Előadó: | Eszményi Viktória |
---|---|
Album: | Orrom krumpli, hajam kóc |
Megjelenés: | 1988 |
Hossz: | 2:30 |
Szövegírók: |
Heilig Gábor |
Pethő Zsolt |
|
Kiadó: | Hungaroton - Pepita |
Stílus: | gyerekzene, pop rock, country |
Címkék: | Keressük! |
A világ legrosszabb gyereke
úgy kezdi a reggelt,
hogy amikor felébred
a földhöz csapja a vekkert.
A világ legrosszabb gyereke
a fogát sose mossa,
a keze olyan szutykos,
mint egy kéményseprő orra!
Hol van ez a rosszaság?
Hisz oly nagy ez a nagyvilág!
Előttünk, vagy mögöttünk,
de itt is lehet közöttünk,
Hát hol van ez a rosszaság?
A világ legrosszabb gyereke
a kisebbeket bántja,
a nagyobbaknak hízeleg,
de még sincsen barátja.
A világ legrosszabb gyereke
buta, mint egy nagy tök,
hétfőn hiszi azt, hogy kedd van,
s pénteken csütörtök!
Hol van ez a rosszaság?
Hisz oly nagy ez a nagyvilág!
Előttünk, vagy mögöttünk,
de itt is lehet közöttünk,
Hát hol van ez a rosszaság?
A világ legrosszabb gyereke
nem fogad szót senkinek
s olyan jól tud hazudni,
hogy még te is elhiszed.
A világ legrosszabb gyereke
a szüleit becsapja
s ha valami rosszat csinál,
rögtön letagadja!
Hol van ez a rosszaság?
Hisz oly nagy ez a nagyvilág!
Előttünk, vagy mögöttünk,
de itt is lehet közöttünk,
Hát hol van ez a rosszaság?
Hát hol van ez a rosszaság?
Hisz oly nagy ez a nagyvilág!
Előttünk, vagy mögöttünk,
de itt is lehet közöttünk,
hát hol van ez a rosszaság?
A most lezárt jogosultkutatás során az Előadóművészi Jogvédő Iroda Egyesület (EJI) csaknem 210 millió forint, 2016 és 2022 között beszedett jogdíj jogosultját azonosította be és fizette ki pótlólag. Az EJI folytatja a tavaly beszedett jogdíjak felosztását is.
Az EJI jelentős erőforrásokat mozgósít a jogdíjak begyűjtése mellett a jogosultak beazonosítására is. A szükséges adatok hiánya miatt ugyanis előfordul, hogy előadók kimaradhatnak a felosztásokból.
A korábban nem azonosított felvételek között nagy számban vannak olyanok, amelyeket az érintett előadók nem regisztráltak határidőn belül, illetve hiányos vagy téves adatokkal szerepelnek a felhasználói adatszolgáltatásokban.
Az EJI alapelve, hogy jogdíj nem maradhat kifizetetlenül
Az egyesület szakemberei összetett informatikai eljárásokkal és egyéni kutatási módszerekkel dolgoznak a jogdíjak kifizetéséhez hiányzó információk beszerzésén.
Az EJI hangfelvételi adatbázisának bővítése eredményeként az idén lehetővé vált a filmzenei jogdíjak széles körű felosztása is: az úgynevezett főcím-, és vége főcímzene elkészítésében közreműködő előadóművészek között a felosztási szabályzat szerint az eredeti főszereplő jogdíjának megfelelő összeget kell felosztani, a háttér, illetve betétzene elkészítésében közreműködő előadóművészek között pedig hangfelvételenként összesen egy-egy eredeti szereplőre eső jogdíjat osztottak fel.
Az EJI munkaszervezete folytatja a tavaly beszedett jogdíjak felosztását, amelyet idén várhatóan júniusban a hangfelvételeket, szeptember végén pedig az audiovizuális jogdíjakat illetően tervez lezárni.
Fotó: illusztráció/Freepik