Előadó: | Hősök |
---|---|
Album: | Keressük! |
Szövegírók: |
Baranyai Dániel Barcza Sándor Ozsváth Gergely Csöndör László |
Keressük a zeneszerzőt! | |
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
/Mentha/
Enyém vagy mert nálam te vagy még a csúcstartó
Magammal hordalak és ott lógsz a kulcstartón
Mint egy kabala te hozod nekem a szerencsét
Megbánta az aki téged valaha is lecserélt
Mi nem szomorkodunk akkor sem ha fáj
A fiúk nem sírnak „boys don't cry"
Az impulzusok feltöltenek ha feltörnek
A bárányok hallgatnak mert a farkasok a menőbbek
Na melyik vagy te találd ki
Az enyém vagy te nem pedig akárki
Ezt becsüld meg úgy vigyázz rá mint a szemed fényére
És akkor majd lízingellek a következő félévre
Te vagy a ház én meg a kerítés
Te a titkos bunker én a felderítés
Ha meg vagy nem engedlek akkor sem ha fagy
Mert az enyém vagy
Refrén:
Ébredj velem, játssz nekem mikor majd felkel a nap,
Jöhet bárki, vagy bármi, mert ez már örökké tart.
Tudom mindig itt leszel, tudom mindig itt leszel,
Az enyém vagy, enyém vagy, mondd ki: az enyém vagy már.
/Brash/
Enyém vagy te drága éjszaka
Amikor úgy indulsz el senki nem tudja mikor érsz haza
Járókelők közt a magány egy silány cetlin
Már évek óta a ebben a nadrág zsebben
Önpusztítás az enyém vagy
Hétvégén Önt buzdítom hogy legyen kemény mag
A háztömb alszik és ez reményt ad
Hogy búcsúzzak viszlát viszont lássalak tisztán
Szeretet az enyém vagy mától a vásznon
Ha lepörög a tekercs jön egy jobb a BPM 100-on
Láttalak már párszor visszanevettél rám
Vissza ne gyere most már, hisz ez csak egy töredék
Megnyugvás hozzám tartozol bárhol
Ami eddig bántott többet nem jön ki a számon
Energia békén engem soha sem hagy
Hisz jól tudom te is az enyém vagy
/Refrén2x/
/Eckü/
CAPS LOCK: ez a nagybetűs é...
Lálálé-lálálé nem vagyok egy répalé
Tegye fel a kezét aki volt anno kisdobos
30 felett rapet hallgatni még mindig ildomos
Ha birtokolsz sok élményt az elég vad
Ha enyém vagy, tudd meg az enyém nagy.
A hiphop az alfa, te Júlia én Rómeó
Papíron a torpedó a biciklin a kontra jó
Tépkedem a lóherét, gyakran rohanunk a vesztünkbe
Felpörög az idővonalunk
Érák meg korszakok előre hogy meddig látsz
Nem kell siettetned dőlj le itt egy kempingágy
Vonzódás tárgyakhoz témákhoz
A zene mindenkié örök nincsen létszámstop
A nevünket ha ismered betűzted
Amit megszereztél mindig becsüld meg
Refrén
1. rész, Fotográfus mesterek és fotóművészek íróportréi, 2024. április 27 – június 24.
2. rész, A múzeumi fényképészek íróportréi, 2024. június 27 – december 15.
2024-ben alapításának 70. évfordulóját ünnepli a Petőfi Irodalmi Múzeum, amelyet egy gazdag és sokszínű, gyűjteményeit bemutató kiállítássorozattal ünnepel meg. Ennek a sorozatnak képezi az első részét A halandóság törékeny arcai fotókiállítás a Petőfi Irodalmi Múzeum gyűjteményének íróportréiból. A jubileumi tárlat olyan válogatást mutat be a múzeum archív fényképeiből, amely sajátos keresztmetszetet nyújt az irodalom jeles szereplőiről éppúgy, mint a magyar fotótörténet kiemelkedő alkotóiról.
A kiállítás felépítése rendhagyó, mivel azonos főcím alatt két önálló, időben egymást követő tárlat szerepel. Az elsőn (2024. április 27 – június 24.) az archív írói arcképekre, míg a másodikon (2024. június 27 – december 15.) a múzeumi fényképészek munkája során készült portrékra kerül a hangsúly. A két egymást követő tárlat összesen mintegy 150, a múzeum tulajdonában lévő klasszikus magyar író arcképét vonultatja fel.
Végigtekintve a kiállításon, a látogató számos ismerős fényképre bukkanhat. Ki ne látta volna tankönyvében a megtört tekintetű Arany, az igéző Ady, a kalapos dendi Kosztolányi vagy a vigasztalan Juhász Gyula fotóját? Közös bennük, hogy valamennyit a PIM fotógyűjteménye őrzi.
A múzeum már 1954-es megalakulásakor kiemelt jelentőséget tulajdonított a fotográfiáknak, amelyek műtárgyként, készítőjüket is megnevezve kerültek be a nyilvántartásba. Az áprilisban megnyílt tárlat válogatás a Művészeti, Relikvia- és Fotótár 40 ezer darabos írói ikonográfiai kollekciójából, a PIM fotógyűjteményének legértékesebb egységéből. A Művészeti Tár fotógyűjteménye országosan is a legnagyobb írói képi adatbázis, és mint ilyen, nélkülözhetetlen kiállítások, irodalmi kiadványok összeállításakor is.
Az első bemutatón (2024. április 27. – június 23.) szereplő, időrendben kiállított mintegy 80 fénykép neves fotográfusok – Simonyi Antal, Ellinger Ede, Uher Ödön, Székely Aladár, Rónai Dénes, Pécsi József, Escher Károly, Zinner Erzsébet, Balla Demeter, Gink Károly, Molnár Edit, Szilágyi Lenke és többek - munkáin keresztül egyben fotótörténeti ívet is felrajzol, érzékeltetve, hogyan alakult a portréfényképezés technikája és szemléletmódja a korai és a legújabb felvételek között eltelt mintegy 150 évben. A tárlat legkorábbi fotográfiája Tiedge János Vörösmartyt ábrázoló felvétele 1854-ből, míg a legutóbbiak a 2000-es évekből valók. A kiállítás az irodalom és fotográfia egyfajta izgalmas találkozására invitál.
A gyűjtemény bővelkedik különleges, korai fényképészeti eljárással készült eredeti fotográfiákban. Kiemelkedik közülük Székely Aladár Ady Endréről 1915-ben készült dedikált fotója, Simonyi Antal Jókai Mórról, illetve Arany Jánosról készült albumin fényképei, Ellinger Ede Arany János fényképe, Balogh Rudolf Molnár Ferencről haditudósítóként készült fotója, vagy Edward Steichen, a divatfotózás úttörőjének Molnár Ferenc portréja, és Kaffka Margit albumin fényképe.
A halandóság törékeny arcai címet Juhász Ferenc Molnár Edit Íróportréim című 1973-as pécsi kiállítására írt megnyitóbeszédéből kölcsönöztük.
A második kiállításon (2024. június 27. – december 15.) a PIM fotósai (Berekméri Zoltán, Flesch Bálint, Bókay László, Dobóczi Zsolt, Belicza László Gábor, Gál Csaba és Birtalan Zsolt) által az elmúlt évtizedekben készített íróportrékra kerül majd a hangsúly.
A kiállítás kurátorai: Kovács Ida és Kemény Aranka irodalmi muzeológusok, PIM
Grafikai tervezés: Csuport Andrea
Látványterv: Mihalkov György, PIM