dalszöveg, előadó kereső
Dalszöveg, előadó kereső
előadó, zeneszöveg betűválasztó
Válassz előadót:
0-9
a
b
c
d
e
f
g
h
i
j
k
l
m
n
o
p
q
r
s
t
u
v
w
x
y
z
Tartalom
Máté Péter dalszövegei
A boldog órák nem repülnek
A csillagok között
A fény városa
A fény városa (remix)
A Közöny
A mosolyod árnyéka (The Shadow of Your Smile)
A nagypapám egy nagy vagány
A néger zongorista dala (Sakktábla lett a világ)
A papa meg a lánya
A százlábú dilemmája
A szomorúság utcája
A született vesztes
A tegnapok
A vén eperfa
Adj nekem egy éjszakát
Ahogy a lépted koppan
Álmodj csak világ
Álom táj
Álomi táj
Álomlány
Álomlány (remix)
Annyi arc ismerős (1974 szilveszter- 1975-re virradóra)
Aranyvájú
Arc
Arc nélküli emberek
Az ajtóm nyitva áll
Az az érzésem
Az első szerelem
Az első szerelem
Az erőszak világában élsz
Az erőszak világában élsz / Mindig van kiút
Azért vannak a jó barátok
Azt súgta a szél
Bárcsak cowboy lehetnék
Bárhol is élsz
Boogie-woogie nosztalgia
Cirkusz
Cry (Sírj)
Csak az álom nem elég
Csak az álom nem elég
Csak egy szál gitárral
De ha jönne valaki
Dörög az ég
Ébred a város
Ébredj
Egy darabot a szívemből
Egy éccakának éjjelén
Egy kéz, egy szív
Egyedül élsz
Egyedül élsz (remix)
Egyszer él az ember (feat. Zorán)
Egyszer véget ér
Egyszer véget ér (olaszul)
Együttlét
Éjszakák és nappalok
Elhagylak
Ellentétek vonzásában
Elmegyek
Elmegyek (verzió II.)
Elromlott a lemezjátszó
Emlékezz rám
Engedj el
Érzés (Feelings)
Este a tónál
Ez éccakának éjjelén
Ez majdnem szerelem volt
Ez nem lehet az otthonom
Fehér akácok
Fel, fel fiúk a dalra
Főnyeremény
Furcsa játék az élet
Georgia
Giorni glu, giorni su (régi út olasz nyelven)
Gondold azt
Gondolj rám, számíts rám
Gyermekkori álmodás
Győztél és buktál
Gyűrött kalapom
Ha egyszer számon kéred önmagadtól
Ha nem bírod már egyedül
Ha véget ér a nyár
Hagyjuk Ibolykám
Hajdanán
Határod
Haverom a tavasz
Hazám
Hazám (remix)
Hazamegyek
Hé, John
Hé, te lány
Hetven év semmiség
Heute sieht alles anders aus
Hiányoztál nekem
Híd a sáros vizen (Bridge Ower Troubled Water)
Hívlak még, jóbarát
Hogyha én lennék a fény
Hogyha hozzád érhetek
Holnap is
Hosszú még az út
Hosszú még az út (remix)
Hozd vissza a napfényt!
Hozzám tartozol (Zalatnai Saroltával)
Hull az elsárgult levél
Hull az elsárgult levél (remix)
Hullanak a csillagok
Járom az utam
Jó még veled
Jó pénzért
Jó volt veled
Jöjj el
Kacagok-kocogok
Kampósszög
Kék függöny
Kell, hogy várj
Kell, hogy várj (remix)
Késő bánat
Késő van már
Két falevél
Ki tudja, miért?
Kihajolni veszélyes
Kinek mondjam el a bánatom
Köszönöm a nagy szerelmeket
Küldök néked egy nápolyi dalt
Ma ősz van Velencében
Madárijesztő
Magány
Magány
Magasfeszültség
Magasfeszültség
Mariann
Máris megszólal a colt
Még meg sem köszöntem
Még néhány perc
Még nem tudom
Megesett velem
Meghalni nem érdemes
Megmondtam
Megszülettem
Mért félsz, míg engem látsz?
Mért félsz?
Mért nem élek ott?
Micsoda nő
Miért hittem az első szónak
Minálunk sok a pók
Minden szónál többet ér egy dal
Mindenki jónak születik
Mindent semmiért
Mindig tovább
Mindig van kiút
Mindig van kiút
Mondd már
Mondd már
Mondd miért szeretsz te mást
Mondd, ki tudná?
Mondd, mit ér
Mosolyod árnyéka (The Shadow of Your Smile)
Most élsz
Múlnak a percek (Cserháti Zsuzsával)
Nálad meddig tart ez a szerelem
Napsugár (Sugar Baby Love)
Napsugár (Sugar Baby love)
Ne menj még
Ne nézz így rám (Dékány Saroltával)
Ne sírj, ne nevess
Néger zongorista
Nekem ez így jó
Nem érdekel más
Nem kell
Nem könnyű most nekem
Nem mondhatom el
Nem szégyen
Nem tudják
Nem tudlak elhagyni
Nem tudom, nem tudom
Nem vagyok én városba való
Nincsen más örömöm
Nyári rajz
Nyáridő
Olyan jó lenne tudni
Orient Express
Ott állsz az út végén
Otthonom a nagyvilág
Ő (She)
Ő (She)
Ő meg én
Ő meg én
Öröm az iskolában
Pénz
Pest felé szökik a nyár
Piroslámpás ház
Porcelán az elefántboltban
Rádtört a féltékenység
Régi nóta
Régi út
Rejtély
Rock and rablás
Rock and roll No.1-2-3
Rozsda lepi már az emlékeimet
Senki sincs velem
Sose higgy a szónak
Süvít a szél
Szabadíts meg a szorongásoktól
Szabadon akarok élni
Szemembe nézz
Szeptember volt
Szerelemre készülsz ma este
Szeretet nélkül
Szeretet nélkül
Szeretnélek újra megtalálni
Szimbád (A Színészkirály emlékére)
Szívem eladó
Szülői ház
Takard el a fényt
Tanácsadás
Táncos elefánt
Taratata
Tárd ki karjaidat
Tavaszi szél
Telefondoktor
Téli szerelem
Tévedtél
Tévedtél
They do not know
Tiltott szerelem
Tölts velem egy órát
Túl szép
Tücsökzene
Tűnj el a környékről
Tűnj el a környékről
Tűzmadár
Úgy ég, úgy fáj
Úgy szeress
Úgy várom jössz-e már
Utálom a pletykát
Utánam a vízözön
Ünnep után
Üzemi balek
Vagy mindent, vagy semmit...
Vallomások
Vallomások (remix)
Van ez így
Vándormadár
Várj reám
Várni bizonytalanul
Várni kell (Reach Out I'll Be There)
Várni kell (remix)
Veled jó lesz majd
Veled jó lesz majd (If I Fell)
Volt egy szerelem
Volt egy szerelem (Once There Was a Love)
You were wrong
Zene nélkül mit érek én (nem stúdió változat)
Zene nélkül mit érek én?
Zsebcézár
Zsuga
Атомный век
Hírek
Hírek

TUDÓSÍTÁS AZ A38-RÓL: betekintés az Aurevoir. zenekar életébe

A mai magyar popkultúra közönsége, zene és szöveg kapcsolata

A Hajógyár-projektről

 

A Hajógyár a popkultúra kikötője. A Petőfi Kulturális Ügynökség célja, hogy teret adjon a művészet, a kultúra minden szereplőjének önálló vagy akár fúziós projektek megvalósításához is. És az is, amiről a ma este szólt: könnyen elérhető formában fókuszáltan, izgalmas formátumok által minél több emberhez eljuttassák a könnyűzenei tartalmakat.

 

A Hajógyár a Petőfi Kulturális Ügynökség kezdeményezése, melynek pódiumestjei az A38-as hajón kerülnek megrendezésre, havi több alkalommal. Fashion show és zene, tánc és zene párhuzamai, a kultúra számos területe reflektorfénybe kerül ezeken az intim hangulatú esteken az A38 hajó gyomrában. 


Ezek között kettő olyan van, amelyen kifejezetten a zene és a szöveg kapcsolatára összpontosít (Zene X Szöveg címmel).


Hazai dalszerzőket és szövegírókat kérnek fel a részvételre. Velük moderátor beszélget a pályájukról, az alkotói folyamatról, zenetörténelmi összefüggésekről is – ahogyan ezt majd látjuk is az alábbiakban. Természetesen a meghívott zenész nem csak mesél, hanem mini koncertet is ad. A Hajógyár projektje egyértelműen hiánypótló a hazai könnyűzenében, a magyar popkultúrában.


Ezen az estén az Aurevoir. két tagja volt jelen az eseményen


A beszélgetést a Hajógyár képviseletében Erdős Zsófi moderálta. Agócs Márton énekes-gitáros ír buzukin is játszik – ez utóbbit hozta a hajóra. Fejér Mihók szintén énekes, emellett mandolinon zenél – ez utóbbi volt nála a Zene X Szöveg névre hallgató sorozat október 4-i estéjén is. A nyolcfős zenekar 2015-ben indult Zsámbék környékéről és magát az ethno-beat műfajába sorolja. Ez meg is felel a valóságnak.

 

Képzeljük el, hogy ül a színpadon egy fiatalkori Gallagher-ekbe oltott John Lennon-utánzat és zenésztársa, aki hozzá képest átlagos fiatal magyar srácnak tűnik az egyetem padjaiból. És 

 

azzal kezdik a Hajógyár szervezésében megvalósuló, pódiumbeszélgetésre épülő, zenés blokkokkal fűszerezett estét, hogy bemutatják a zenész-magyar kéziszótárt. 

 

Azért, mert a közönség nagy része nem zenész – ez látszik a kézfeltartások számából is. 

 

A közönséget művelni… kell?

 

Az Aurevoir. két tagja olyan szavak és kifejezések jelentését magyarázta el, amelyeket a vélhetően művelt közönség nagy része pontosan ért a szótár nélkül is. 

 

A két zenész kissé erőltetetten vicces formában mondta el a kifejezések jelentését, amelyre őszinte vagy sem – olykor felcsendülő nevetés volt a válasz a hallgatóság részéről. 

 

Márton és Mihók úgy beszéltek, mintha már évtizedek óta a pályán lévő zenészek lennének. Náluk jobban senki sem ért a hazai zeneiparhoz és annak kulisszatitkaihoz, s ebbe a világba most hajlandóak beavatni a közönséget is. Őszintén sértőnek éreztem, hogy azt feltételezik: ilyesmit el kell magyarázni.

 

Így ír dalszövegeket az Aurevoir. két énekese

 

Agócs Márton elmesélte, hogy két olyan élethelyzet van, amikor leginkább ihletett állapotban lebeg: utazás közben és félálomban. Ekkor előveszi a telefonját és a Jegyzetek appba írja a dalszöveg-kezdeményeket, fontosabb gondolatokat.

 

– Higgyétek el, hogy a Jegyzetek app sokkal jobb, mint az Instagram – mondta Márton. 

 

Beszédes és bíztató sorok egy fiatal zenész, egy fiatal felnőtt szájából generációjára nézve.

 

Mihók számára gyakorta a környezetváltozás jelent inspirációt. És ő is rendszeresen használja a Jegyzeteket a telefonján. 


 

Aurevoir. dalszövegeket itt találsz.






 

Megszületett a Deák-rét lemez – ez a háttere

 

A Deák-rét című, legutóbbi nagylemezük készítésekor mindkettejük telefonjában közel száz jegyzet volt, amelyekből aztán megszületett az új anyag. A munka januárban vette kezdetét. Elmondásuk szerint akkor még nem voltak igazán motiváltak. Lefoglalták azonban áprilisra a stúdiót és ez munkára sarkallta őket. Így három és fél hónap alatt össze is rakták a lemezt. Augusztus 18-án felléptek a Budapest Parkban – ezt a napot tűzték ki a lemezbemutató dátumaként. És mindennel elkészültek, a közönség pedig láthatóan elégedett az anyaggal, melyet – a költővel egyeztetve – Kemény István Kálvin-rétje után szabadon – Deák-rét címre kereszteltek. 

 

– Aki nem hallotta a Deák-rét lemezt, menjen ki a teremből – hangzott el a mondat, amely után másodszor gondoltam arra, hogy vajon miért kell elidegeníteni az újakat, az érdeklődőket a zenekartól.





 

Hogyan dönti el a két énekes, hogy ki énekli az adott szöveget?

 

– Az énekli a dalt, aki a szövegét írta. Kezdetben még igen gyakran, most már kevésbé szólunk bele egymás dalszövegeibe. Tiszteletben tartjuk a másikat, pláne ha a dal a szerelemről szól, és tudjuk, hogy mennyire sokat jelent a zenésztársunknak – részletezte Agócs Márton.

 

– Ha bulisabb dalt írunk, lazábban vesszük és könnyebben mondjuk el a véleményünket egymás dalszövegeiről – folytatta Fejér Mihók.

 

Az ethno-beat, mint műfaj

 

– Nálunk koncepció, h káosz legyen. Rengeteg műfajt építünk be a zenénkbe – folytatta Márton, aki azt is elmondta, hogy a hatvanas évek és a beatkorszak óriási hatással volt rájuk. És hogy nagy rajongója a KEX zenekarnak, amelyet műfaja egyik legjobbjának tart a hazai zenei palettán.

 

– Sok középkori és reneszánsz zenét hallgatok, amelyek inspirálnak. Tény, hogy ezt sokkal nehezebb átadni a közönségnek, mint a beat-et, de igazán különlegessé teszi az Aurevoir. zenéjét – folytatta gondolatait Mihók az inspiráció és a zenei hatások kapcsán.






 

Erőteljes népzenei hatás a dalokban

 

A fentiek mellett az erőteljes népzenei hatás is markánsan megjelenik a dalokban, erre pedig ráerősít – ahogyan ez a hajón is történt – a háttérvetítés is. A kivetítőn népzenei motívumok úsztak, amelyek kiváló közeget teremtettek a mandolinon és buzukin játszó zenészeknek, akik több kisebb, zenés blokkal is gazdagították az estét.

 

Pilinszky verseinek dalszövegbe ültetése komolyságot is visz a dalaikba 

 

Márton volt az, aki a verseket elsőként átültette az Aurevoir. dalszövegeibe. A versrészletek pedig remekül illeszkednek a népdal-átdolgozások és a saját szerzemények elegyébe. 

 

– Megmutatják azt is, hogy egészséges arányban van jelen a zenekarban a humor és a komolyság – folytatta Agócs.

 

Mitől lesz jó a refrén és melyik a legjobb Aurevoir.-strófa?

 

– Attól lesz jó a refrén, hogy nem mi írjuk, hanem Liam Gallagher – nevetett fel Márton.

 

Mindkét zenész véleménye az, hogy a dalszöveg első sorának jobbnak kell lennie, mint az utolsónak, s szerintük az Egyedül című daluk refrénje a legjobb.


 

Szíved add ha igazán elhiszed hogy a némaságban ez a pár szó tied

Milyen szelíd, milyen csendes az ég, a zsebébe rejteget a mindenség

 

– Akkor jó a refrén, ha az emberben jó érzéseket kelt. Igazán bevált recept nincs – folytatta Mihók.



 

Az idő-faktor kevésbé lényeges a jó dalszöveg megírása szempontjából

 

A zenészek szerint nem az a lényeg, hogy mennyire sokáig dolgoznak egy-egy szövegen. Példaként említették, hogy a Ha tegnap még nem ment jól szövegét, amely 45 perc alatt íródott, míg az Örvény című szerzeményen másfél hónapig dolgoztak.

 

Az Aurevoir. zenés blokkjai az A38-on a Zene X Szöveg estjén

 

Többek között játszották az Esthajnalt, a Ha tegnap még nem ment jól-t, a Majd a másikon című szerzeményt, a Várlak-ot és utolsóként a Mocsár című dal is elhangzott.

 

A zenekar további eseményei 2022-ben

 

Az Aurevoir. jelenleg vidéken turnézik a Deák-rét lemez dalaival. December 28-án pedig az A38 hajón zárják az évet egy nagykoncert keretében.

 

A mai magyar popkultúra közönsége – az Aurevoir közönsége

 

Napjainkban a mai magyar könnyűzene a megújulását, egészen új korszakát éljük. Annak minden gyerek-betegségével együtt. A megújulás folyamatában a zenészek részéről a konstans fejlődési ív is megmutatkozik. Újgenerációs, friss, tökéletesen a mai kor fiataljaira reflektáló zenei irányok bontakoznak ki a hazai popkultúrában. Ezzel együtt pedig felnő egy olyan generáció is, amely – egyre inkább – értő füllel hallgat majd zenét. Ahogy a zenészek és muzsikájuk fejlődik, úgy válik a közönség is egyre igényesebb zenehallgatóvá. Egymást generáló és szükségszerá popkulturális folyamatokról van szó.

 




 

 

 


 

Fotók: Aurevoir. hivatalos