dalszöveg, előadó kereső
Dalszöveg, előadó kereső
előadó, zeneszöveg betűválasztó
Válassz előadót:
0-9
a
b
c
d
e
f
g
h
i
j
k
l
m
n
o
p
q
r
s
t
u
v
w
x
y
z
Tartalom
Vámosi János: A gyöngyhalász

Vámosi János - A gyöngyhalász

off off off off off
Album: nincs kép
Előadó: Vámosi János
Album: Keressük!
Szövegírók: Horváth Jenő
Pártos Jenő
Bizet Alexandre Cesar Leopold
Zeneszerzők: Georges Bizet
Kiadó: Keressük!
Stílus: Keressük!
Címkék: Keressük!
Miről szól a(z) 'A gyöngyhalász' dalszöveg ?
A versben a költő egy naplemente fényében fürdő tengeren gondolkodik, amely gyöngyhalászokat vár az éjszakába. A gyöngyök keresése veszélyes, és a halászok életét gyakran veszélyezteti. A gyöngyök szimbolizálják az életet, a gyöngyhalászok pedig a halandó embert, aki mindig kockázatot vállal a létezésért. A vers végén a gyöngyhalász örökre elmerül, ami a halált szimbolizálja. A gyöngy és a gyöngyhalász kapcsolata a versben az élet és halál örök körforgását jeleníti meg.
What is the song 'A gyöngyhalász' about?
Translate the following text into English: The poet contemplates a sea bathing in the light of a sunset in the poem, waiting for pearl divers into the night. The search for pearls is dangerous, and often endangers the lives of the divers. The pearls symbolize life, and the pearl divers represent mortal man, who always takes risks for existence. At the end of the poem, the pearl diver submerges forever, symbolizing death. The relationship between the pearl and the pearl diver in the poem represents the eternal cycle of life and death.
What is the song 'A gyöngyhalász' about?
Dans le poème, le poète réfléchit à une mer baignée par la lumière d'un coucher de soleil, qui attend les pêcheurs de perles dans la nuit. La recherche de perles est dangereuse et met souvent en danger la vie des pêcheurs. Les perles symbolisent la vie et les pêcheurs de perles représentent l'homme mortel qui prend toujours des risques pour exister. À la fin du poème, le pêcheur de perles plonge pour toujours, symbolisant la mort. La relation entre la perle et le pêcheur de perles dans le poème représente le cycle éternel de la vie et de la mort.
What is the song 'A gyöngyhalász' about?
En el poema, el poeta reflexiona sobre el mar bañado por la luz del atardecer, que espera a los pescadores de perlas en la noche. La búsqueda de perlas es peligrosa y a menudo pone en riesgo la vida de los pescadores. Las perlas simbolizan la vida, y los pescadores de perlas representan al ser mortal que siempre asume riesgos por la existencia. Al final del poema, el pescador de perlas se sumerge para siempre, lo que simboliza la muerte. La relación entre la perla y el pescador de perlas en el poema representa el ciclo eterno de vida y muerte.
What is the song 'A gyöngyhalász' about?
In dem Gedicht denkt der Dichter über ein Meer nach, das in dem Licht eines Sonnenuntergangs badet und auf Perlenfischer in der Nacht wartet. Die Suche nach Perlen ist gefährlich und bedroht oft das Leben der Fischer. Die Perlen symbolisieren das Leben, die Perlenfischer den sterblichen Menschen, der immer ein Risiko für die Existenz eingeht. Am Ende des Gedichts taucht der Perlenfischer für immer unter, was den Tod symbolisiert. Die Beziehung zwischen der Perle und dem Perlenfischer im Gedicht stellt den ewigen Kreislauf von Leben und Tod dar.
What is the song 'A gyöngyhalász' about?
Şiirde, şair, geceye doğru inci avcılarını bekleyen bir denizde gün batımının ışığında düşünüyor. İnci aramak tehlikeli bir iş ve avcıların hayatını sık sık riske atıyor. İnciler hayatı, inci avcıları ise varoluşu için her zaman risk alabilen ölümlü insanı simgeliyor. Şiirin sonunda, inci avcısı sonsuza kadar dalar, bu da ölümü simgeliyor. İnci ve inci avcısının ilişkisi, şiirde hayat ve ölümün sonsuz döngüsünü temsil ediyor.
What is the song 'A gyöngyhalász' about?
在诗中,诗人思考着沐浴在日落光芒中的海洋,这片海洋在等待着夜晚的珍珠捕鱼人。寻找珍珠是危险的,常常威胁到捕鱼人的生命。珍珠象征着生命,珍珠捕鱼人则象征着凡人,他们总是为了生存而冒险。在诗的结尾,珍珠捕鱼人永远地沉入海中,象征着死亡。珍珠和珍珠捕鱼人在诗中的关系代表了生与死的永恒轮回。
What is the song 'A gyöngyhalász' about?
В стихотворении поэт размышляет о море, купающемся в свете заката, которое ждет жемчужных рыбаков в ночи. Поиск жемчуга опасен и часто угрожает жизни рыбаков. Жемчуг символизирует жизнь, а жемчужные рыбаки - смертного человека, который всегда рискует ради существования. В конце стихотворения жемчужный рыбак навсегда погружается в глубину, что символизирует смерть. Взаимосвязь жемчуга и жемчужного рыбака в стихотворении представляет вечное круговорот жизни и смерти.
What is the song 'A gyöngyhalász' about?
في القصيدة، يفكر الشاعر في البحر الذي يستحم في ضوء غروب الشمس، والذي ينتظر صيادي اللؤلؤ في الليل. البحث عن اللؤلؤ خطير، وغالبا ما يعرض حياة الصيادين للخطر. اللؤلؤ يرمز إلى الحياة، وصيادي اللؤلؤ يرمزون إلى الإنسان الفاني الذي دائما يتحمل المخاطر من أجل الوجود. في نهاية القصيدة، يغرق صياد اللؤلؤ إلى الأبد، مما يرمز إلى الموت. العلاقة بين اللؤلؤ وصياد اللؤلؤ في القصيدة تمثل الدورة الأبدية للحياة والموت.
What is the song 'A gyöngyhalász' about?
No poema, o poeta reflete sobre o mar banhado pela luz do pôr do sol, que aguarda os pescadores de pérolas na noite. A busca por pérolas é perigosa e frequentemente coloca a vida dos pescadores em risco. As pérolas simbolizam a vida, e os pescadores de pérolas representam o ser humano mortal, que sempre corre riscos pela existência. No final do poema, o pescador de pérolas mergulha para sempre, simbolizando a morte. A relação entre a pérola e o pescador de pérolas no poema representa o ciclo eterno de vida e morte.
What is the song 'A gyöngyhalász' about?
詩では、詩人は日没の光に浸る海を考え、夜に真珠漁師を待つ。真珠の探しは危険で、漁師の命をしばしば危険にさらす。真珠は生命を象徴し、真珠漁師は常に存在のためのリスクを負う死すべき人間を象徴します。詩の終わりでは、真珠漁師は永遠に沈み、これは死を象徴します。詩の中で真珠と真珠漁師の関係は、生と死の永遠の循環を表しています。
What is the song 'A gyöngyhalász' about?
Nella poesia, il poeta riflette su un mare immerso nella luce del tramonto, che aspetta i pescatori di perle nella notte. La ricerca delle perle è pericolosa e mette spesso a rischio la vita dei pescatori. Le perle simbolizzano la vita, e i pescatori di perle rappresentano l'uomo mortale, che rischia sempre per l'esistenza. Alla fine della poesia, il pescatore di perle scompare per sempre, simbolizzando la morte. Il rapporto tra la perla e il pescatore di perle nella poesia rappresenta l'eterno ciclo di vita e morte.
What is the song 'A gyöngyhalász' about?
W wierszu poeta zastanawia się nad morzem kąpiącym się w świetle zachodzącego słońca, które czeka na perełkowców w nocy. Poszukiwanie pereł jest niebezpieczne i często zagraża życiu rybaków. Perły symbolizują życie, a perełkowcy - śmiertelnego człowieka, który zawsze ryzykuje dla istnienia. Na końcu wiersza perełkarz na zawsze zanurza się, co symbolizuje śmierć. Relacja między perłą a perełkarzem w wierszu przedstawia wieczny cykl życia i śmierci.
What is the song 'A gyöngyhalász' about?
V básni básník přemýšlí o moři koupajícím se v světle západu slunce, které čeká na lovce perel v noci. Hledání perel je nebezpečné a často ohrožuje životy rybářů. Perly symbolizují život, lovců perel smrtelný člověk, který je vždy ochoten riskovat pro existenci. Na konci básně se lovec perel navždy ponoří, což symbolizuje smrt. Vztah mezi perlou a lovce perel v básni zobrazuje věčný cyklus života a smrti.
What is the song 'A gyöngyhalász' about?
În poezie, poetul meditează la o mare învăluită în lumina apusului, care așteaptă pescarii de perle în noapte. Căutarea perlutelor este periculoasă și pune deseori în pericol viața pescarilor. Perlele simbolizează viața, iar pescarii de perle reprezintă omul muritor, care își asumă mereu riscul pentru existență. La sfârșitul poeziei, pescarul de perle se scufundă pentru totdeauna, simbolizând moartea. Relația dintre perlă și pescarul de perle în poezie reprezintă ciclul etern al vieții și al morții.
What is the song 'A gyöngyhalász' about?
U pjesmi pjesnik razmišlja o moru koje se kupa u svjetlosti zalaska sunca, koje čeka biserne ribare u noć. Traženje bisera je opasno i često ugrožava živote ribara. Biseri simboliziraju život, a biserari smrtnika koji uvijek preuzima rizik za postojanje. Na kraju pjesme, biserar zauvijek uranja, što simbolizira smrt. Odnos između bisera i biserara u pjesmi predstavlja vječni ciklus života i smrti.
What is the song 'A gyöngyhalász' about?
U pesmi, pesnik razmišlja o moru koje se kupa u svetlosti zalaska sunca, što čeka biserne ribare u noć. Traženje bisera je opasno i često ugrožava živote ribara. Biseri simbolizuju život, a biseri ribari simbolizuju smrtnika koji uvek preuzima rizik za postojanje. Na kraju pesme, biseri ribar zauvek se uranja, što simbolizuje smrt. Odnos između bisera i ribara u pesmi predstavlja večni ciklus života i smrti.
Nyomj egy like-ot ha tetszik ez a rovat!
Megtekintve: Ma 2, összesen 50265 alkalommal
Tartalom
Dalszöveg

A gyöngyhalász

A tenger felett, bíborban úszik a fény,
Tűzcsókkal várja a holdas éjszakát.
A szívem remeg, lágy szellő hozza felém
A gyöngyhalászok szomorú sóhaját.

A gyöngy, a drága gyöngy
Ott fekszik lenn a tengeren.
Leszáll a gyöngyhalász
És vége már, ha nem vigyáz
Egy gyöngyszem ott a lét,
Így küzdi át az életét.
Nincs sírkereszt, csak néma gyász,
Ha örökre elmerül a gyöngyhalász.

Egy gyöngyszem ott a lét,...
...Ha örökre elmerül a gyöngyhalász.
A gyöngy, a gyöngyhalász.
A gyöngy, a gyöngyhalász.

előadó, zeneszöveg betűválasztó
Válassz előadót:
0-9
a
b
c
d
e
f
g
h
i
j
k
l
m
n
o
p
q
r
s
t
u
v
w
x
y
z
Hírek
Hírek

Népszerű dalszerzők látogatnak vissza egykori iskolájukba

A dalszerzők napja alkalmából szervezett rendhagyó szerzői koncertek célja felhívni a figyelmet a dalszerzők értékteremtő, a dalok értékközvetítő szerepére

Kedvenc saját szerzeményeivel látogat vissza egykori iskolájába 12 ismert és közkedvelt szerző, köztük Hegyi Dóra, László Evelin, Lázár Domokos, Molnár Tamás és Szabó Balázs. Az idei dalszerzők napja alkalmából az ország különböző pontjairól csatlakoznak iskolák a kezdeményezéshez. A szerzők beszélgetéssel egybekötött szólókoncertek keretében mesélnek a diákoknak a dalok születéséről és a dalszerzés öröméről, céljuk átadni a fő üzenetet: a dal érték.


Az iskolában eltöltött évek fontos inspirációforrást jelenthetnek nem csupán az alkotók, de mindenki számára. Ebben az időszakban alakul a személyiség, változik és erősödik meg az egyéni értékrend, valamint sokasodnak a személyes élmények. Az idei dalszerzők napjának üzenete is erre rezonál: zeneszerető közönséget és közösséget formálni, mesélni a dalok mögötti történetekről, ezáltal közelebb hozni azokat a hallgatóhoz, emellett pedig a dalszerzői életutat bemutatni és alkotásra ösztönözni az erre fogékony fiatalokat.


Az idei kezdeményezés keretében népszerű szerzők látogatnak vissza egykori iskolájukba, ahol interaktív akusztikus koncerteken adják át az üzenetet a most oda járó diákoknak: a dal érték. A zeneszámok a szerzők saját előadásában, saját hangszerük kíséretében, nem mindennapi körülmények között szólalnak meg az iskola falai között.


A résztvevő szerzők listája és az általuk meglátogatott iskolák


•          Áron András (Lazarvs, Trillion, Aron Andras & the Black Circle Orchestra, Junior Artisjus-díjas dalszerző) - Lauder Javne Iskola, Budapest

•          Dallos Bogi - Győri SzC Baksa Kálmán Két Tanítási Nyelvű Gimnázium és Győri SZC Krúdy Gyula Turisztikai és Vendéglátóipari Technikum, Győr

•          Hegedűs Józsi - Békéscsabai SCZ Vásárhelyi Pál Műszaki Szakgimnázium, Békéscsaba

•          Hegyi Dóra (Ohnody, Junior Artisjus-díjas dalszerző) - Lánczos Kornél Gimnázium (Székesfehérvár)

•          László Evelin (A dal 2024 nyertese) - Miskolci SZC Mezőcsáti Gimnázium és Szakképző Iskola, Mezőcsát

•          Lázár Domokos (Esti Kornél, Lázár tesók) - Karcagi SZC Teleki Blanka Gimnázium, Mezőtúr

•          Molnár Tamás (Artisjus-díjas dalszerző) – Újpesti Homoktövis Általános Iskola, Budapest

•          Pápai Joci - Tatabányai SZC Kereskedelmi, Vendéglátó és Idegenforgalmi Technikum és Szakképző Iskola, Tatabánya

•          Pátkai Rozina (Minka) - ELTE Trefort Ágoston Gyakorló Gimnázium, Budapest

•          Sallai László (Platon Karataev, Galaxisok, Felső Tízezer) - Budapesti Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium, Budapest

•          Sára Gergely (Gege / 6363) - Budapest XIV. Kerületi Teleki Blanka Gimnázium, Budapest

•          Szabó Balázs (Szabó Balázs Bandája) – Debreceni Református Kollégium Gimnáziuma és Diákotthona, Debrecen


A koncertek a dalszerzők napját megelőző két hétben, különböző időpontokban zártkörű iskolai rendezvények formájában zajlanak.


A dalszerzők napjáról ezt mondta el Németh Alajos Lojzi, az Artisjus Szerzői Egyesület elnöke


„A zenei ranglétrán mindig a zeneszerző áll az első helyen. Utána következik a karmester az elsőhegedűs, és így tovább. Október nyolcadikán, a dalszerzők napján felhívjuk a figyelmet arra, hogy milyen fontos a dalszerzés, zeneszerzés, dalszövegírás, az alkotóművészet. A dalok törik meg a csendet és töltik be a teret gondolatokkal, érzelmekkel. Idén az iskolákba visszük el ezt az üzenetet fiatal zeneszerzők tolmácsolásában a legnyitottabb rétegeknek, hogy tudják meg ők is, hogyan készülnek a dalok, dalszövegek, hogy mennyi munka és szeretet áll az alkotási folyamat mögött. 2024-ben is zengjen a zene a szíveken, szóljon erről ez az üzenet!”


Az iskolájukba visszalátogató szerzőktől pár gondolat


"Hiszek abban, hogy a zene hatalmas erejének és szenvedélyének fúziójával inspirálhatom az embereket, hogy reményt és örömöt hozhatok a hallgatók életébe. Dalaimmal arra törekszem, hogy pozitív üzeneteket közvetítsek, legyen szó a szeretetről vagy az önelfogadásról. Erről is fogok mesélni az iskolám mostani diákjainak. Számomra a zene nemcsak szórakozás, hanem egy eszköz a lélek gyógyítására és a közösség építésére" – mondta el László Evelin.


Hogy a mezőtúri iskolai évek milyen jelentőséggel bírtak későbbi alkotói karrierje során, Lázár Domokos így foglalta össze


„A Teleki a zenei munkásságom kiindulópontja, sarokköve, legfontosabb helyszíne. Az Esti Kornélt itt alapítottuk Veres Imi barátommal, akivel osztálytársak voltunk. 17 évesen a Teleki volt a természetes közegünk, Achs Károlytól, aki az osztályfőnökünk volt, fontos kulturális referenciákat kaptunk, amit nem elsősorban zenei, hanem szellemi munícióként használtunk a későbbiekben. Megtanultuk, hogy az alkotás elsősorban munka, amibe bele kell állni, amely során másokkal meg kell tanulni együttműködni és meg kell tapasztalni, hogy közösen jobbak vagyunk, mint külön-külön”.


„Az iskolák közeget adnak, kapcsolatokat biztosítanak és alkotóteret jelentenek számomra.


Az iskolát, nem a tudás házának, tárának, birtokosának tekintem, hanem egy kreatív térnek, ahol hasonló érdeklődésű emberek egymást kiegészítve, egymástól tanulva, együttműködve új dolgokat hoznak létre. Ez a mai modern dalszerzésben is alapvető, és az iskolai koncertemen is a kooperáció és a közösségi alkotás fontosságára szeretném felhívni a figyelmet. De mindenki másnak is a közös alkotás élményét szeretném a figyelmébe ajánlani. Legyünk együtt kreatívak, elfogadóak és nyitottak mások ötleteire, gondolataira. Mindig van és lesz mit tanulni egymástól” – fogalmazta meg dalszerzők napi koncertjének üzenetét Pátkai Rozina.


„Izgalmas lesz számomra ismét a volt iskolámban játszani. A gimnáziumi évek alatt kezdtem el zenekarban zenélni, a legelső próbánk abban az énekteremben volt, ahol most a diákokkal fogok találkozni, és az első koncertünk is az iskolai tornateremben volt. A gimnáziumi évek pedig dalszerzőként is nagyon formáltak, talán meg is látszódott néha a teljesítményemen, hogy már a zsenge szárnypróbálgatások idején is szinte folyamatosan dalszerző üzemmódban voltam: az iskolai füzetek margói tele voltak potenciális dalcímekkel, befejezetlen versszakokkal és jól hangzó, elkapott idézetekkel. Már akkor is lenyűgözött és a mai napig ámulatba ejt, hogy különálló világokat lehet létrehozni pár akkord és néhány sor segítségével. Az iskolai koncerten is leginkább azt szeretném üzenni a diákoknak, hogy nemcsak a zene, hanem a dalszerzés is mindenkié. Nem kell Paganininek lenni ahhoz egy hangszeren, hogy az ember elinduljon az alkotás útján, ehhez elég némi zenei műveltség, az ember saját látásmódja, és némi kitartás” – mondta el gondolatait Sallai László az iskolába való különleges visszatérés kapcsán.


Míg Sára Gergely így öntötte szavakba gondolatait budapesti alma materéről


„Azért lesz különleges visszatérni a Teleki Blanka Gimnáziumba, mert nem csak egy, hanem két fontos időszak is kapcsol engem az intézményhez. Diákként imádtam a Telekibe járni, és később lehetőségem volt a tanári gyakorlatomat is itt csinálni, ami során egy teljesen új oldaláról ismerhettem meg tinédzserkorom legfontosabb állomását. Ez a fél év is csak elmélyítette a szeretetemet az iskola irányába, így mindig szívesen térek vissza a liget fái mellé, a szecessziós falak közé”.


„A dalszerzői pályával valahogy egymást választottuk. Rengeteg kaland, utazás, konyhák, utcák, erdők és színháztermek, barátságok és tábortüzek szegélyezték ezt a formálódást. Amikor én akartam zenészként élni az életem, rengeteg kérdést és akadályt gördített elém, amikor meg elfáradtam, vagy kétségbeestem, akkor ő lépett hozzám egy esős teraszon, és vagy a közönség, vagy a szakma által ragadott karon és vitt tovább. Az életemmé vált, nem tudtam, vagy akartam mást választani. A legjobb és legnehezebb barátom” – osztotta meg gondolatait Szabó Balázs, arról, hogy mit jelent számára a dalszerzői hivatás.


A dalszerzők napját Magyarországon minden évben október 8-án tartják. Először 2018-ban az Artisjus Egyesület hívta életre azzal a céllal, hogy felhívja a közönség figyelmét a zenei produkciók mögött dolgozó dalszerzőkre, zenei alkotókra, az értékteremtő munkájukra, és a dalok értékközvetítő szerepére. A dátum azért októberben van, mert 1967-ben, a kultikus Bosch klubban ekkoriban játszották először közönség előtt az első magyar nyelvű rockdalt, Bródy János és Szörényi Levente Óh, mondd című dalát az Illés-együttes előadásában. Ez az esemény hatalmas lendületet adott a hazai könnyűzene fejlődésének, és mint ilyen, áttételesen a népszerű koncerthelyszíneket és fesztiválokat megtöltő mai magyar szerzők és előadók sikereinek is előfutára volt.

 

 


 

További információ:

Szeltner Ildikó Rita / Artisjus / e-mail: kommunikacio@artisjus.com

Tóth Klára Fanni / Próbakő Kommunikáció / e-mail: artisjus@probako.hu/ mobil: +36 20 519 9341

AZ ARTISJUSRÓL

Az Artisjus Magyar Szerzői Jogvédő Iroda Egyesület a zeneszerzők, szövegírók, zeneműkiadók és irodalmi szerzők egyesülete. Az alkotók azzal bízták meg, hogy egyes szerzői jogaikat kezelje, s így jövedelemhez jussanak munkájuk után. Ezért jogdíjat szed azoktól, akik a műveket – egyebek között profitszerzési céllal – nyilvánosan felhasználják, és a beszedett díjat kifizeti az érintett szerzőknek. Az Artisjus küldetésének része, hogy minél egyszerűbbé tegye az alkotók és az alkotásokat használók viszonyát mindkét oldal megelégedésére; ezért közvetítő szerepre törekszik a zenerajongók, könyvbarátok, illetve a szerzők és a jogalkotó között.

Az Artisjus jogelődjét 1907-ben alapították a magyar zeneszerzők, szövegírók és zeneműkiadók. Ma közvetlen megbízással mintegy 22 ezer magyar szerző jogait kezeli, 527 ezer magyar művet tart nyilván, ezen kívül a hasonló külföldi szervezetekkel kötött szerződései alapján több millió zenei és irodalmi szerző jogkezelését végzi a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalánál bejegyzett közös jogkezelő szervezetként. www.artisjus.hu

 

 

Fotók: Artisjus

Kiemelt Híreink

A Sakkolimpia hivatalos dala - 2024. szeptember 10-23

Adományozás