Előadó: | Claudia |
---|---|
Album: | Enough |
Megjelenés: | 2013 |
Hossz: | Keressük! |
Szövegírók: |
Szabó Ágnes |
Balla Bettina Claudia |
|
Kiadó: | Narrator Records |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
Pillangó volt. De nem tudta még,
hogy árnyékban ébred a szépség.
Mindaddig félt, s börtönben élt,
szárnya is húzta csak, súlyként.
Mígnem egy nap, a tónál is járt,
s látta egy pillangó táncát.
Ki szabadon élt, kacagva szállt,
boldogan lebbentve szárnyát:
Jöjj, szállj velem!
Nézd, az ég végtelen!
Hova vágysz? Odaérsz!
Mire vársz?
mitől félsz?
Ahol jársz.
Ott a fény:
Benn a szív közepén.
Azóta száll, s ha közel a tó,
lezuhan száz régi béklyó.
Szabad a szív, s könnyű a lét.
semmi sem fedi el fényét.
Pillangó ő - tudja is már.
Nem kell, hogy más higgye jónak.
Látja magát - bárhol is jár -,
színtiszta tükrén a tónak.
Lesz még talán másképp.
Jöhet még sötét.
Remél, hisz és képzel,
S máris fényre lel.
Jöjj, szállj velem!
Nézd, az ég végtelen!
Hova vágysz? Odaérsz!
Mire vársz?
mitől félsz?
Ahol jársz.
Ott a fény:
Benn a szív közepén.
Két műfaj találkozását mutatja be a Duett: zene és fényképezés című tablókiállítás, amely kedden nyílt meg Budapesten az MNMKK Magyar Nemzeti Múzeum kertjében.
A Magyar Nemzeti Múzeum és a Magyar Zene Háza közösen rendezi meg a kiállítást, amelynek másik része a városligeti intézményben látható. A két helyszínen megrendezett tárlatok fényképeit a Magyar Nemzeti Múzeum Történeti Fényképtárának gyűjteményeiből válogatták.
A Duett című kiállításban a zene és a fényképezés találkozik egymással
A két kifejezési forma egymással párbeszédet folytatva, formabontó módon mutatja be, ahogy a zenei élmények a fényképezés eszközei révén láthatóvá válnak.
A megszólaló zene betölti teret
Családi nappalit, hangversenytermet, rádióstúdiót, tánctermet, vendéglőt vagy akár egy városi teret, a képeken a zene, a zenélés és a hallgatás is képi formában jelenik meg.
Mindkét kiállítás azonos koncepció alapján jött létre
- A kiállítás archív felvételein zenei pillanatok, csend, harctér, polgári otthon és koncertek elevenednek meg. A pillanatfelvételek felidézik azt, hogy mi szólhatott ott és akkor. A néma képek a fantázia segítségével zenei élménnyé válnak - fogalmazott Bősze Ádám zenetörténész.
A kiállításon szereplő képek nem zenei hatást kívánnak kelteni a nézőben, nem a zenéből merítenek inspirációt, hanem a zenével töltött tereket nyitják meg előttünk, mindkét tárlatot különféle tértípusok mentén rendezték el.
Kilenc tértípus mentén mutat be archív felvételeket két hónapon keresztül
A szervezők olyan tereket kerestek, amelyek hangulatait és jelentéseit nagyban befolyásolta, hogy milyen zene szólt bennük és az, hogyan hatott az az ott lévőkre. Ezek a képek lehetőséget adnak arra, hogy kérdéseket tegyünk fel.
Az egyik képen a tizenhat éves Dohnányi Ernő látható édesapjával és más zenészek társaságában, egy másikon Cselényi József operaénekes otthonában a családjával, de Szabados György zongoraművész keze is felfedezhető az egyik archív felvételen zongorázás közben.
- Csellót készítő első világháborús katonák is megjelennek az egyik képen, de a kiállítás felvételei között feltűnik a Zeneakadémia tere is, amelyben "Clemens Krauss vezénylését képzelhetjük el, amint a Bécsi Operaház százfős énekkarát dirigálja a pesti közönség előtt" - mondta a kurátor.
Horn Márton, a Magyar Zene Háza intézményigazgatója beszédet mond a Duett: zene és fényképezés című tablókiállítás megnyitóján a Múzeumkertben 2025. október 7-én. A Magyar Nemzeti Múzeum és a Magyar Zene Háza közös kiállítása december 7-ig látogatható
Fotó: MTI/Hegedüs Róbert
Horn Márton, a Magyar Zene Háza intézményigazgatója szerint a képeket nézve megszólalhat bennünk a zene: olyan emlékek jönnek elő a gyerekkorból, a mindennapokból, amitől azt érezheti a néző, hogy a zene jelen van - hangsúlyozta.
A Duett: zene és fényképezés című tablókiállítás részlete a Múzeumkertben a megnyitó napján, 2025. október 7-én. A Magyar Nemzeti Múzeum és a Magyar Zene Háza közös kiállítása december 7-ig látogatható
Fotó: MTI/Hegedüs Róbert