Előadó: | Barbárfivérek Finuccsi |
---|---|
Album: | Keressük! |
Szövegírók: |
Deego Tibbah Süveg Márk (Saiid) Tirpa |
Keressük a zeneszerzőt! | |
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
TIRPA:
Iskola helyett, kint lógtam a spanokkal,
Veszélyes business-eket kötöttem durva tagokkal,
Az utca tanította meg azt, hogy kivel kell vigyázni,
Van olyan, hogy nincs több esély, elég egyszer hibázni,
Éjszaka a bandáké az uralom,
Az adrenalin hajt, a faszomnak se kell a nyugalom,
Tiszteletet csak az kap aki nekem is megadja,
Te lettél a drogfüggő, én meg az aki eladja,
Sok gyökér azt hiszi, hogy a Tirpát majd lehagyja,
De rájön hamar mindenki, hogy jobban jár ha feladja,
Mocskos tróger vagyok, egy igazi csavargó,
De ez az a vaker ami kirángat engem a szarból!
A szövegeket lépcsőházban írom,
Akik emlékeznek honnan jöttek csak azokat bírom,
Azért nem foglalkoztam az iskolával,
Mert az utcán szerzett tudás az felér egy diplomával!
DEEGO:
Dobd fel a mancsod ha rajtam nőttél fel,
Hogy ha együtt állunk szemben a törvénnyel,
Betontengerben, villogó kékfénnyel,
A valóság benned mindent átértékel!
Dobd fel a mancsod ha rajtam nőttél fel,
Hogy ha együtt állunk szemben a törvénnyel,
Betontengerben, villogó kékfénnyel,
A valóság benned mindent átértékel!
TIBBAH:
Kéz alatt terjed, mint a fóliás okosság,
A steril szavak a fost az agyadból kimossák,
Itt címletek vannak, nem jegyzik a nevedet,
Mifelénk a gettó ritkán nevelt celebet,
Magam dobom, míg te szerepekre hajtasz,
Sunázd a klikkem évek óta businesclass,
T-Bagwell a földalatti MegaTron,
Ha képernyőre mászok, megszakad a trinitron!
Ne sírj paraszt! Én a bánatot leszarom,
Sodrom az OCB-t, a szálakat elvarrom,
Ez betonfétis, tőlem utcát hallasz,
A magamfajta nem áll le, terjed mint az anthrax,
Tes! Véresre hímzem a rímeket,
Te a különleges fékességed miatt nem értheted,
Szükség van rád is, játszd el a balfaszt,
Annyi sebet vágok rád, nem takarja a Hansaplast!
DEEGO:
Pár spanom logisztikus lett me’ csak így érhetett révbe,
Hisz nincs adó a terméken, míg átkerül kézből-kézbe,
Már gyereknek szétesett, mondhatom, elég csúnyán,
De mint Biggien-ek, nekik nem lesz élet a halál után,
Ez a valóság! Hiába szimulálnád!
Jó lenne neked is, ha magad végre szituálnád!
Számos gyerek olyan felénk, hogy ha megütöd futsz,
Pár napig fejfájást okoz mint a felütött cucc,
Haver! Helyezzük más aspektusba,
Aki a legnagyobbat mondja, a végén az lesz kussba,
Ez is valóságshow, csak itt nincsenek kamerák,
Mert túl sok a bűnös, és túl sok az aberrált,
Itt, azt hiszem tesó mától fogva,
A zenénk terrorista lett, téged túszként tart fogva,
Mindennap ugyanaz, csak mások a veszélyek,
Mindenki ugyanaz mégis mások az esélyek...
DEEGO:
Dobd fel a mancsod ha rajtam nőttél fel,
Hogy ha együtt állunk szemben a törvénnyel,
Betontengerben, villogó kékfénnyel,
A valóság benned mindent átértékel!
Dobd fel a mancsod ha rajtam nőttél fel,
Hogy ha együtt állunk szemben a törvénnyel,
Betontengerben, villogó kékfénnyel,
A valóság benned mindent átértékel!
SAIID:
Pofádba nyomunk egy AK-t PH-val,
A streeten rímmel dobálózunk, amíg ti téglával,
Mocskos témákkal, lassan már csak fél májjal,
Műmájerek kifekszenek a betonon 2 vállal!
Nem szexi black zene, ha rafkós lennél tetszene
Keleti raplemez körberajzolunk krétával,
Jövünk utcával, sikátorral, térrel,
Ez meg a puccával, meg a bürökrata vérrel,
A másik bénába a turulról csak terel,
Ennek beatbe segített felülről a Pharrel,
Camouflageban toljuk, az az uccai apparel,
Klubban, vagy a panel, minden telep dzsungel dzsukel!
Kevés a kanyhaló a legtöbben beszovelok,
Ocelot-mintás kokeró csaj volt, akit kamelok!
Biboldó vagyok, Plenyóra oltod csak a csapatot,
Nem érdekel mit hallasz ott, hogy tartom-e a sabbatot
Szombatonként én pop mc-ket szopatok,
Cefetek, a rapekből nem maradnak csak cafatok
Rajtunk nőttél fel, ghetto-funk a falka hazabasz,
Annyi sebet vágunk rád, nem takarja a Hansaplast!
DEEGO:
Dobd fel a mancsod ha rajtam nőttél fel,
Hogy ha együtt állunk szemben a törvénnyel,
Betontengerben, villogó kékfénnyel,
A valóság benned mindent átértékel!
Dobd fel a mancsod ha rajtam nőttél fel,
Hogy ha együtt állunk szemben a törvénnyel,
Betontengerben, villogó kékfénnyel,
A valóság benned mindent átértékel!
Végre megérkezett a pop koronázatlan királynőjének, Dua Lipának harmadik nagylemeze, a Radical Optimism, amely 11 dalból áll. Az énekesnő egyedüllétét kiemelő album első felvétele beszédesen az „End Of An Era” (azaz: egy éra vége) címet viseli és olyan slágerek gyűjteménye, mint a „Houdini”, a „Training Season” és az „Illusion”. Dua „pszichedelikus popként” írja le új lemezét, megjegyezve róla, hogy „olyan kiállások és különféle hangzások keveréke ez, amit ha csukott szemmel hallgatsz, akkor egy kész, vizuális világ tárul eléd”.
„Az albumot a szingliségem alatt írtam” – mondta el Dua. „Mindig valami vicces történettel érkeztem a stúdióba, és mindegyik más-más dalt inspirált. Van egy lazaság és őszinteség, ami korábban nem volt meg bennem.”
Az album elkészítésekor a világsztár olyan kivételes művészekkel dolgozott együtt, mint Caroline Ailin (Dua Lipa: New Rules), Danny L. Harle (Caroline Polachek, Charli XCX), Tobias Jesso Jr. (Adele) és Kevin Parker, akit művésznevén Tame Impalaként ismerhet a nagyvilág.
Dua hozzátette: „Mindenki háttere és munkamódszerei jól összeálltak barátként és zeneileg is.” Így folytatta: „Nagyon nyitottak voltunk egymással, és úgy éreztem abban a szobában, hogy sebezhető lehetek, és szabadon beszélhetek a tapasztalataimról. Ennek a zeneisége olyan gazdagnak és izgalmasnak hatott, és szerettem volna ebben teljesen elmerülni és részese lenni.”
A Dua önfelfedezése által ihletett Radical Optimism egy olyan anyag, amelyben értelmet nyer a tiszta öröm és boldogság megélése azokban a helyzetekben is, amelyeket korábban lehetetlennek tűnt elfogadnunk.
A 11 szám közül egy igazán mély jelentésű, a „These Walls” kapott fókuszt a Spotifyon, amelyről elárulta az énekesnő a Zane Lowe-nak adott, nemrég közzétett interjújában, hogy:
„Van ez a közhely, hogy "ó, ha ezek a falak beszélni tudnának, tudod, mit mondanának". Szerintem érezhető az az energia, amikor besétálsz egy szobába és két ember veszekedett, vagy ideges.”
„Azt gondolom, hogy elkerülhetetlen az a beszélgetés, amit senki sem akar, de meg kell tenni, valakinek ki kell szállnia, és bármennyire is fájdalmas, ez általában megfelelő okok miatt történik, mert rólad van szó, és a megérzésed mindig megmondja, hogy valami jó vagy nem…”
Íme a Radical Optimism dallistája:
1. End Of An Era
2. Houdini
3. Training Season
4. These Walls
5. Whatcha Doing
6. French Exit
7. Illusion
8. Falling Forever
9. Anything For Love
10. Maria
11. Happy For You
Fotók: Dua Lipa