dalszöveg, előadó kereső
Dalszöveg, előadó kereső
előadó, zeneszöveg betűválasztó
Válassz előadót:
0-9
a
b
c
d
e
f
g
h
i
j
k
l
m
n
o
p
q
r
s
t
u
v
w
x
y
z
Tartalom
Belga: Kalauz II

Belga - Kalauz II 18 éven felülieknek!

off off off off off
Majd megszokod
Miről szól a(z) 'Kalauz II' dalszöveg ?
A szövegben a BKV alkalmazottainak életét és munkáját mutatják be, többek között a buszsofőrét, a jegyellenőrét és a forgalomirányítót. A mindennapi nehézségek, konfliktusok, utasokkal való interakciók kerülnek bemutatásra, gyakran vulgáris és szleng kifejezésekkel. Kiemelik a jegyellenőröknek a potyautasokkal való küzdelmét, a buszsofőröknek az utasok viselkedésével való megküzdését, és a forgalomirányítók felelősségét. A szöveg egyfajta kritikai pillantást vet a közösségi közlekedésre, és a benne dolgozók nehézségeire. Sorai gyakran provokatívak, de a célja a valósághű ábrázolás és a közösségi közlekedési dolgozók által tapasztalt frusztrációk bemutatása.
Nyomj egy like-ot ha tetszik ez a rovat!
Megtekintve: Ma 1, összesen 95385 alkalommal
Tartalom
Dalszöveg

Kalauz II

Jó, Jó, Jó, szevasz, szevasz, szevasz Brékó brékó
A központ beszél, a forgalomirányító
Lököm az infót a mixpult mögül, kibaszottul fontos munka az enyém
Jobb lesz, ha nem kötsz belém
Mert felemelem a buszjegy árát
Vagy lecsökkentem a járatok számát
Tudod a vállalatnál mögöttem százak állnak
És én vagyok itt az óriási eszetlen nagy király
De az ica az ica az ica,a nyolc általánosost végzett Ica
A jegy árusítását abbahagyja
Hátra csalogatom a budiba és meghívom egy túrós fagyira
Nem pofázik vagy harmincan állnak a sorba
Mindegyiknek egyenként a kurva anyja
De faszomat kolbászol ott az az öreg tata
Az egy biztonsági sáv, na húzz onnan a faszba
Vén hülye buzeráns bunkó, hogy baszna el a hármas metró
Yo béke minden ellenőrnek, buszsofőrnek BKV-s testvérek egyesüljetek!

MC kékruha piros karszalag a bőrötök alá nyúl meg van-e érvényesítve?
Walkie-talkie szevasztok gecik
Itt állok, jönnek a faszszopó pitiáner tetvek
A mozgólépcsőn utasok nesze geci
Baszott nagy a tömeg mindig, de a BKV-ra sajnálják a lét
Beugatnak, visszaszólnak, praktikáznak és fikcióznak
Pudvából a retkek így nyomulnak
Tiki-taki taktikát árulok itt el
Hanem azok a stressznacis, holdjárós, púderes, rojtosra kúrt pinák, ha jönnek
S a faszom egész nap feláll
Tiszta megfolyás a kisgatyám
Jegyük, bérletük meg ugye nincsen
Szó nélkül még be sem nyalnak
Pláne, hogy nem ingyen és bő nyállal
Na meg a sok üszkös hajléktalan
Kivan a picsájuk és az összeaszalódott nyeszlett faszuk
De legalább ők nem pofáznak és az utasokkal egyszer-kétszer análizálnak
Leköpködik őket, odahugyoznak, szarnak
A sok tahó geci tőlük hányingert kap
Na végre már megint beesett valaki a metró alá
Elgázolta a halálba ,picsába szevasz
Tiszta pánik, hőbörög a tömeg
Úgysem hívunk mentőt időben
Áááó walkie-talkie kapcsollak!

Rálépek a fékre, kirepül egy csecsemő
Rámegyek a busszal vagy kilóhússzal
Na gyere ide azt, mondd a szemembe
Mé nem lehet megfogni azt a kibaszott kapaszkodót
Tanuljátok meg, hogy itt kapaszkodni kell
Ne csak középen szálljatok fel
A többi ajtó meg dísznek van nem?
Te meg ne bámulj tapasztalt nyugdíjas
Gyere, Lyukaszd ki a jegyed, találd meg a helyed
Mert kanyarodok és felborul a szatyrod
Jelezzél időben, mert becsukom az ajtót
Bazzeg mi ez a büdös
Egy hajléktalan bökdös fürdőköntös vagy mi a
Fasz ez rajta szerintem ma már telibe szarta
Folytál volnál le apád térdén, amikor még folyékony voltál
Ne képzeld a hátsó ülést a hajlékodnak
kemény ez a munka, szétbasz az ideg
Buszsofőr vagyok, közben mindenkit elviszek
Váltok ötösből kettesbe
Mit csinálsz a földön? Szarok.(U)
Azért mert vak vagy még kapaszkodni lehet
Hányszor szóljak a kutyák miatt
Mehettek a dögökkel gyalog a picsába, a picsába
Úristen fagyizol ott, mit képzelsz kisfiam ki vagy te itt?
Azonnal szálljál le a kurva mindenit.
Sok hülye utas mindennap felbassza az agyam
Pedig ki van írva minden szabály.
Az egyik odajön hozzám, megkérdezi hol van a Pilóta utca?
ne legyek ideges? Ott van bazze a táblán faszfej, az is ki van írva.
Hülyeséget kérdezgetnek
Akadályozzák a záródó ajtót
Bömböltetik a rádiós magnót
Összefirkáják az üléseket
Baszom az anyátok, aki kiszült a világra titeket

Ha nem tudod mit akar az élet tőled, gyere el te is jegyellenőrnek
Állati nagy buli hidd el
Beszélhetsz akár a legjobb nővel
Például szevasz bébi a jegyedet adjad
Mondod neki és érzed, hogy nagy vagy
Elegáns kék ruha piros karszalag
A jármű ura, tutira az vagy
Úgy szállsz föl, mint az áramütés, a kék villám és indul a pörgés
Jegyeket, bérleteket mondod
És a kabátod lazán kibontod
És figyeled a neked szóló tiszteletet
Az arcokon a rémületet
Hogy otthonhagyták, nem vettek, vagy elfelejtettek lyukasztani.
Neked mindegy csak ki tudd őket akasztani
Hisz nekünk a hivatás a szívatás
És egyáltalán nem érdekel engem a mentegetőzés, hazudozás
Mint más a Blahára vagy a Nyugatihoz én az utasokra utazom
Mig okostojások az antitestet én a potyautast kutatom
Ezt a parazitát a BKV testén
Aki azt hiszi, hogy ezen a szép kis estén jól jár
Ha jegy nélkül jár
Hát nem mer én kifigyelem
Hogy kinél hibádzik a dokument
És a bliccmen már lépre is ment
Teszek felé néhány sportos lépést
Megigazítom a válltömést
És megvárom, míg a pirosba beállunk
Kezdődhet a játszma
A mi kis barátunkkal
Aki már kezdi is a vakert nyomni:
Bérletem van de a bátyám Sanyi
A kisöcsinek annyi, mert szétgyalázom egy sárga csekkel
Az én kabátomban ment el reggel
A bérlet meg ott van a zsebében a jeggyel
Vagy a zsebébe bepattintott pótjeggyel
A picsába elszámoltam magam
De figyi itt már jó lesz nekem
Na szevasz faszkalap nyald ki a seggem!
Megáll a járgány a bliccmen lepattan
És nem marad más csak üvölteni?!
Dögölj meg bliccman te rohadt geci!!!!
Dögölj meg bliccman te rohadt geci!!!!

előadó, zeneszöveg betűválasztó
Válassz előadót:
0-9
a
b
c
d
e
f
g
h
i
j
k
l
m
n
o
p
q
r
s
t
u
v
w
x
y
z
Hírek
Hírek

Népszerű dalszerzők látogatnak vissza egykori iskolájukba

A dalszerzők napja alkalmából szervezett rendhagyó szerzői koncertek célja felhívni a figyelmet a dalszerzők értékteremtő, a dalok értékközvetítő szerepére

Kedvenc saját szerzeményeivel látogat vissza egykori iskolájába 12 ismert és közkedvelt szerző, köztük Hegyi Dóra, László Evelin, Lázár Domokos, Molnár Tamás és Szabó Balázs. Az idei dalszerzők napja alkalmából az ország különböző pontjairól csatlakoznak iskolák a kezdeményezéshez. A szerzők beszélgetéssel egybekötött szólókoncertek keretében mesélnek a diákoknak a dalok születéséről és a dalszerzés öröméről, céljuk átadni a fő üzenetet: a dal érték.


Az iskolában eltöltött évek fontos inspirációforrást jelenthetnek nem csupán az alkotók, de mindenki számára. Ebben az időszakban alakul a személyiség, változik és erősödik meg az egyéni értékrend, valamint sokasodnak a személyes élmények. Az idei dalszerzők napjának üzenete is erre rezonál: zeneszerető közönséget és közösséget formálni, mesélni a dalok mögötti történetekről, ezáltal közelebb hozni azokat a hallgatóhoz, emellett pedig a dalszerzői életutat bemutatni és alkotásra ösztönözni az erre fogékony fiatalokat.


Az idei kezdeményezés keretében népszerű szerzők látogatnak vissza egykori iskolájukba, ahol interaktív akusztikus koncerteken adják át az üzenetet a most oda járó diákoknak: a dal érték. A zeneszámok a szerzők saját előadásában, saját hangszerük kíséretében, nem mindennapi körülmények között szólalnak meg az iskola falai között.


A résztvevő szerzők listája és az általuk meglátogatott iskolák


•          Áron András (Lazarvs, Trillion, Aron Andras & the Black Circle Orchestra, Junior Artisjus-díjas dalszerző) - Lauder Javne Iskola, Budapest

•          Dallos Bogi - Győri SzC Baksa Kálmán Két Tanítási Nyelvű Gimnázium és Győri SZC Krúdy Gyula Turisztikai és Vendéglátóipari Technikum, Győr

•          Hegedűs Józsi - Békéscsabai SCZ Vásárhelyi Pál Műszaki Szakgimnázium, Békéscsaba

•          Hegyi Dóra (Ohnody, Junior Artisjus-díjas dalszerző) - Lánczos Kornél Gimnázium (Székesfehérvár)

•          László Evelin (A dal 2024 nyertese) - Miskolci SZC Mezőcsáti Gimnázium és Szakképző Iskola, Mezőcsát

•          Lázár Domokos (Esti Kornél, Lázár tesók) - Karcagi SZC Teleki Blanka Gimnázium, Mezőtúr

•          Molnár Tamás (Artisjus-díjas dalszerző) – Újpesti Homoktövis Általános Iskola, Budapest

•          Pápai Joci - Tatabányai SZC Kereskedelmi, Vendéglátó és Idegenforgalmi Technikum és Szakképző Iskola, Tatabánya

•          Pátkai Rozina (Minka) - ELTE Trefort Ágoston Gyakorló Gimnázium, Budapest

•          Sallai László (Platon Karataev, Galaxisok, Felső Tízezer) - Budapesti Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium, Budapest

•          Sára Gergely (Gege / 6363) - Budapest XIV. Kerületi Teleki Blanka Gimnázium, Budapest

•          Szabó Balázs (Szabó Balázs Bandája) – Debreceni Református Kollégium Gimnáziuma és Diákotthona, Debrecen


A koncertek a dalszerzők napját megelőző két hétben, különböző időpontokban zártkörű iskolai rendezvények formájában zajlanak.


A dalszerzők napjáról ezt mondta el Németh Alajos Lojzi, az Artisjus Szerzői Egyesület elnöke


„A zenei ranglétrán mindig a zeneszerző áll az első helyen. Utána következik a karmester az elsőhegedűs, és így tovább. Október nyolcadikán, a dalszerzők napján felhívjuk a figyelmet arra, hogy milyen fontos a dalszerzés, zeneszerzés, dalszövegírás, az alkotóművészet. A dalok törik meg a csendet és töltik be a teret gondolatokkal, érzelmekkel. Idén az iskolákba visszük el ezt az üzenetet fiatal zeneszerzők tolmácsolásában a legnyitottabb rétegeknek, hogy tudják meg ők is, hogyan készülnek a dalok, dalszövegek, hogy mennyi munka és szeretet áll az alkotási folyamat mögött. 2024-ben is zengjen a zene a szíveken, szóljon erről ez az üzenet!”


Az iskolájukba visszalátogató szerzőktől pár gondolat


"Hiszek abban, hogy a zene hatalmas erejének és szenvedélyének fúziójával inspirálhatom az embereket, hogy reményt és örömöt hozhatok a hallgatók életébe. Dalaimmal arra törekszem, hogy pozitív üzeneteket közvetítsek, legyen szó a szeretetről vagy az önelfogadásról. Erről is fogok mesélni az iskolám mostani diákjainak. Számomra a zene nemcsak szórakozás, hanem egy eszköz a lélek gyógyítására és a közösség építésére" – mondta el László Evelin.


Hogy a mezőtúri iskolai évek milyen jelentőséggel bírtak későbbi alkotói karrierje során, Lázár Domokos így foglalta össze


„A Teleki a zenei munkásságom kiindulópontja, sarokköve, legfontosabb helyszíne. Az Esti Kornélt itt alapítottuk Veres Imi barátommal, akivel osztálytársak voltunk. 17 évesen a Teleki volt a természetes közegünk, Achs Károlytól, aki az osztályfőnökünk volt, fontos kulturális referenciákat kaptunk, amit nem elsősorban zenei, hanem szellemi munícióként használtunk a későbbiekben. Megtanultuk, hogy az alkotás elsősorban munka, amibe bele kell állni, amely során másokkal meg kell tanulni együttműködni és meg kell tapasztalni, hogy közösen jobbak vagyunk, mint külön-külön”.


„Az iskolák közeget adnak, kapcsolatokat biztosítanak és alkotóteret jelentenek számomra.


Az iskolát, nem a tudás házának, tárának, birtokosának tekintem, hanem egy kreatív térnek, ahol hasonló érdeklődésű emberek egymást kiegészítve, egymástól tanulva, együttműködve új dolgokat hoznak létre. Ez a mai modern dalszerzésben is alapvető, és az iskolai koncertemen is a kooperáció és a közösségi alkotás fontosságára szeretném felhívni a figyelmet. De mindenki másnak is a közös alkotás élményét szeretném a figyelmébe ajánlani. Legyünk együtt kreatívak, elfogadóak és nyitottak mások ötleteire, gondolataira. Mindig van és lesz mit tanulni egymástól” – fogalmazta meg dalszerzők napi koncertjének üzenetét Pátkai Rozina.


„Izgalmas lesz számomra ismét a volt iskolámban játszani. A gimnáziumi évek alatt kezdtem el zenekarban zenélni, a legelső próbánk abban az énekteremben volt, ahol most a diákokkal fogok találkozni, és az első koncertünk is az iskolai tornateremben volt. A gimnáziumi évek pedig dalszerzőként is nagyon formáltak, talán meg is látszódott néha a teljesítményemen, hogy már a zsenge szárnypróbálgatások idején is szinte folyamatosan dalszerző üzemmódban voltam: az iskolai füzetek margói tele voltak potenciális dalcímekkel, befejezetlen versszakokkal és jól hangzó, elkapott idézetekkel. Már akkor is lenyűgözött és a mai napig ámulatba ejt, hogy különálló világokat lehet létrehozni pár akkord és néhány sor segítségével. Az iskolai koncerten is leginkább azt szeretném üzenni a diákoknak, hogy nemcsak a zene, hanem a dalszerzés is mindenkié. Nem kell Paganininek lenni ahhoz egy hangszeren, hogy az ember elinduljon az alkotás útján, ehhez elég némi zenei műveltség, az ember saját látásmódja, és némi kitartás” – mondta el gondolatait Sallai László az iskolába való különleges visszatérés kapcsán.


Míg Sára Gergely így öntötte szavakba gondolatait budapesti alma materéről


„Azért lesz különleges visszatérni a Teleki Blanka Gimnáziumba, mert nem csak egy, hanem két fontos időszak is kapcsol engem az intézményhez. Diákként imádtam a Telekibe járni, és később lehetőségem volt a tanári gyakorlatomat is itt csinálni, ami során egy teljesen új oldaláról ismerhettem meg tinédzserkorom legfontosabb állomását. Ez a fél év is csak elmélyítette a szeretetemet az iskola irányába, így mindig szívesen térek vissza a liget fái mellé, a szecessziós falak közé”.


„A dalszerzői pályával valahogy egymást választottuk. Rengeteg kaland, utazás, konyhák, utcák, erdők és színháztermek, barátságok és tábortüzek szegélyezték ezt a formálódást. Amikor én akartam zenészként élni az életem, rengeteg kérdést és akadályt gördített elém, amikor meg elfáradtam, vagy kétségbeestem, akkor ő lépett hozzám egy esős teraszon, és vagy a közönség, vagy a szakma által ragadott karon és vitt tovább. Az életemmé vált, nem tudtam, vagy akartam mást választani. A legjobb és legnehezebb barátom” – osztotta meg gondolatait Szabó Balázs, arról, hogy mit jelent számára a dalszerzői hivatás.


A dalszerzők napját Magyarországon minden évben október 8-án tartják. Először 2018-ban az Artisjus Egyesület hívta életre azzal a céllal, hogy felhívja a közönség figyelmét a zenei produkciók mögött dolgozó dalszerzőkre, zenei alkotókra, az értékteremtő munkájukra, és a dalok értékközvetítő szerepére. A dátum azért októberben van, mert 1967-ben, a kultikus Bosch klubban ekkoriban játszották először közönség előtt az első magyar nyelvű rockdalt, Bródy János és Szörényi Levente Óh, mondd című dalát az Illés-együttes előadásában. Ez az esemény hatalmas lendületet adott a hazai könnyűzene fejlődésének, és mint ilyen, áttételesen a népszerű koncerthelyszíneket és fesztiválokat megtöltő mai magyar szerzők és előadók sikereinek is előfutára volt.

 

 


 

További információ:

Szeltner Ildikó Rita / Artisjus / e-mail: kommunikacio@artisjus.com

Tóth Klára Fanni / Próbakő Kommunikáció / e-mail: artisjus@probako.hu/ mobil: +36 20 519 9341

AZ ARTISJUSRÓL

Az Artisjus Magyar Szerzői Jogvédő Iroda Egyesület a zeneszerzők, szövegírók, zeneműkiadók és irodalmi szerzők egyesülete. Az alkotók azzal bízták meg, hogy egyes szerzői jogaikat kezelje, s így jövedelemhez jussanak munkájuk után. Ezért jogdíjat szed azoktól, akik a műveket – egyebek között profitszerzési céllal – nyilvánosan felhasználják, és a beszedett díjat kifizeti az érintett szerzőknek. Az Artisjus küldetésének része, hogy minél egyszerűbbé tegye az alkotók és az alkotásokat használók viszonyát mindkét oldal megelégedésére; ezért közvetítő szerepre törekszik a zenerajongók, könyvbarátok, illetve a szerzők és a jogalkotó között.

Az Artisjus jogelődjét 1907-ben alapították a magyar zeneszerzők, szövegírók és zeneműkiadók. Ma közvetlen megbízással mintegy 22 ezer magyar szerző jogait kezeli, 527 ezer magyar művet tart nyilván, ezen kívül a hasonló külföldi szervezetekkel kötött szerződései alapján több millió zenei és irodalmi szerző jogkezelését végzi a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalánál bejegyzett közös jogkezelő szervezetként. www.artisjus.hu

 

 

Fotók: Artisjus

Kiemelt Híreink

A Sakkolimpia hivatalos dala - 2024. szeptember 10-23

Adományozás