Előadó: | Prosectura |
---|---|
Album: | Szegény ember kézzel nőz... |
Megjelenés: | 2003 |
Hossz: | 0:00 |
Szövegírók: |
Imre Norbert Polgár Tamás |
Keressük a zeneszerzőt! | |
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
Itt járt egy ember
És nem csinált
Semmit csak egyszer
Egyszer egy hibát
Hogy épp rossz időben
Élt rossz helyen
Szürkén-fehéren
Mint régi filmeken
Mert ott az élet
Egy kurva nagy
Játék az élet
És itt maradt
Aztán csak állt ott
Ott a fényben
S meghalt kicsit, hogy
Hogy újra éljen, éljen
Volt ott sok ember
Sok-sok ismerős
És ismeretlen
Régi ócska bölcs
Egymás fülébe
Száz közhelyet
Súgtak üvöltve
Némi könny helyett
Mer' ők persze szóltak
Jó előre, ha így megy tovább
Ez lesz belőle majd
Zengett a "bezzeg"
S a "lett volna, ha"
Nem tette volna vagy
Máshogy tette volna
Itt járt egy ember
És nem csinált
Semmit csak egyszer
Egy kurva nagy hibát
Hogy épp rossz időben
Élt rossz helyen
Szürkén-fehéren
Mint régi filmeken
Itt járt az állat
S egy megkopott
Márványutánzat
Az, mit itt hagyot
Pár kőbe vésett
Csúf kis betű
Játék az élet
És oly egyszerű
A hazai zenei élet egyik legképzettebb női hangja, húsz éven át készült az előadói pályára, mindig közel volt a műfajhoz, talán nincs is olyan ismert énekes, akinek a lemezein nem működött közre.
Több mint tíz éve az ország legismertebb előadói között tartják számon. Kati – miközben a Debreceni Egyetem Könnyűzenei Intézetének egyik énektanára – Új utakon címmel új lemezt készített, ami mostani beszélgetésünk aktualitását is adta...
- A nagy áttörés 2010-2011-re tehető és ma már 2024-et írunk. Hogyan látod az akkori és a mostani Wolf Katit?
- 2010-ben volt az X-faktor, amiben megismert a közönség és utána közvetlenül az Eurovíziós Dalfesztivál, ahova felnőtt előadói életem első slágerét vittem, mert ugye a Vukon azért addigra már túl voltam. Elég hosszú idő után kerültem igazán a nagyközönség elé, már anyukaként két kisgyerekkel, miközben 20 éve már mindenféle színpadon álltam, de ismeretlen énekesként. Nagy lendülettel mentem az X-Faktorba, de ebben azért benne volt az is, hogy 36 évesen mit keresek én a popszakmában, esetleg hazaküldenek. De hál’ istennek annyira nyitott volt a csatorna, sőt, ez volt az én „backstage sztorim”, hogy már anyuka vagyok, kialakult élettel, és így is el lehet kezdeni egy új pályát. Nekem az X-Faktor és az Eurovízió egy robbanásszerű, hatalmas katarzis volt. Együtt éltünk, együtt lélegeztünk az egész X faktor stábbal, figyeltek, vigyáztak ránk, együtt ötleteltünk, szuper volt ott lenni velük. Az Eurovíziós verseny ezután olyan volt, mint a tejszínhabra a csokiszórás. Nagyon boldog voltam ettől az egésztől, de ma már bizonyos dolgokat másképp csinálnék. A legnagyobb hibámnak azt tartom, hogy elkezdtem zenekar nélkül fellépni. Zenei alap és CD, pendrive, arra ráénekeltem és mentünk fellépni. Nagyon élveztem a sikert, a rengeteg munkát – de ezt ma már nem így csinálnám.
- Ezt nagyon meg tudom érteni, de ezt nem ingyen kaptad. Ezért te nagyon megdolgoztál...
- Előtte rengeteget dolgoztam, megtanultam mindent, amit lehetett, mentem az apámmal (Wolf Péter zeneszerző) dolgozni, rengeteg stúdiómunkát csináltam. Mellette tanultam meg, hogyan kell dolgozni egy stúdióban, közben felléptem, zenekarokkal énekeltem, rengeteg gyakorlati dolgot tanultam. Emlékszem, az X-Faktor alatt mondogattam magamnak, hogy nem fogok sírni azon sem, ha kiesnék a műsorból. És bár minden percét megéltem ennek a helyzetnek, bennem egészen mások voltak a belső támpontok, mert amikor már két gyereked van, sokkal, de sokkal erősebb vagy, fel vagy készítve helyzetekre.