dalszöveg, előadó kereső
Dalszöveg, előadó kereső
előadó, zeneszöveg betűválasztó
Válassz előadót:
0-9
a
b
c
d
e
f
g
h
i
j
k
l
m
n
o
p
q
r
s
t
u
v
w
x
y
z
Tartalom
Depresszió: Fejjel a falnak

Depresszió - Fejjel a falnak

off off off off off
Egyensúly
Előadó: Depresszió
Album: Egyensúly
Megjelenés: 2008
Hossz: 3:28
Szövegírók: Nagy Dávid
Halász Ferenc
Zeneszerzők: Halász Ferenc
Hartmann Ádám
Nagy Dávid (Depresszió)
Kovács Zoltán (Depresszió)
Kiadó: Edge Records
Stílus: Keressük!
Címkék: Keressük!
Miről szól a(z) 'Fejjel a falnak' dalszöveg ?
Az élet útmutató nélkül is értékes, és bár a kilógnak a sorból nehezebb dolguk van, a sorsukat és a megoldásokat önmagukban hordozzák. A szeretet szükséges, mert aki nem fékezi ésszel a szívet, az belép az állati sorba. A kérdés pedig az, hogy a szeretet, gyűlölet, közöny és a bűvölet mennyire fontos számunkra. Aki nem hordoz üzenetet, a sors ledob a magas lóról, de érdemes hinni és bízni. Nem szabad engedni, hogy felcímkézzenek minket, és nem szabad hagyni magunkat kifacsarni.
Nyomj egy like-ot ha tetszik ez a rovat!
Megtekintve: Ma 7, összesen 51382 alkalommal
Tartalom
Dalszöveg

Fejjel a falnak

Élni nem is rossz, hogyha kaptál útmutatót hozzá
De garanciális papírokkal neked senki sem szolgál
Tudom, hogyha kilógsz a sorból nehezebb lesz a dolgod
De a megoldást, és a sorsodat is önmagadban hordod

(és)
Talán flegmán leszartad amit neked a szeretetről ugattam
De mielőtt ezt is elfelejtenéd, én csak tudattam
Hogy, aki nem fékezi ésszel a szívet belép az állati sorba
De érzelmektől mentesen, csak egy húsdarab lenn a porban

Amiből úgy lakomázik a tőke, mint a patkány a szemétből
Ki nem akar jól élni, csak nem mindegy miből!

Szeretet,gyűlölet,
Közöny és a bűvölet
A kérdés, hogy mit jelent
Neked és mennyi van bent?

Mert!

Ref:
Fejjel a falnak küldenek
Ha nincs benned semmilyen üzenet
Ez a sors dönt az egoról
És ledob a magas lóról
De én merek hinni és bízni
Nem tudnak felcímkézni
Nem leszek rothadó kifacsart citrom, I'm sorry

2x Én merek
én merek
én merek hinni
még merek
még merek
még merek bízni

Ref

2x Én merek hinni
Még merek bízni

3x Én merek hinni és bízni
Még merek
Még merek

előadó, zeneszöveg betűválasztó
Válassz előadót:
0-9
a
b
c
d
e
f
g
h
i
j
k
l
m
n
o
p
q
r
s
t
u
v
w
x
y
z
Hírek
Hírek

PIM70: A tárgyak társasága – írók gyűjteményei a Petőfi Irodalmi Múzeumban Jókai Mór sétapálcáitól Lázár Ervin nyakkendőgyűjteményéig


Mit gyűjtöttek a magyar írók a 19. században, a múlt századfordulón, az 1970-es években, és mit gyűjtenek ma? Mi került be mindezekből a Petőfi Irodalmi Múzeumba?


A PIM legújabb kiállítása, A tárgyak társasága – Írók gyűjteményei az írók gyűjtőszenvedélyét járja körül Jókaitól Lázár Ervinig, ezenkívül megszólaltat nyolc kortárs írót, és magát a múzeumot is a gyűjtő szerepében mutatja be, méghozzá egy kiemelt gyűjteményén, az írógépeken keresztül.


A tárlat a PIM alapításának 70. évfordulóját ünneplő gyűjteményalapú kiállítássorozat második állomása. Az első része, A halandóság törékeny arcai című íróportré-kiállítás már látogatható.




A tárgyak társasága három nézőpontból közelíti meg a gyűjtés fogalmát. A PIM által őrzött írói gyűjteményeket hat tematikus műtárgycsoportba rendezve mutatja be a kiállítás, a csoportok között olyan hívószavak segítik az eligazodást, amelyek utalnak a gyűjtésben megmutatkozó általános emberi motívumokra, ugyanakkor rámutatnak a gyűjtemények egyedi sajátosságaira, a gyűjtő életében játszott meghatározó szerepére is. Az írók tárgyai mellett az érdeklődők abba is bepillantást nyerhetnek, hogy a szépirodalmi szövegekben hogyan jelenik meg a gyűjtőszenvedély.




A kiállításon megtekinthető többek között Lázár Ervin nyakkendőgyűjteménye, néhány festmény Ady Endre és Csinszka egykori Veres Pálné utcai lakásából, továbbá helyet kaptak Tamási Áron szivarosdobozai, Gyurkovics Tibor különböző országokban vásárolt kalapjai, Karinthy Ferenc leányfalusi házának egyik ajtaja neves személyiségek aláírásaival, valamint Tandori Dezső játék medvéi is. A tárlat legkorábbi tárgyai Jókai Mór kagyló- és csigagyűjteményéből, illetve botgyűjteményéből származnak.




A kiállítás második rétegeként a látogatók nyolc kortárs író gyűjteményébe is betekinthetnek: Bartis Attila, Kukorelly Endre, Márton László, Rakovszky Zsuzsa, Szabó T. Anna, Tóth Krisztina, Ugron Zsolna és Várady Szabolcs mesélnek tárgyi környezetükről, a tárgyakhoz való viszonyukról, gyűjteményeik és írásaik találkozási pontjairól.


A kiállítás legbelső terében a múzeum maga is mint gyűjtő kerül bemutatásra, méghozzá egy kiemelt gyűjteményével, az írógépekkel. Az írógép szimbolikus tárgyként az író és az elkészült mű között áll, közvetítő szerepben részese a mű keletkezésének. Látható Babits Mihály 1945-ben bombatalálatot ért írógépe is, amelyen életművének legjelentősebb részét írta.


Az írók gyűjteményei jól tükrözik birtokosuk személyiségét, szokásait, kapcsolatait, sőt emlékeit, vágyait, de szólhatnak akár műveinek világáról is. A szépirodalmi szövegekben a gyűjtés témája hangsúlyosan jelen van: kirajzolódnak bennük a gyűjtők különböző típusai, illetve olyan gyűjtemények, amelyeknek csak a képzelet szab határt. Az írók tárgyai eleve különleges aurával bírnak, s ezek között gyűjteményeik darabjai még inkább kitüntetett helyet foglalnak el. A kiállítás az író belső világának rejtettebb, kíváncsiságról, játékosságról, szenvedélyről árulkodó zugába ad betekintést.




A PIM gyűjteményében közel 4500 relikvia található, amelynek többsége hétköznapi tárgy, jelentőségük abban áll, hogy szorosan kötődnek az irodalom szereplőihez, egykor személyes környezetük részét képezték. Az író tulajdonában a tömegtermékek egyedi tárgyakká, a múzeumban hétköznapi tárgyakból relikviákká, kultikus értékű műtárgyakká válnak. Ez a metamorfózis a kiállítótérben folytatódik tovább, ahol eredeti kontextusuktól és rendeltetésüktől megfosztva, addig nem létező összefüggések rendszerébe kerülnek, új jelentéstartalmakkal gazdagodnak.


A kiállítás 2024. december 15-ig tekinthető meg.


A kiállítás kurátora: Zeke Zsuzsanna muzeológus, PIM

Grafikai tervezés: Csuport Andrea

Látványterv: H. Kocsis Annamária, PIM


Fotók: PIM