Előadó: | Olvasók a zŰrben |
---|---|
Album: | Keressük! |
Szövegírók: |
Bati (Olvasók a zŰrben) Stek |
Keressük a zeneszerzőt! | |
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
(Bati)
most máshogy mondom el
ami zajlik az én fejemben
most máshogy érvelek
eltávozok, jön a végtelen...
majd beborít téged is
hisz nincs innen kiút
majd beborít mindent,
mint a száguldó kisvasút
leszállnék ha lehetne
a kis mező mellet,
amit kinéztem magamnak,
ahol veled lehetek
párban állva százan,
mint egy újszerű mesében,
aztán tovább álmodok
nincs kiút, elvesztem...
elvesztem benned,
a számok csak a számon,
a szívem mást diktál,
egyetlen ágon
kapaszkodom, tevagy az
másra nem várok,
bár nem vagy velem, mosolygok
belül mégis háborgok
önmagammal...
mit tettél velem,
hová lett a fegyverem,
mivé lennék nélküled?
folyamatos kérdések,
nem költői, de mégis
válaszolnék én,
de rajtam van a bilincs
amit rámtettél...yo
és én hagytam
elfordultam,
majd..visszaszaladtam
hozzád, mert kellesz
ölelj, mert kell ez
kiszáradtam..
de az ajkam még nedves
csókolj, mert kellesz
hiányodtól megvesz
legbelső énem,
ecpec kimehetsz,
aztán bejöhetsz,
ahogy be is jöttél
nyitva voltam neked,
te mégis eltűntél...
ez csak egy egyszeri nóta
többet nemfog ez majd hallatni
magáról semmit,
de a szíved talán megőrzi
azt hiszem fénykorban
járok veled újra
azt hiszem fél karral
a boldogságba jutottam
persze ki ne szeretné,
hogy örökre, meg boldogan
hogy veled legyen az,
amire mindig, pontosan
emlékszem majd vissza,
visszasírom minden este
ha meglátom a képet rólunk,
a szemem könnyes lenne
mert hiányozna, égne,
a boldogságtól félve
folytatnám az utam,
szerelmem félbetépve
hisz nélkülem már nem lehet
nemtud az maradni,
akiért egykor életem
is tudtam volna adni...
hasonló képletek,
igen ez egy párhuzam
közted és köztem,
már régen elfordultam
a felismerés szégyene,
én elszégyeltem magam
vörös lett a tollam,
mert a szívem érted dobban
rózsaszín szemüveg,
meg a szokásos maszlag,
mellőled nem moccanok,
hiába belém rúgnak
ez a folyamatos változásod
ez kell nekem tényleg,
hiányzol nagyon,
mégis megölnélek
visszaestem erősen
a sorok is élesek
miért vagyok itt?
mitől féltelek...
miért lettünk ilyenek
és miért félek folyton
hogy egyszer majd elmész,
hogy a szívem megszakadjon..
miért lettünk ilyenek
és miért félsz folyton,
hogy egyszer majd elmegyek
hogy a szíved megszakadjon..
bezár most a non stop,
mondom amit mondanom kell
szerelem helyett
a boldogsától löklek el
a karjaidban vagyok
úgy néz a két szemem
mint még soha nem néztek
veled tényleg mindenem
kijött az utolsó csepp
büszkén állíthatom,
ha majd más kezét fogod,
tagadd csak le...folyton...
...hogy történt egyszer ilyen is,
hogy megtaláltál, s én is
egybeolvadva
néztük milyen hogy milyen szépek is
amikor ezt írom,
a sebzett énem beszél
a legféltetteb kincsem,
a te szíveden henyél
talán ott is marad...
bízva bízok újra,
a könnyem is megindul,
mintha erős szél fújna
de...
mondd, hogy nem szeretsz
mikor a gatyám gombolod
mondd, hogy nem volt igaz
és fizetek, majd elhúzok
mert megérdemled
csak ez nem loreál
egy forintal sem többet,
a végzet úgyis kicsinál
majd felemészt végleg
talán látlak még ma este
talán köszönök is
talán vége lesz ma este
talán ma este majd felejtek
s csomagolok újra
talán én is megértem,
hogy a hibátlan is hiba
aztán elindulsz
kacsingat a múlt feléd
de már csak nevetsz azon
ahogy fúj a szembeszél
a szem beszél
a szád meg jár
de miért csak az beszél,
aki nem kell már
akivel semmiképp sem
amivel jövőtlen
az egész gondolat,
szerinted miért nem?
gondolkozzunk kicsit
most tényleg segítek
hogy bírd azt követni
hogy miért löklek
egyre messzebb
egyre távolabb
egyre egyszerűbb lesz...
ez a folyamat
vagy csak a szesz beszél?
megint a szembeszél
megint a te szád jár
na még egy pohárral
az érzés elvakít
azt látod amit nem látsz
szóval te is ez lennél?
a távkapcsolód elvált
nemhagy befejezni,
hogy őszintén elmondjam
ez is sok volt neked
tovább minek mondjam?
talán összeáll a fejedben
úgy ahogy van minden
talán megérted,
amíg mi olvasunk a zűrben..
Sikerrel zárult a MOST projekt, a Magyarországról indult, a balkáni és a nyugat-európai zeneipart összekötő úttörő kezdeményezés első, több mint négy éves fázisa.
Az ötletgazda és projektvezető Hangvető 10 balkáni és nyugat-európai partnerrel egy komplex, négypilléres szakmai programmal indított el hosszútávú pozitív folyamatokat az egész régióban. Ez volt az első, magyar cég által elnyert, nagyméretű Kreatív Európa Program által támogatott együttműködési projekt.
A MOST nem csak a térségben, hanem egész Európában példaértékű: egy rendkívül diverz régió teljes iparágának fejlesztésére tett ‒ sikeres ‒ kísérletet a 4 millió eurós projekt.
A Hangvető és a MOST partnerszervezetek nemcsak pénzügyi támogatást, hanem szakmai képzéseket, mentorálást, gyakornoki lehetőségeket és egy kiterjedt kapcsolatrendszert is kínáltak a több mint 500 résztvevőnek. Összesen 30 zenekar, 80 menedzser, 60 fesztivál és klub és 20 helyi projektet megvalósító szervező vett részt a programban - mind a népzene, mind a világzene tágabb területéről.
A MOST hatására létrejött egy új, az európai piacon és kapcsolati hálóban otthonosan mozgó szakmai generáció.
A balkáni zene eljutott egy szélesebb, európai közönséghez, ami a régió pozitív megítélésére, és identitásuk erősödésére is visszahat. Több zenei exportiroda jött létre a térségben a projekt közvetett hatásának köszönhetően, a térség művészeit egyre több nyugat-európai fesztivál szerepelteti.
A MOST kiemelt figyelmet fordított a balkáni zene sokszínűségének bemutatására. A projektben elektronikus, kísérleti, a hagyományos zenéből új irányokba induló művészek is otthonra találtak. Románia, Szerbia, Bulgária, Észak-Macedónia, Montenegró, Horvátország, Albánia, Koszovó és Bosznia-Hercegovina művészei és zeneipari szakemberei vettek részt a projektben, amelynek egyik fő üzenete a sztereotípiák lerombolása; egy izgalmas térség újrafelfedezése volt. A zenészek megismerését segítendő a Balkánon kívüli európai fesztiválok is résztvevők és partnerek voltak.
"A MOST teret engedett a balkáni zene sokszínűségének, gyökereinek és a térség újat kereső, virágzó kreativitásának."
– Christine Semba, WOMEX
Így történhetett, hogy egy alapvetően bosnyák műfajra, a sevdalinkára szakosodott zenekar, a Divanhana megkapta a világzene egyik legrangosabb elismerését, a Songlines magazin díját, és tizenötezres tömeg előtt játszhatott Londonban, vagy hogy a program támogatásával megjelent lemeze első helyre került a World Music Charts Europe európai világzenei sikerlistán.
A Perija, egy dark folkot játszó, utcazenéléssel induló zenekar a MOST segítségével szintet lépett, világszerte utaznak és felléptek az Eurosonic fesztiválon.
Az E.U.E.R.P.I. kísérleti elektronikája Japánba kapott meghívást, a Lenhardt Tapes-ről a WIRE magazin áradozott, Zarina Prvasevda észak-macedón énekes a Blogotheque-kel forgatott és az egész európai szakma megismerte hangját. A sor folytatható, a MOST sikerét a résztvevő művészek előtt kinyílt szakmai lehetőségek is mutatják.
"A MOST rengeteg lehetőséget nyitott meg számunkra, új helyekre jutunk el. Manapság szinte naponta kapunk meghívást egy fesztiválra vagy showcase-re."
– Rodjenice, szerb zenekar
Ezt részben a négy éven át zajló, szisztematikus kapcsolatépítés, a közös munka fesztiválokkal, koncertszervezőkkel és szakemberekkel, a MOST konzekvens szakmai jelenléte eredményezte. A Hangvető további projekteken keresztül viszi tovább a projekt örökségét, és folytatja a kiépült szakmai hálózat építését.
“A MOST legnagyobb sikere, hogy elkezdte eloszlatni a balkáni zenét övező sztereotípiákat. A művészek sokkal felszabadultabbak és tudják, nem csak a Macskajajra vagyunk kíváncsiak.
A szakmai oldalon sokat számított, hogy a MOST a teljes iparág minden szereplőjének lehetőséget adott a fejlődésre, és azok egymással is kapcsolatba kerültek. Egy olyan ugrásra kész szakmai hálózatot építettünk fel, amely tehetséges művészekből és rátermett szakemberekből áll, akiket már nem köt meg a térség nehéz hagyatéka.” – Lelkes András, Hangvető ügyvezető igazgatója.
A MOST számokban