam mögött szaroz, és ostobán vicsorog. Ki vagyok ettől a sok tetűtől, de nem old meg semmit sem az ököl. Mert az erőszak nem erőt ad, csak kínt és mindent elbasz az utcán odakint. Az összes szarozó kapja be a faszomat, mert nem ér el semmit, hiába baszogat. Én csak hajtom a piát meg a pinát, ti soha nem éritek el a királyt. Érezd jól magad és ne törődj velem, én is fogok egy puncit és csak beleverem, verem.
Ref.
Nyomulok a kocsiban és hallgatom a zenét, de akárhova megyek kurva nagy a szemét. A nyolcvanasokban nem volt bumm-bumm a fejbe, csak a zene meg a pina meg kalács a tejbe.
Ha feketében vagyok ne kérdezd, hogy miért, mert lelőttek egy havert, aki csak ennyit ért. Mondtam már párszor, hogy szart sem ér az élet, de senki nem figyelt oda mit beszélek.
Szarok rá haver, én rühellem az erőszakot, egymást nyírják ki a kötekedő faszok. Engem csak a pina érdekel, a csajok, hiába ilyen voltam, és ilyen is maradok. Mert nincs semmi jobb öreg, mint egy kibaszott ribanc, benyeli a botomat és nincs semmi gubanc. Te csak játszod az istent, de nem lehetsz az, mert isten mindenkit szeret, nem igaz? Van aki gyűlől, tudod, és van aki szeret, van akit meghülyítenek a szerek. Én mindegyikre szarok, mert nem vagyok példakép, soha nem kaphat el a gép. Én elveszem az enyém, te elveszed a tiéd, nincs arra időd, hogy megkérdezd miért. Nem tudom, hogy igaz, vagy csak képzelem, vagy csak az agyam szórakozik velem, de ha elhiszed ezt a sok szart haver, az agyad téged is ugyanúgy átver.
Ref.
Egyre több kis buzi beszél rólam, és csinál zajt, nem értik meg, hogy mi hajt. Én soha nem voltam egy mintagyerek, és nem is leszek, ez így kerek haver. Te azt mondod, hogy vigyázzak a lövegemmel, mert felelősséget hordok a szövegemmel.
Mi ez a lószar öreg, mit beszélsz? Tudod, hogy nem érdekel a józan ész.
Mindenki vartyog, hogy kultúra meg hip-hop, szarok rá, tudod én sohase birtalak. Hogy miért csinálok ilyen zenét, miért vakerok? Én mindig azt csinálok haver, amit akarok. Angyalföld, az 1-8-7-es, a gringó, nekem ez az egyetlen út ami jó, és előrébb vagyok mint te. Ki adja ki a lemezed, te kis fütyike? Ne engedd, hogy a kezednél nagyobb legyen a szemed, mert a végén semmi nem jut majd neked. Hiába dobálod rám a szart, mert a szar neked örökké tart. Neked a szöveged, nekem a farkam egyenes, a tiéd egy picike, az enyém méretes, és én kérdezem, te kibaszott kretén, ki a fasza gyerek? Te, vagy én?

előadó, zeneszöveg betűválasztó
Válassz előadót:
0-9
a
b
c
d
e
f
g
h
i
j
k
l
m
n
o
p
q
r
s
t
u
v
w
x
y
z
Hírek
Hírek

Népszerű dalszerzők látogatnak vissza egykori iskolájukba

A dalszerzők napja alkalmából szervezett rendhagyó szerzői koncertek célja felhívni a figyelmet a dalszerzők értékteremtő, a dalok értékközvetítő szerepére

Kedvenc saját szerzeményeivel látogat vissza egykori iskolájába 12 ismert és közkedvelt szerző, köztük Hegyi Dóra, László Evelin, Lázár Domokos, Molnár Tamás és Szabó Balázs. Az idei dalszerzők napja alkalmából az ország különböző pontjairól csatlakoznak iskolák a kezdeményezéshez. A szerzők beszélgetéssel egybekötött szólókoncertek keretében mesélnek a diákoknak a dalok születéséről és a dalszerzés öröméről, céljuk átadni a fő üzenetet: a dal érték.


Az iskolában eltöltött évek fontos inspirációforrást jelenthetnek nem csupán az alkotók, de mindenki számára. Ebben az időszakban alakul a személyiség, változik és erősödik meg az egyéni értékrend, valamint sokasodnak a személyes élmények. Az idei dalszerzők napjának üzenete is erre rezonál: zeneszerető közönséget és közösséget formálni, mesélni a dalok mögötti történetekről, ezáltal közelebb hozni azokat a hallgatóhoz, emellett pedig a dalszerzői életutat bemutatni és alkotásra ösztönözni az erre fogékony fiatalokat.


Az idei kezdeményezés keretében népszerű szerzők látogatnak vissza egykori iskolájukba, ahol interaktív akusztikus koncerteken adják át az üzenetet a most oda járó diákoknak: a dal érték. A zeneszámok a szerzők saját előadásában, saját hangszerük kíséretében, nem mindennapi körülmények között szólalnak meg az iskola falai között.


A résztvevő szerzők listája és az általuk meglátogatott iskolák


•          Áron András (Lazarvs, Trillion, Aron Andras & the Black Circle Orchestra, Junior Artisjus-díjas dalszerző) - Lauder Javne Iskola, Budapest

•          Dallos Bogi - Győri SzC Baksa Kálmán Két Tanítási Nyelvű Gimnázium és Győri SZC Krúdy Gyula Turisztikai és Vendéglátóipari Technikum, Győr

•          Hegedűs Józsi - Békéscsabai SCZ Vásárhelyi Pál Műszaki Szakgimnázium, Békéscsaba

•          Hegyi Dóra (Ohnody, Junior Artisjus-díjas dalszerző) - Lánczos Kornél Gimnázium (Székesfehérvár)

•          László Evelin (A dal 2024 nyertese) - Miskolci SZC Mezőcsáti Gimnázium és Szakképző Iskola, Mezőcsát

•          Lázár Domokos (Esti Kornél, Lázár tesók) - Karcagi SZC Teleki Blanka Gimnázium, Mezőtúr

•          Molnár Tamás (Artisjus-díjas dalszerző) – Újpesti Homoktövis Általános Iskola, Budapest

•          Pápai Joci - Tatabányai SZC Kereskedelmi, Vendéglátó és Idegenforgalmi Technikum és Szakképző Iskola, Tatabánya

•          Pátkai Rozina (Minka) - ELTE Trefort Ágoston Gyakorló Gimnázium, Budapest

•          Sallai László (Platon Karataev, Galaxisok, Felső Tízezer) - Budapesti Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium, Budapest

•          Sára Gergely (Gege / 6363) - Budapest XIV. Kerületi Teleki Blanka Gimnázium, Budapest

•          Szabó Balázs (Szabó Balázs Bandája) – Debreceni Református Kollégium Gimnáziuma és Diákotthona, Debrecen


A koncertek a dalszerzők napját megelőző két hétben, különböző időpontokban zártkörű iskolai rendezvények formájában zajlanak.


A dalszerzők napjáról ezt mondta el Németh Alajos Lojzi, az Artisjus Szerzői Egyesület elnöke


„A zenei ranglétrán mindig a zeneszerző áll az első helyen. Utána következik a karmester az elsőhegedűs, és így tovább. Október nyolcadikán, a dalszerzők napján felhívjuk a figyelmet arra, hogy milyen fontos a dalszerzés, zeneszerzés, dalszövegírás, az alkotóművészet. A dalok törik meg a csendet és töltik be a teret gondolatokkal, érzelmekkel. Idén az iskolákba visszük el ezt az üzenetet fiatal zeneszerzők tolmácsolásában a legnyitottabb rétegeknek, hogy tudják meg ők is, hogyan készülnek a dalok, dalszövegek, hogy mennyi munka és szeretet áll az alkotási folyamat mögött. 2024-ben is zengjen a zene a szíveken, szóljon erről ez az üzenet!”


Az iskolájukba visszalátogató szerzőktől pár gondolat


"Hiszek abban, hogy a zene hatalmas erejének és szenvedélyének fúziójával inspirálhatom az embereket, hogy reményt és örömöt hozhatok a hallgatók életébe. Dalaimmal arra törekszem, hogy pozitív üzeneteket közvetítsek, legyen szó a szeretetről vagy az önelfogadásról. Erről is fogok mesélni az iskolám mostani diákjainak. Számomra a zene nemcsak szórakozás, hanem egy eszköz a lélek gyógyítására és a közösség építésére" – mondta el László Evelin.


Hogy a mezőtúri iskolai évek milyen jelentőséggel bírtak későbbi alkotói karrierje során, Lázár Domokos így foglalta össze


„A Teleki a zenei munkásságom kiindulópontja, sarokköve, legfontosabb helyszíne. Az Esti Kornélt itt alapítottuk Veres Imi barátommal, akivel osztálytársak voltunk. 17 évesen a Teleki volt a természetes közegünk, Achs Károlytól, aki az osztályfőnökünk volt, fontos kulturális referenciákat kaptunk, amit nem elsősorban zenei, hanem szellemi munícióként használtunk a későbbiekben. Megtanultuk, hogy az alkotás elsősorban munka, amibe bele kell állni, amely során másokkal meg kell tanulni együttműködni és meg kell tapasztalni, hogy közösen jobbak vagyunk, mint külön-külön”.


„Az iskolák közeget adnak, kapcsolatokat biztosítanak és alkotóteret jelentenek számomra.


Az iskolát, nem a tudás házának, tárának, birtokosának tekintem, hanem egy kreatív térnek, ahol hasonló érdeklődésű emberek egymást kiegészítve, egymástól tanulva, együttműködve új dolgokat hoznak létre. Ez a mai modern dalszerzésben is alapvető, és az iskolai koncertemen is a kooperáció és a közösségi alkotás fontosságára szeretném felhívni a figyelmet. De mindenki másnak is a közös alkotás élményét szeretném a figyelmébe ajánlani. Legyünk együtt kreatívak, elfogadóak és nyitottak mások ötleteire, gondolataira. Mindig van és lesz mit tanulni egymástól” – fogalmazta meg dalszerzők napi koncertjének üzenetét Pátkai Rozina.


„Izgalmas lesz számomra ismét a volt iskolámban játszani. A gimnáziumi évek alatt kezdtem el zenekarban zenélni, a legelső próbánk abban az énekteremben volt, ahol most a diákokkal fogok találkozni, és az első koncertünk is az iskolai tornateremben volt. A gimnáziumi évek pedig dalszerzőként is nagyon formáltak, talán meg is látszódott néha a teljesítményemen, hogy már a zsenge szárnypróbálgatások idején is szinte folyamatosan dalszerző üzemmódban voltam: az iskolai füzetek margói tele voltak potenciális dalcímekkel, befejezetlen versszakokkal és jól hangzó, elkapott idézetekkel. Már akkor is lenyűgözött és a mai napig ámulatba ejt, hogy különálló világokat lehet létrehozni pár akkord és néhány sor segítségével. Az iskolai koncerten is leginkább azt szeretném üzenni a diákoknak, hogy nemcsak a zene, hanem a dalszerzés is mindenkié. Nem kell Paganininek lenni ahhoz egy hangszeren, hogy az ember elinduljon az alkotás útján, ehhez elég némi zenei műveltség, az ember saját látásmódja, és némi kitartás” – mondta el gondolatait Sallai László az iskolába való különleges visszatérés kapcsán.


Míg Sára Gergely így öntötte szavakba gondolatait budapesti alma materéről


„Azért lesz különleges visszatérni a Teleki Blanka Gimnáziumba, mert nem csak egy, hanem két fontos időszak is kapcsol engem az intézményhez. Diákként imádtam a Telekibe járni, és később lehetőségem volt a tanári gyakorlatomat is itt csinálni, ami során egy teljesen új oldaláról ismerhettem meg tinédzserkorom legfontosabb állomását. Ez a fél év is csak elmélyítette a szeretetemet az iskola irányába, így mindig szívesen térek vissza a liget fái mellé, a szecessziós falak közé”.


„A dalszerzői pályával valahogy egymást választottuk. Rengeteg kaland, utazás, konyhák, utcák, erdők és színháztermek, barátságok és tábortüzek szegélyezték ezt a formálódást. Amikor én akartam zenészként élni az életem, rengeteg kérdést és akadályt gördített elém, amikor meg elfáradtam, vagy kétségbeestem, akkor ő lépett hozzám egy esős teraszon, és vagy a közönség, vagy a szakma által ragadott karon és vitt tovább. Az életemmé vált, nem tudtam, vagy akartam mást választani. A legjobb és legnehezebb barátom” – osztotta meg gondolatait Szabó Balázs, arról, hogy mit jelent számára a dalszerzői hivatás.


A dalszerzők napját Magyarországon minden évben október 8-án tartják. Először 2018-ban az Artisjus Egyesület hívta életre azzal a céllal, hogy felhívja a közönség figyelmét a zenei produkciók mögött dolgozó dalszerzőkre, zenei alkotókra, az értékteremtő munkájukra, és a dalok értékközvetítő szerepére. A dátum azért októberben van, mert 1967-ben, a kultikus Bosch klubban ekkoriban játszották először közönség előtt az első magyar nyelvű rockdalt, Bródy János és Szörényi Levente Óh, mondd című dalát az Illés-együttes előadásában. Ez az esemény hatalmas lendületet adott a hazai könnyűzene fejlődésének, és mint ilyen, áttételesen a népszerű koncerthelyszíneket és fesztiválokat megtöltő mai magyar szerzők és előadók sikereinek is előfutára volt.

 

 


 

További információ:

Szeltner Ildikó Rita / Artisjus / e-mail: kommunikacio@artisjus.com

Tóth Klára Fanni / Próbakő Kommunikáció / e-mail: artisjus@probako.hu/ mobil: +36 20 519 9341

AZ ARTISJUSRÓL

Az Artisjus Magyar Szerzői Jogvédő Iroda Egyesület a zeneszerzők, szövegírók, zeneműkiadók és irodalmi szerzők egyesülete. Az alkotók azzal bízták meg, hogy egyes szerzői jogaikat kezelje, s így jövedelemhez jussanak munkájuk után. Ezért jogdíjat szed azoktól, akik a műveket – egyebek között profitszerzési céllal – nyilvánosan felhasználják, és a beszedett díjat kifizeti az érintett szerzőknek. Az Artisjus küldetésének része, hogy minél egyszerűbbé tegye az alkotók és az alkotásokat használók viszonyát mindkét oldal megelégedésére; ezért közvetítő szerepre törekszik a zenerajongók, könyvbarátok, illetve a szerzők és a jogalkotó között.

Az Artisjus jogelődjét 1907-ben alapították a magyar zeneszerzők, szövegírók és zeneműkiadók. Ma közvetlen megbízással mintegy 22 ezer magyar szerző jogait kezeli, 527 ezer magyar művet tart nyilván, ezen kívül a hasonló külföldi szervezetekkel kötött szerződései alapján több millió zenei és irodalmi szerző jogkezelését végzi a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalánál bejegyzett közös jogkezelő szervezetként. www.artisjus.hu

 

 

Fotók: Artisjus

Kiemelt Híreink

A Sakkolimpia hivatalos dala - 2024. szeptember 10-23

Adományozás