Előadó: | Belga |
---|---|
Album: | Bokorpuszta / Zsolti a béka |
Megjelenés: | 2005 |
Hossz: | 4:02 |
Szövegírók: |
Jáger Barnabás Bicskei Titusz Kékesi Balázs Tokyo |
Keressük a zeneszerzőt! | |
Kiadó: | Warner-1G |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
Én vagyok az Isten, hát tedd fel a kezed
Ha gazdagabb vagy nálam, hát tedd fel a fezed
Egymilliárd, Artisjus
Átutalás, jön a forint jó
1G, BMG, Universal
A tehetségem univerzális
1998, három évvel múltam 18
Csináltunk egy zenekart, hogy dőljön a pénz
Legyen hatalom, és te kapjad az észt
Voltam Fridinél - 2004.
2005 és Comet-re jelöltök
Én vagyok a legjobb, a legmegbízhatóbb
A legkiemelkedőbb, a legszebb, legbíztatóbb
Csak ami rajtam van 2 rugesz
Plusz a rádiótelefon meg a gázpisztoly. Csákesz!
A lemezem majdnem aranylemez
A Presser, a Gyurcsány mind-mind tegez
Ismétlem: én vagyok a király
A zenei életben én szabom az irányt!
'cause I'm No.1
'cau-'cau-'cau
'cause I'm No.1
'cau-'cau-'cau
'cause I'm No.1
Hip-hip-hip, hip-hop!
(2x)
Jó igen, én itt vagyok
MC Mégöt, a zenémmel hatok rátok
Úgy, hogy elszáll az agyatok tőle
Lőre! Azt nem iszok, de megjöttem
A két lemezemből összesen 15ezer fogyott
Sok pénzt kaptam belőle, és ez frankó
A nagy kiadók elküldtek engem
Nem értették meg a zenémet
Mert ők mindig csak a szarokat tolják
Basszák meg, feküdjenek a vonat alá
De nem tudnak engem megállítani
Előtörök a semmiből és elérem még azt is
Amiről mások csak álmodnak
Mert én vagyok a legkeményebb, és nem vagyok puha
A koncertjeimen mindig teltház van
A sok munka a gyümölcsét meghozta
A sok kis hülye köcsög nem érdekel
Ha kapnák egy uzit, lelőném őket
A nőket mindet elcsábítom
Mertaz én zeném a legjobb, és szeretik a csajok
Mert én vagyok a legjobb, a legkirályabb MC
Nem szívom a fogamat, ha ki kell álli
És megmutatnom, hogy jó vagyok
És nem ijedek meg a saját árnyékomtól
'cause I'm No.1
'cau-'cau-'cau
'cause I'm No.1
'cau-'cau-'cau
'cause I'm No.1
Hip-hip-hip, hip-hop!
(2x)
Hoppá! Itt vagyok. Ki vagyok? A legnagyobb
A Magyarországon a legjobb csapatban a legnagyobb
Menjél már az összes többi hazai zenekar
Már mekkora egy fos, algavérű, agyatlan, pózbutikos,
seggtetkós, válltetkós, műbalhés, túlsúlyos
Igen engem nem kellett senkinek kitalálni
Jöttem én magamtól mindenkit eltaposni
De nem megyek oda hozzád, nem fogok veled kezet
Innen batikolom szét a jelentéktelen fejed
No jó, elfogadom, igénytelen tapló vagy
Tehetséged annyi, hogy betartod amit mondanak
Neked, aki senki vagy, nem létezel, nulla vagy
Szponzorálom Még5lövést aki aszondja "Hulla vagy!"
A családom is jobban él sokkal mint a Gyurcsány
Vagy az Orbán - csak hogy politikailag korrekt legyek
Annyi a pénzem, mint országban a szemét
Én is megértem akinek szúrja a szemét
Annyi a pénzem, mint nálatok a semmi
Én is megértem akinek szúrja a szemét
'cause I'm No.1
'cau-'cau-'cau
'cause I'm No.1
'cau-'cau-'cau
'cause I'm No.1
Hip-hip-hip, hip-hop!
(2x)
1. rész, Fotográfus mesterek és fotóművészek íróportréi, 2024. április 27 – június 24.
2. rész, A múzeumi fényképészek íróportréi, 2024. június 27 – december 15.
2024-ben alapításának 70. évfordulóját ünnepli a Petőfi Irodalmi Múzeum, amelyet egy gazdag és sokszínű, gyűjteményeit bemutató kiállítássorozattal ünnepel meg. Ennek a sorozatnak képezi az első részét A halandóság törékeny arcai fotókiállítás a Petőfi Irodalmi Múzeum gyűjteményének íróportréiból. A jubileumi tárlat olyan válogatást mutat be a múzeum archív fényképeiből, amely sajátos keresztmetszetet nyújt az irodalom jeles szereplőiről éppúgy, mint a magyar fotótörténet kiemelkedő alkotóiról.
A kiállítás felépítése rendhagyó, mivel azonos főcím alatt két önálló, időben egymást követő tárlat szerepel. Az elsőn (2024. április 27 – június 24.) az archív írói arcképekre, míg a másodikon (2024. június 27 – december 15.) a múzeumi fényképészek munkája során készült portrékra kerül a hangsúly. A két egymást követő tárlat összesen mintegy 150, a múzeum tulajdonában lévő klasszikus magyar író arcképét vonultatja fel.
Végigtekintve a kiállításon, a látogató számos ismerős fényképre bukkanhat. Ki ne látta volna tankönyvében a megtört tekintetű Arany, az igéző Ady, a kalapos dendi Kosztolányi vagy a vigasztalan Juhász Gyula fotóját? Közös bennük, hogy valamennyit a PIM fotógyűjteménye őrzi.
A múzeum már 1954-es megalakulásakor kiemelt jelentőséget tulajdonított a fotográfiáknak, amelyek műtárgyként, készítőjüket is megnevezve kerültek be a nyilvántartásba. Az áprilisban megnyílt tárlat válogatás a Művészeti, Relikvia- és Fotótár 40 ezer darabos írói ikonográfiai kollekciójából, a PIM fotógyűjteményének legértékesebb egységéből. A Művészeti Tár fotógyűjteménye országosan is a legnagyobb írói képi adatbázis, és mint ilyen, nélkülözhetetlen kiállítások, irodalmi kiadványok összeállításakor is.
Az első bemutatón (2024. április 27. – június 23.) szereplő, időrendben kiállított mintegy 80 fénykép neves fotográfusok – Simonyi Antal, Ellinger Ede, Uher Ödön, Székely Aladár, Rónai Dénes, Pécsi József, Escher Károly, Zinner Erzsébet, Balla Demeter, Gink Károly, Molnár Edit, Szilágyi Lenke és többek - munkáin keresztül egyben fotótörténeti ívet is felrajzol, érzékeltetve, hogyan alakult a portréfényképezés technikája és szemléletmódja a korai és a legújabb felvételek között eltelt mintegy 150 évben. A tárlat legkorábbi fotográfiája Tiedge János Vörösmartyt ábrázoló felvétele 1854-ből, míg a legutóbbiak a 2000-es évekből valók. A kiállítás az irodalom és fotográfia egyfajta izgalmas találkozására invitál.
A gyűjtemény bővelkedik különleges, korai fényképészeti eljárással készült eredeti fotográfiákban. Kiemelkedik közülük Székely Aladár Ady Endréről 1915-ben készült dedikált fotója, Simonyi Antal Jókai Mórról, illetve Arany Jánosról készült albumin fényképei, Ellinger Ede Arany János fényképe, Balogh Rudolf Molnár Ferencről haditudósítóként készült fotója, vagy Edward Steichen, a divatfotózás úttörőjének Molnár Ferenc portréja, és Kaffka Margit albumin fényképe.
A halandóság törékeny arcai címet Juhász Ferenc Molnár Edit Íróportréim című 1973-as pécsi kiállítására írt megnyitóbeszédéből kölcsönöztük.
A második kiállításon (2024. június 27. – december 15.) a PIM fotósai (Berekméri Zoltán, Flesch Bálint, Bókay László, Dobóczi Zsolt, Belicza László Gábor, Gál Csaba és Birtalan Zsolt) által az elmúlt évtizedekben készített íróportrékra kerül majd a hangsúly.
A kiállítás kurátorai: Kovács Ida és Kemény Aranka irodalmi muzeológusok, PIM
Grafikai tervezés: Csuport Andrea
Látványterv: Mihalkov György, PIM