dalszöveg, előadó kereső
Dalszöveg, előadó kereső
előadó, zeneszöveg betűválasztó
Válassz előadót:
0-9
a
b
c
d
e
f
g
h
i
j
k
l
m
n
o
p
q
r
s
t
u
v
w
x
y
z
Tartalom
Kaukázus: Szalaiéva

Kaukázus - Szalaiéva

off off off off off
Szalai Éva
Előadó: Kaukázus
Album: Szalai Éva
Megjelenés: 2008
Hossz: 0:00
Szövegírók: Kardos-Horváth János
Zeneszerzők: Kardos-Horváth János
Kiadó: Keressük!
Stílus: Alternatív
Címkék: Keressük!
Miről szól a(z) 'Szalaiéva' dalszöveg ?
Ez a szöveg a szerelem szabadságát és a párkapcsolat összetettségét ünnepli. A szerző a Szalaiévával való romantikus találkozásainak örömét és szabadságát hangsúlyozza, amelyet a hétvégi napok és a szeretkezés szabadosságával hasonlít össze. Ugyanakkor felveti a kapcsolat nehézségeit is, mint például a csalódások és az elárulások. Az édenkertben való alma szedés kérdése egy metafora a tiltott gyümölcsre, ami arra utal, hogy a szerző kételyekkel küzd a kapcsolat jövőjét illetően. Ez a szöveg egy összetett érzelmi spektrumot fed le, a szerelem eufóriájától a kétségekig és bizonytalanságig.
Nyomj egy like-ot ha tetszik ez a rovat!
Megtekintve: Ma 1, összesen 89134 alkalommal
Tartalom
Dalszöveg

Szalaiéva

Szabad a csók ma szabad a szerelem
Szabadnapos a szívem, gyere velem.
Szalaiéva te vagy a mindenem
Én gumicukor vagyok a tenyereden

Úgy érzem én, veled a végén vagy a legelején
Szerető nő vagy, annyira jó
Berepülsz a radar alá, te lopakodó.

És hányszor segítettél már
És hányszor hagytál cserben
És hányszor kerültem már föléd az ágyba’ nyakkendőbe’

Szabad péntek, szabad szombat
Szabad szerelmeskedni
De szabad-e a Szalaiévával az édenkertbe’ almát szedni

Megint csak szabad a csók ma szabad a szerelem
Szabadnapos a szívem, gyere velem!
Szalaiéva te vagy a mindenem
Gumicukor vagyok a tenyereden.

Úgy érzem én, veled a végén vagy a legelején
Szerető vagy és annyira jó
Berepülsz a radar alá, te lopakodó.

Hányszor segítettél már
És hányszor hagytál cserben
Hányszor kerültem már föléd az ágyba' nyakkendőbe'

Szabad péntek, szabad szombat
Szabad szerelmeskedni
De szabad-e a Szalaiévával az édenkertben almát szedni

Hányszor segítettél már
És hányszor hagytál cserben
És hányszor kerültem már föléd az ágyba’ nyakkendőbe’

Szabad péntek, szabad szombat
Szabad szerelmeskedni
Szabad-e a Szalaiévával az édenkertben almát szedni
Az édenkertben almát szedni
Az édenkertben almát szedni
Ott az édenkertben szedni az almát.

előadó, zeneszöveg betűválasztó
Válassz előadót:
0-9
a
b
c
d
e
f
g
h
i
j
k
l
m
n
o
p
q
r
s
t
u
v
w
x
y
z
Hírek
Hírek

PIM70: A tárgyak társasága – írók gyűjteményei a Petőfi Irodalmi Múzeumban Jókai Mór sétapálcáitól Lázár Ervin nyakkendőgyűjteményéig


Mit gyűjtöttek a magyar írók a 19. században, a múlt századfordulón, az 1970-es években, és mit gyűjtenek ma? Mi került be mindezekből a Petőfi Irodalmi Múzeumba?


A PIM legújabb kiállítása, A tárgyak társasága – Írók gyűjteményei az írók gyűjtőszenvedélyét járja körül Jókaitól Lázár Ervinig, ezenkívül megszólaltat nyolc kortárs írót, és magát a múzeumot is a gyűjtő szerepében mutatja be, méghozzá egy kiemelt gyűjteményén, az írógépeken keresztül.


A tárlat a PIM alapításának 70. évfordulóját ünneplő gyűjteményalapú kiállítássorozat második állomása. Az első része, A halandóság törékeny arcai című íróportré-kiállítás már látogatható.




A tárgyak társasága három nézőpontból közelíti meg a gyűjtés fogalmát. A PIM által őrzött írói gyűjteményeket hat tematikus műtárgycsoportba rendezve mutatja be a kiállítás, a csoportok között olyan hívószavak segítik az eligazodást, amelyek utalnak a gyűjtésben megmutatkozó általános emberi motívumokra, ugyanakkor rámutatnak a gyűjtemények egyedi sajátosságaira, a gyűjtő életében játszott meghatározó szerepére is. Az írók tárgyai mellett az érdeklődők abba is bepillantást nyerhetnek, hogy a szépirodalmi szövegekben hogyan jelenik meg a gyűjtőszenvedély.




A kiállításon megtekinthető többek között Lázár Ervin nyakkendőgyűjteménye, néhány festmény Ady Endre és Csinszka egykori Veres Pálné utcai lakásából, továbbá helyet kaptak Tamási Áron szivarosdobozai, Gyurkovics Tibor különböző országokban vásárolt kalapjai, Karinthy Ferenc leányfalusi házának egyik ajtaja neves személyiségek aláírásaival, valamint Tandori Dezső játék medvéi is. A tárlat legkorábbi tárgyai Jókai Mór kagyló- és csigagyűjteményéből, illetve botgyűjteményéből származnak.




A kiállítás második rétegeként a látogatók nyolc kortárs író gyűjteményébe is betekinthetnek: Bartis Attila, Kukorelly Endre, Márton László, Rakovszky Zsuzsa, Szabó T. Anna, Tóth Krisztina, Ugron Zsolna és Várady Szabolcs mesélnek tárgyi környezetükről, a tárgyakhoz való viszonyukról, gyűjteményeik és írásaik találkozási pontjairól.


A kiállítás legbelső terében a múzeum maga is mint gyűjtő kerül bemutatásra, méghozzá egy kiemelt gyűjteményével, az írógépekkel. Az írógép szimbolikus tárgyként az író és az elkészült mű között áll, közvetítő szerepben részese a mű keletkezésének. Látható Babits Mihály 1945-ben bombatalálatot ért írógépe is, amelyen életművének legjelentősebb részét írta.


Az írók gyűjteményei jól tükrözik birtokosuk személyiségét, szokásait, kapcsolatait, sőt emlékeit, vágyait, de szólhatnak akár műveinek világáról is. A szépirodalmi szövegekben a gyűjtés témája hangsúlyosan jelen van: kirajzolódnak bennük a gyűjtők különböző típusai, illetve olyan gyűjtemények, amelyeknek csak a képzelet szab határt. Az írók tárgyai eleve különleges aurával bírnak, s ezek között gyűjteményeik darabjai még inkább kitüntetett helyet foglalnak el. A kiállítás az író belső világának rejtettebb, kíváncsiságról, játékosságról, szenvedélyről árulkodó zugába ad betekintést.




A PIM gyűjteményében közel 4500 relikvia található, amelynek többsége hétköznapi tárgy, jelentőségük abban áll, hogy szorosan kötődnek az irodalom szereplőihez, egykor személyes környezetük részét képezték. Az író tulajdonában a tömegtermékek egyedi tárgyakká, a múzeumban hétköznapi tárgyakból relikviákká, kultikus értékű műtárgyakká válnak. Ez a metamorfózis a kiállítótérben folytatódik tovább, ahol eredeti kontextusuktól és rendeltetésüktől megfosztva, addig nem létező összefüggések rendszerébe kerülnek, új jelentéstartalmakkal gazdagodnak.


A kiállítás 2024. december 15-ig tekinthető meg.


A kiállítás kurátora: Zeke Zsuzsanna muzeológus, PIM

Grafikai tervezés: Csuport Andrea

Látványterv: H. Kocsis Annamária, PIM


Fotók: PIM