Előadó: | Sárosi Katalin |
---|---|
Album: | Mikor jössz már? |
Megjelenés: | 1963 |
Hossz: | 0:00 |
Szövegírók: | Keressük a szövegírót! |
Máday László |
|
Kiadó: | Qualiton |
Stílus: | twist |
Címkék: | Keressük! |
Minden este, mikor elpihen
a kis család szeme-fénye,
jaj, nagy a baj, mert olyan nehezen
jön az álom a szemére.
Sír a baba, eltörött a mécses.
Vajon mi lehet a baja?
Fészkelődik ide-oda.
Talán jön a kicsi foga?
O-á, o-á, o-á, o-á, sír a baba.
Oly hangos a gyerekszoba,
ilyen hangos nem volt tán még soha.
Teljes a csőd, nem is csoda,
nem használ a baba bölcső dala.
Lá-lá, lá-lá-lá-lá, bőg a baba.
Hátha vidámabb zene kell neki,
talán a mambót nem szereti
vagy bosszantja a régi bébi bugi.
Gyorsan helyre áll a béke,
tíz szemére mosolyog a gyerek.
Mint a mozdony, jár a lába,
minden apró porcikája remeg.
Bizony, bizony most már tudom:
Twist-et szeret.
Hátha vidámabb zene kell neki,
talán a mambót nem szereti
vagy bosszantja a régi bébi bugi.
Gyorsan helyre áll a béke,
tíz szemére mosolyog a gyerek.
Mint a mozdony, jár a lába,
minden apró porcikája remeg.
Bizony, bizony most már tudom:
Twist-et szeret.
Ezért rajong, ezért zajong ez a gyerek.
Azért rajong, azért zajong, ez a remek.
A twist.
A most megjelenő ötödik Elefánt nagylemez, a SEMMI az előző két albummal együtt alkot egy univerzumot, miközben zeneileg és szövegében is minden eddiginél jobban elrugaszkodik a zenekar “megszokott” világától. Az eklektikus, mégis átgondolt és szorosan összekapcsolódó tematikák mentén haladó anyag koncepciója egyszerre jól körülhatárolható és absztrakt - pont, ahogy a semmi.
Nemrégiben a Van Harag című zaklatott hangvételű dallal, és a hozzá készült felkavaró videoklippel vezette fel új nagylemezét az Elefánt. Ez azonban valóban egy ízelítő volt a most megjelenő, tizenegy dalos albumról, amin egyszerre jelennek meg a ‘90-es évek post-punk és stoner hatásai, a mélabús, andalító dallamok és a szintetizátor minden mennyiségben. Mindez valahogy mégis olyan formában, hogy a sokféleség egy kerek egészet alkot - ebben segítségükre volt producerük, Dexter.
A most megjelenő SEMMI névválasztása sem véletlen, kapcsolatban áll ugyanis a korábbi, Minden című lemezzel, illetve vannak olyan dalpárok - például a Kösz és a Bocs vagy a Nincs harag és a Van Harag -, amelyek témájukban alkotnak egy univerzumot, sőt, kiegészítik egymást.
Nem csak zeneileg, de dalszövegek tekintetében is változatos a SEMMI, ami olyan témákat feszeget, ami mindannyiunkat foglalkoztat, magunkban sokat merengünk rajta, de valahogy mégis nehezünkre esik beszélni róla.
“Kevésbe a hétköznapok, és sokkal inkább az egzisztenciális jellegű kérdésekkel foglalkozunk, annak filozófiai értelmében. Ilyen például a halál vagy a semmi - én szeretem körbejárni ezeket a témákat, és van ezzel kapcsolatban mondanivalóm is. Mi nem arról mesélünk, hogy mi történik velünk vagy körülöttünk, sokkal inkább arról, mi zajlik le a fejünkben.” - tette hozzá Szendrői.
A semmit ráadásul nem csak zeneileg és mondanivaló tekintetében boncolgatják, hanem Tihanyi Anna fotográfus segítségével vizuálisan is megjelenítik. A koncepcióról így mesél:
“Az alapvető választóvonal a termékeny, vagyis a pozitív semmi, és a mindent elpusztító semmi között alakult ki. Az alapötlet a szoba volt egy térben (van is a lemezen egy ilyen című dal), ebben próbáltam meg elhelyezni a zenekart, és köréjük különböző elemeket használni. Én általában amúgy is terekben gondolkodom, itt pedig szerettünk volna egy semmihez nem kapcsolódó, “lebegő”, az ürességet ellensúlyozó teret kialakítani. Egy közös alkotói pillanatot kerestünk, ahol a csendet, a káoszban lévő nyugalmat tudjuk kifejezni.”
Ezzel tehát egy új fejezet kezdődik az Elefánt életében, aminek első állomása június 7-én lesz a Budapest Parkban, ahol bemutatják a bemutathatatlant, vagyis a SEMMI-t, amelynek dalait itt hallhatja majd a közönség először élőben.
Elefánt - SEMMI: https://open.spotify.com/album/1Rchnvg8ARhvC8IX4Rq0Dn