Előadó: | Holt Költők Társasága |
---|---|
Album: | Keressük! |
Szövegírók: |
Krasznahorkai László |
Varga Sándor Krasznahorkai László Mándli István |
|
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Alter-rock |
Címkék: | Keressük! |
Éjjeli álmok, fogadkozások
Reggeli remegés íze a számban
Menni és maradni, megbánni mindent
Utána pedig folytatni mindezt
Városban élek, utcákon járok
Házak falánál, tócsákban állok
Kezemben füstöl egyre a méreg
Érzem az ízét, vad ital éget
Remegő lábam tőled jön éppen
Illatod érzem, csókjaid benem
Arcomba szél vág papírt görget
Várom, hogy valami történjen
Valami mást, mint ami eddig volt
Mérgek és vágyak, teljesült álmok
Csömör a szívben, csömör az agyban
Elhasználva és kifacsarva
Éjjeli álmok, fogadkozások
Reggeli remegés íze a számban
Menni és maradni, megbánni mindent
Utána pedig folytatni mindezt
Egyre többet tudhatunk meg a bohóc maszk mögül kikacsintó srácról, aki egy évvel ezelőtt debütált Morionesként és akire rekordidőn belül óriási figyelem szegeződött.
Miközben az előadó Manuellel közös, toplistás featje, a „Voodoo Baba” továbbra is pörög, addig is egy új, igazán személyes szólófelvétellel jelentkezik. Az „ALVAJÁR” egy uptempo, pop-latin-deep house dalnosztalgia, amelyben a gyerekkor keveredik a keserédes jelen vívódásaival, miértjeivel.
„Az ALVAJÁR-t nagymamámmal való kapcsolatom ihlette nagyrészt, a jelenem küzdelmei pedig kiegészítették”
– mondja Bakos Kristóf, azaz Moriones, aki múlt héten ünnepelte első albumának, a ’Tébolyda’ egyben karrierjének is csekély egyéves jubileumát. Az akkor még csak zenéjéről és TikTokról ismert fura hajú fiú azóta három önálló, teltházas koncertet adott Budapesten, legutóbbit éppen a közel 1300 férőhelyes Akvárium Klub Nagyhalljában. Ekkor a bohóc a színpadon meghalt, és ezzel egy új érát indított el, kilátásba helyezve egy új lemez érkezését.
Az „ALVAJÁR” is egy mozaikrész, amelyről a dalszerző bővebben így mesélt
„Unokatestvéremmel forgattuk a videóklipet. Mindenképp egy olyan helyet szerettem volna a szám nosztalgikus kedvessége miatt, ahol gyerekkorom nagy részét töltöttem, és a klipben feltűnő hintaágy az volt. Sokszor átmentem és beszélgettünk mamával, és ekkor a nap mindig odasütött. A kontraszt az csak hozzáadódott a történethez, hiszen a bohóc meghalt, de az albummal minden tiszta lesz. Nagyon durva, mert a klip elején a kisfiú én vagyok, ahogy nézi a jelenem. Azt a részletet unokatesóm egy egyetemi projektjéből vettük ki, ami ráadásul egy 14 éves felvétel, hiszen 2010-ben forgott és valahol megtalálta. Eszméletlen sorsszerűen történik ismét minden és mondhatjuk, hogy minden egyszerű volt, hiszen hazamentünk.”
Az „ALVAJÁR” egyfajta életigenlő figyelmeztetés is, hogy a jelen zsúfoltságában, ha a múltat elfelejtjük és nem tudjuk értékelni a pillanatot, azt később meg fogjuk bánni.