Előadó: | Rico |
---|---|
Album: | Keressük! |
Szövegírók: |
Rico Telegdy Dániel Desh |
Keressük a zeneszerzőt! | |
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
RICO (Refrén)
Leszarom, leszarom
Úgy nyomom ahogy én akarom
Leszarom, leszarom
Úgy nyomom ahogy én akarom
2x
RICO
Jár a pofátok, de minek ha még meg se
Hallgatom, mert nem kértem a véleményét egyikőtöknek se
Leszarom, én nem ismerem egyikőtöket se
És egyikőtöket se kértem, hogy ezt kövesse
Az a dumámnak a flesse
Hogy meg se fordulhat a fejetekben az hogy trash e
Meg az se, hogy megengedem
Azt, hogy a kezemet egy elbaszott szar fashion vezesse
Soha nem kértem a csajodat, hogy a dalom szeresse
Ki kérte, hogy a klipemet szerelmesen lesse
Hogy a kis keze odapötyögtesse
Én vagyok a legjobb és más ne is erőltesse
Ez a sok kis köcsög mi a faszt akar itt
Aki utánam lép a színpadra, az takarít
Ez a sok kis köcsög mi a faszt akar itt
Aki utánam lép a színpadra, az takarít
RICO (Refrén)
Leszarom, leszarom
Úgy nyomom ahogy én akarom
Leszarom, leszarom
Úgy nyomom ahogy én akarom
2x
T. DANNY
Van pár számom ami jót ment, de
Mindig van aki leoltja azt is egy kommentbe'
De rakjuk a dolgokat sorrendbe
Ne pofázz amíg nem jöttél még el egy koncertre
Nagy karatés vagy papikám de csak szájba
Ki a faszomat érdekel, hogy a szemed bántja
Inkább nyelj egy nagyot, mint a barátnőd az ágyba
Fiatalabb vagy nyugodtan hívjál úgy, hogy bátyja
Az enyém már nem tetszik neki csak a
Maradiak, oh, pedig abból mennyi kaka
Hisztizel a zenénk alatt, itt egy zsepi papa
Nem értesz ehhez fiatalabb vagy, mint a zsebibaba
Mindig egy új oltó, ez így ment
Útközben túl sok jó lepihent
Leszarom a fuldokló sneciket
Ezeket a túl olcsó geciket
RICO (Refrén)
Leszarom, leszarom
Úgy nyomom ahogy én akarom
Leszarom, leszarom
Úgy nyomom ahogy én akarom
2x
DESH
Ettem, ittam, basztam
Megcsaltam az összes gádzsit aki a pénzt akarta
De jöttek mentek mindegyik fucked up
Én csak megyek a bankba
Pikk - pakk, pikk - pakk, mindenki raj
Hívnak, hívnak, spriccelt a csaj
Dzsassz chocolate brown, cha cha cha van
Megyünk hakniba, hafanana
Bejön a pénz de kidobom
Tele - tele széf, na ki a jobb
Amit nyomok én a piacon
Azt te nem fogod tudni te kis buzi
Nálunk dől a sok della - della
Irigykedve néz a gazella bella
Rajtunk mindig jól állt a szempa - szempa
És nézd milyen fullos a verda - verda
RICO (Refrén)
Leszarom, leszarom
Úgy nyomom ahogy én akarom
Leszarom, leszarom
Úgy nyomom ahogy én akarom
2x
Mit gyűjtöttek a magyar írók a 19. században, a múlt századfordulón, az 1970-es években, és mit gyűjtenek ma? Mi került be mindezekből a Petőfi Irodalmi Múzeumba?
A PIM legújabb kiállítása, A tárgyak társasága – Írók gyűjteményei az írók gyűjtőszenvedélyét járja körül Jókaitól Lázár Ervinig, ezenkívül megszólaltat nyolc kortárs írót, és magát a múzeumot is a gyűjtő szerepében mutatja be, méghozzá egy kiemelt gyűjteményén, az írógépeken keresztül.
A tárlat a PIM alapításának 70. évfordulóját ünneplő gyűjteményalapú kiállítássorozat második állomása. Az első része, A halandóság törékeny arcai című íróportré-kiállítás már látogatható.
A tárgyak társasága három nézőpontból közelíti meg a gyűjtés fogalmát. A PIM által őrzött írói gyűjteményeket hat tematikus műtárgycsoportba rendezve mutatja be a kiállítás, a csoportok között olyan hívószavak segítik az eligazodást, amelyek utalnak a gyűjtésben megmutatkozó általános emberi motívumokra, ugyanakkor rámutatnak a gyűjtemények egyedi sajátosságaira, a gyűjtő életében játszott meghatározó szerepére is. Az írók tárgyai mellett az érdeklődők abba is bepillantást nyerhetnek, hogy a szépirodalmi szövegekben hogyan jelenik meg a gyűjtőszenvedély.
A kiállításon megtekinthető többek között Lázár Ervin nyakkendőgyűjteménye, néhány festmény Ady Endre és Csinszka egykori Veres Pálné utcai lakásából, továbbá helyet kaptak Tamási Áron szivarosdobozai, Gyurkovics Tibor különböző országokban vásárolt kalapjai, Karinthy Ferenc leányfalusi házának egyik ajtaja neves személyiségek aláírásaival, valamint Tandori Dezső játék medvéi is. A tárlat legkorábbi tárgyai Jókai Mór kagyló- és csigagyűjteményéből, illetve botgyűjteményéből származnak.
A kiállítás második rétegeként a látogatók nyolc kortárs író gyűjteményébe is betekinthetnek: Bartis Attila, Kukorelly Endre, Márton László, Rakovszky Zsuzsa, Szabó T. Anna, Tóth Krisztina, Ugron Zsolna és Várady Szabolcs mesélnek tárgyi környezetükről, a tárgyakhoz való viszonyukról, gyűjteményeik és írásaik találkozási pontjairól.
A kiállítás legbelső terében a múzeum maga is mint gyűjtő kerül bemutatásra, méghozzá egy kiemelt gyűjteményével, az írógépekkel. Az írógép szimbolikus tárgyként az író és az elkészült mű között áll, közvetítő szerepben részese a mű keletkezésének. Látható Babits Mihály 1945-ben bombatalálatot ért írógépe is, amelyen életművének legjelentősebb részét írta.
Az írók gyűjteményei jól tükrözik birtokosuk személyiségét, szokásait, kapcsolatait, sőt emlékeit, vágyait, de szólhatnak akár műveinek világáról is. A szépirodalmi szövegekben a gyűjtés témája hangsúlyosan jelen van: kirajzolódnak bennük a gyűjtők különböző típusai, illetve olyan gyűjtemények, amelyeknek csak a képzelet szab határt. Az írók tárgyai eleve különleges aurával bírnak, s ezek között gyűjteményeik darabjai még inkább kitüntetett helyet foglalnak el. A kiállítás az író belső világának rejtettebb, kíváncsiságról, játékosságról, szenvedélyről árulkodó zugába ad betekintést.
A PIM gyűjteményében közel 4500 relikvia található, amelynek többsége hétköznapi tárgy, jelentőségük abban áll, hogy szorosan kötődnek az irodalom szereplőihez, egykor személyes környezetük részét képezték. Az író tulajdonában a tömegtermékek egyedi tárgyakká, a múzeumban hétköznapi tárgyakból relikviákká, kultikus értékű műtárgyakká válnak. Ez a metamorfózis a kiállítótérben folytatódik tovább, ahol eredeti kontextusuktól és rendeltetésüktől megfosztva, addig nem létező összefüggések rendszerébe kerülnek, új jelentéstartalmakkal gazdagodnak.
A kiállítás 2024. december 15-ig tekinthető meg.
A kiállítás kurátora: Zeke Zsuzsanna muzeológus, PIM
Grafikai tervezés: Csuport Andrea
Látványterv: H. Kocsis Annamária, PIM
Fotók: PIM