Előadó: | Belga |
---|---|
Album: | Gyémánt |
Megjelenés: | 2010 |
Hossz: | 4:08 |
Szövegírók: |
Jáger Barnabás Még5Milliárd (Jáger Barnabás) Tokyo (Győrffy Tamás) Titusz Bauxit (Kékesi Balázs) Bicskei Titusz Kékesi Balázs Tokyo |
Keressük a zeneszerzőt! | |
Kiadó: | Chameleon Records |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
Ókidóki, ókidóki, ókidóki, ókidóki
Ókidókimák
Ókidóki, ókidóki, ókidóki, ókidóki
Solkapolifác
Rikipi kimpi kápaka pékó
Vák vák tikiri vendigi dángó Ákokúp
Békokúp
Cékokúp
Dékokúp
Pocevamócika rátititottó
Binkirabankira ókika dókika
Mamblilimba
Solkapolka
Tosztótaszter
Flasztikaszter
Turnyónyünyenyunyó Apikilapika Turnyónyünyenyunyó Apikilapika
Turnyónyünyenyunyó Apikilapika Turnyónyünyenyunyó Apikilapika
Zing zing zung, zingalinga lung
Dzsó bizmáki
Ungikidzsudzsuki
Abcdefgh Ijklmnop
Ultrága va réga ró kabarág ó
Dókama rég a lóbok a fájó
Sokra tabróka fád ószömöride
Kószöglesz döklen abar bade nó
Nekrol ációtod vasbó tyettyeró
Sokatig avaláta peki zér a hója
Dorkaszik izsik a peci gics nóla
Bember i kederia solváta rátha
Hátna a seberbindi espé tapóka
Szasz taülgös acsecseri véder
Dem tírem ge szóbase téver
Csen drea rudra snipszgével
Szederindapimp a vimp tével
Ezi a gep!
Szekó!
Szeiaki!
Demitaki!
Ó jászba róha ó szeleopi a ravkónya!
Turnyónyünyenyunyó Apikilapika Turnyónyünyenyunyó Apikilapika
Turnyónyünyenyunyó Apikilapika Turnyónyünyenyunyó Apikilapika
Hé do dö vaka du
Kesz timu ra van édzs yu
Sá re szurszá var ez ti
Lino szvar ez még fil gu
Vra le fi szo nova ho
Vrájt endi tu ö mü mo
Ken a fod a vire zi
Am and ba ra kip exi
Ó a me no
Ó di men yo
Ó blü win ko
Ó a dut do
Ra kün szo csá kili
Wi szir iti tü giri
Dé szá há gá rü tô
Sá zé vé né lé pü fé
Trix áj gara li
Trox jú gara láj
Miszti go de zi lü
Miszti fo de háj
Ván krep un desz
Gán fúl düg pek
Sá tisz tin do
Dá tak bi gro
Turnyónyünyenyunyó Apikilapika Turnyónyünyenyunyó Apikilapika
Turnyónyünyenyunyó Apikilapika Turnyónyünyenyunyó Apikilapika
1. rész, Fotográfus mesterek és fotóművészek íróportréi, 2024. április 27 – június 24.
2. rész, A múzeumi fényképészek íróportréi, 2024. június 27 – december 15.
2024-ben alapításának 70. évfordulóját ünnepli a Petőfi Irodalmi Múzeum, amelyet egy gazdag és sokszínű, gyűjteményeit bemutató kiállítássorozattal ünnepel meg. Ennek a sorozatnak képezi az első részét A halandóság törékeny arcai fotókiállítás a Petőfi Irodalmi Múzeum gyűjteményének íróportréiból. A jubileumi tárlat olyan válogatást mutat be a múzeum archív fényképeiből, amely sajátos keresztmetszetet nyújt az irodalom jeles szereplőiről éppúgy, mint a magyar fotótörténet kiemelkedő alkotóiról.
A kiállítás felépítése rendhagyó, mivel azonos főcím alatt két önálló, időben egymást követő tárlat szerepel. Az elsőn (2024. április 27 – június 24.) az archív írói arcképekre, míg a másodikon (2024. június 27 – december 15.) a múzeumi fényképészek munkája során készült portrékra kerül a hangsúly. A két egymást követő tárlat összesen mintegy 150, a múzeum tulajdonában lévő klasszikus magyar író arcképét vonultatja fel.
Végigtekintve a kiállításon, a látogató számos ismerős fényképre bukkanhat. Ki ne látta volna tankönyvében a megtört tekintetű Arany, az igéző Ady, a kalapos dendi Kosztolányi vagy a vigasztalan Juhász Gyula fotóját? Közös bennük, hogy valamennyit a PIM fotógyűjteménye őrzi.
A múzeum már 1954-es megalakulásakor kiemelt jelentőséget tulajdonított a fotográfiáknak, amelyek műtárgyként, készítőjüket is megnevezve kerültek be a nyilvántartásba. Az áprilisban megnyílt tárlat válogatás a Művészeti, Relikvia- és Fotótár 40 ezer darabos írói ikonográfiai kollekciójából, a PIM fotógyűjteményének legértékesebb egységéből. A Művészeti Tár fotógyűjteménye országosan is a legnagyobb írói képi adatbázis, és mint ilyen, nélkülözhetetlen kiállítások, irodalmi kiadványok összeállításakor is.
Az első bemutatón (2024. április 27. – június 23.) szereplő, időrendben kiállított mintegy 80 fénykép neves fotográfusok – Simonyi Antal, Ellinger Ede, Uher Ödön, Székely Aladár, Rónai Dénes, Pécsi József, Escher Károly, Zinner Erzsébet, Balla Demeter, Gink Károly, Molnár Edit, Szilágyi Lenke és többek - munkáin keresztül egyben fotótörténeti ívet is felrajzol, érzékeltetve, hogyan alakult a portréfényképezés technikája és szemléletmódja a korai és a legújabb felvételek között eltelt mintegy 150 évben. A tárlat legkorábbi fotográfiája Tiedge János Vörösmartyt ábrázoló felvétele 1854-ből, míg a legutóbbiak a 2000-es évekből valók. A kiállítás az irodalom és fotográfia egyfajta izgalmas találkozására invitál.
A gyűjtemény bővelkedik különleges, korai fényképészeti eljárással készült eredeti fotográfiákban. Kiemelkedik közülük Székely Aladár Ady Endréről 1915-ben készült dedikált fotója, Simonyi Antal Jókai Mórról, illetve Arany Jánosról készült albumin fényképei, Ellinger Ede Arany János fényképe, Balogh Rudolf Molnár Ferencről haditudósítóként készült fotója, vagy Edward Steichen, a divatfotózás úttörőjének Molnár Ferenc portréja, és Kaffka Margit albumin fényképe.
A halandóság törékeny arcai címet Juhász Ferenc Molnár Edit Íróportréim című 1973-as pécsi kiállítására írt megnyitóbeszédéből kölcsönöztük.
A második kiállításon (2024. június 27. – december 15.) a PIM fotósai (Berekméri Zoltán, Flesch Bálint, Bókay László, Dobóczi Zsolt, Belicza László Gábor, Gál Csaba és Birtalan Zsolt) által az elmúlt évtizedekben készített íróportrékra kerül majd a hangsúly.
A kiállítás kurátorai: Kovács Ida és Kemény Aranka irodalmi muzeológusok, PIM
Grafikai tervezés: Csuport Andrea
Látványterv: Mihalkov György, PIM