Előadó: | Olvasók a zŰrben |
---|---|
Album: | Keressük! |
Szövegírók: |
Bati (Olvasók a zŰrben) |
Keressük a zeneszerzőt! | |
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
(Bati)
ezt most honnan
és te hogykerültél ide
mondanám ha tudnám
és odasúgnám félve
hogy maradj
~ még maradj (stekháttér)
és ne menj el
elpusztít az érzés
és felnevel
felnevel mindent
mi porrá lett égve
a hamuból épít
egy csillagot az égre
és fényesen világít
el sem hiszem
hogy te vagy az
aki fogja két kezem
és löklek jó messzire
mert nem értem
hogy itt volt az ajtó
és én (eddig) nem léptem...
és én (eddig) nem léptem...
(Stek)
te és ő,
tedd fel magadban a kérdést,
hogy hová tűnt el
az az elfelejtett érzés
(Bati)
hová repült,
és miért más a szereplő,
csak kapkodod a levegőt,
hallod, ébresztő..
(Stek)
de most elindultam újra
egy hanyag mozdulattal,
mint a múlt ami lehullott
a régi vakolattal,
én is átvezettem őt
egy másik világba,
egy másik helyre
ahol már nem élhet hiába...
de mégis,
ő álmaimban ilyen!
lángok között fáznék
a karjaiban hiszen
láttam egy átkot,
amit te és én neveltünk
mégis elvitt tőlem mindent
ezt is vele együtt,
(Bati)
pedig megtettünk
talán mindent amit lehetett
és újra meg néztük
a sokszor látott képeket
ezt így nem lehet..
tudod rájöttem magamba
ezt így nem lehet
vele nem találok magamra!
mert túlszárnyal mindent
repülök a magasba
aztán két kicsi szóval
föld alatti lavina
képében jelenek
mindentől elbújva
felképelt emlékek
hagyjatok magamra!
tudtam hogy jösztök
de én a csodára vártam
belém döftetek,
pedig én vigyáztam...
pedig én vigyáztam...
..
(Stek)
te és ő,
tedd fel magadban a kérdést,
hogy hová tűnt el
az az elfelejtett érzés
(Bati)
hová repült,
és miért más a szereplő,
csak kapkodod a levegőt,
hallod, ébresztő..
(Stek)
pedig vigyáztam
ó de nagyon vigyáztam,
hogy a pokol kapujában
ne lássam milyet hibáztam!
elindultunk
két külön irányba,
és így már látom
hogy nem volt hiába,
hogy lássam az arcod
szemed kékjét,
bájos bőre pírjén
mosolyának ívét
édes csókja ízjét,
mint méh a finom mézét,
vigyázza félti, hogy
ne lássa a végét
....
mint a sértő lámpa fényét
neked úgy hiányzom én
mint holdfénynek a kék ég!
de ez nem zavar,
nem bosszant,
nem érdekel
de tényleg
nem számít
ha nem találsz
a végzetedben
végleg
de nem értem
hogy miért
nem sírsz úgy
mint mások
ha látnád amit én
a sírásra lenne más ok ...
(Bati)
sz betü mint szánalom
b betü mint bazdmeg!
v-vel belém is lett vésve
de ezt miért kellett?
miért hiszed azt
hogy én lettem alul
és miért utánam
fordulsz ki magadból
csak látok
nem érzek
de...el sem hiszem
hogy ezt az állatot..
.........én etettem..
(Stek)
te és ő,
tedd fel magadban a kérdést,
hogy hová tűnt el
az az elfelejtett érzés
hová repült,
és miért más a szereplő,
csak kapkodod a levegőt,
hallod, ébresztő..
(Bati)
te és ő….
tedd fel magadban a kérdést,
hogy hová tűnt el
az az elfelejtett érzés
hová repült,
és miért más a szereplő,
csak kapkodod a levegőt,
hallod, ébresztő..
Végre megérkezett a pop koronázatlan királynőjének, Dua Lipának harmadik nagylemeze, a Radical Optimism, amely 11 dalból áll. Az énekesnő egyedüllétét kiemelő album első felvétele beszédesen az „End Of An Era” (azaz: egy éra vége) címet viseli és olyan slágerek gyűjteménye, mint a „Houdini”, a „Training Season” és az „Illusion”. Dua „pszichedelikus popként” írja le új lemezét, megjegyezve róla, hogy „olyan kiállások és különféle hangzások keveréke ez, amit ha csukott szemmel hallgatsz, akkor egy kész, vizuális világ tárul eléd”.
„Az albumot a szingliségem alatt írtam” – mondta el Dua. „Mindig valami vicces történettel érkeztem a stúdióba, és mindegyik más-más dalt inspirált. Van egy lazaság és őszinteség, ami korábban nem volt meg bennem.”
Az album elkészítésekor a világsztár olyan kivételes művészekkel dolgozott együtt, mint Caroline Ailin (Dua Lipa: New Rules), Danny L. Harle (Caroline Polachek, Charli XCX), Tobias Jesso Jr. (Adele) és Kevin Parker, akit művésznevén Tame Impalaként ismerhet a nagyvilág.
Dua hozzátette: „Mindenki háttere és munkamódszerei jól összeálltak barátként és zeneileg is.” Így folytatta: „Nagyon nyitottak voltunk egymással, és úgy éreztem abban a szobában, hogy sebezhető lehetek, és szabadon beszélhetek a tapasztalataimról. Ennek a zeneisége olyan gazdagnak és izgalmasnak hatott, és szerettem volna ebben teljesen elmerülni és részese lenni.”
A Dua önfelfedezése által ihletett Radical Optimism egy olyan anyag, amelyben értelmet nyer a tiszta öröm és boldogság megélése azokban a helyzetekben is, amelyeket korábban lehetetlennek tűnt elfogadnunk.
A 11 szám közül egy igazán mély jelentésű, a „These Walls” kapott fókuszt a Spotifyon, amelyről elárulta az énekesnő a Zane Lowe-nak adott, nemrég közzétett interjújában, hogy:
„Van ez a közhely, hogy "ó, ha ezek a falak beszélni tudnának, tudod, mit mondanának". Szerintem érezhető az az energia, amikor besétálsz egy szobába és két ember veszekedett, vagy ideges.”
„Azt gondolom, hogy elkerülhetetlen az a beszélgetés, amit senki sem akar, de meg kell tenni, valakinek ki kell szállnia, és bármennyire is fájdalmas, ez általában megfelelő okok miatt történik, mert rólad van szó, és a megérzésed mindig megmondja, hogy valami jó vagy nem…”
Íme a Radical Optimism dallistája:
1. End Of An Era
2. Houdini
3. Training Season
4. These Walls
5. Whatcha Doing
6. French Exit
7. Illusion
8. Falling Forever
9. Anything For Love
10. Maria
11. Happy For You
Fotók: Dua Lipa