Előadó: | Eszményi Viktória |
---|---|
Album: | A gyerekek városa |
Megjelenés: | 2002 |
Hossz: | 2:53 |
Szövegírók: |
Heilig Gábor Kovács József László Littvay Imre Kocsándi Miklós Orbán József Mikes Attila |
Keressük a zeneszerzőt! | |
Kiadó: | Hungaroton |
Stílus: | gyerekzene, pop, rap |
Címkék: | feldolgozás [+] |
(Rap):
Tudom, hogy az oroszlán a szavannákon él,
tudom, hogy a párduc gyorsabb, mint a szél,
hogy a legszegényebb állat a templom egere,
csak azt nem tudom mért piros a majom feneke.
(Énekelve):
Tudom, hogy az oroszlán a szavannákon él,
tudom, hogy a párduc gyorsabb, mint a szél,
hogy a legszegényebb állat a templom egere,
csak azt nem tudom mért piros a majom feneke.
(Rap):
Tudom, a Trabantnál jobb a Mercédesz;
tudom, hogy a kutyánknak kiskutyája lesz;
tudom, hogy a szüleimnek van már gyereke;
csak azt nem tudom mért piros a majom feneke.
(Énekelve):
Tudom, a Trabantnál jobb a Mercédesz,
tudom, hogy a kutyánknak kiskutyája lesz,
tudom, hogy a szüleimnek van már gyereke,
csak azt nem tudom mért piros a majom feneke.
(Rap):
Tu-tu-tu-tudom, a hegedűt nem fújni kell,
tudom, hogy a Pisti jó fej, csak nem érdekel,
hát tudom, hogy a fenyőfának tű a levele,
csak azt nem tudom mért piros a majom feneke.
(Énekelve):
Tudom, hogy a hegedűt nem fújni kell,
tudom szép kislány a Szilvi, csak nem érdekel,
tudom, hogy a fenyőfának tű a levele,
csak azt nem tudom mért piros a majom feneke.
(Rap):
A gyerek egyszer felnőtt lesz, ezt is jól tudom,
hát én minden nyáron nagyot növök, nem okosodom,
pedig amíg nem késő tudnom kellene,
hogy mért piros az a majomfenék, s mért nem fekete.
(Énekelve):
A gyerek egyszer felnőtt lesz, ezt is jól tudom,
minden nyáron nagyot növök, nem okosodom,
pedig amíg nem késő tudnom kellene,
mért piros a majomfenék, mért nem fekete.
(Hát ezt nem is értem...miért nem fekete...
piros, piros... de, hát Mercédesz, Trabant
... nonszensz, nonszensz,...ez nem lehet)
Miért nem fekete?!?
Schoblocher Barbaráék feltöltötték jó energiákkal a Park közönségét
A 2011 őszén alakult Blahalouisiana Székesfehérvárról indult. Akkor beat-rock/pop-soul zenekarként aposztrofálta magát. A csapat azonban a tavaly megjelent Sötét Villám című lemez után napjainkban már egy, az eddiginél jóval színesebb zenei világba kalauzol. Az Amore (de nem veled) című szerzeménnyel a Blahalouisiana a közelmúltban le is leplezte az új érát.
A Parkban július 17-én tartott fellépésen a már ismert számokon kívül újdonságok is várták a rajongókat: a Blahalouisiana júliusig ugyanis több új dal megjelenését tervezi, melyeknek előszele már a budapesti koncerten is érzékelhető volt. Az estét Molnár Tamás nyitotta a Blahalouisiana előtt.
Blahalouisiana-dalszövegek itt.
Az este főszereplője a Blahalouisiana, és énekesnője, Schoblocher Barbara nem arról ismert, hogy megbújik a sarokban. A frontember öltözködése, karakteres hangszíne, hangjának intenzitása és dalszövegeinek tartalma mind megköveteli a maximális figyelmet. Mindemellett Barbara igazán kellemes jelenség a személyisége szempontjából is: a közönséggel együtt lélegezve vezette végig a koncertet, jóleső együtt-rezgéseket generálva.
A már a friss sajtófotókon is egészen üde stílust magára öltött formáció a közelmúltban megjelent Amore (de nem veled) című, az új érát előrevetítő dala mellett a koncert dallistájában a legnagyobb favoritok is helyet kaptak: a Túl távol, elég közel, a Szeressetek, a Faliórák vagy a Testemnek ha engedem.
Mi is az a friss éra, amellyel beharangozták a fővárosi koncertet?
Innen szép a győzelem, Ahol összeér összeér, Éllek túl, Ott van a nap, Nem ereszt – ilyen nótákkal is pakolta tele az estét a Blahalouisiana. Barbi párja, Apey (azaz Áron András, akivel több formációban is együtt zenélnek — így az Áron András & The Black Circle Orchestra-ban is) mély hatással van az énekesnő stílusára. Áron András igazi multi-instrumentalista multitálentum, aki a metalos gyökerei ellenére otthonosan mozog többek között a country világában is. Ebben pedig Barbi is remekül működik, s egyúttal finoman, jó érzékkel be is építi a stílus elemeit saját formációjába.
Mára a konga, a szaxofon, a földszínek alkalmazása, a béke és a szeretet hangsúlyozása, hippi-életérzés mind komfortosan vibrál a Blahalouisiana dalaival.
Beat, rock, kultúrház, háttérfüggöny és táncdalfesztivál
A látvány – Beatles-koncertek és a hetvenes éveket idéző, művelődési házas diszkók archív képkockáival, valamint a színpadon háttérként alkalmazott, szintén a kultúrház-érzetet keltő, finoman megvilágított drapériákkal egészült ki. Mindez a táncdalfesztiválok korszakába repített vissza. A beat és a rock volt a főszereplő. Több volt a félháznál a Parkban, a zenekar pedig láthatóan lazán, könnyedén létezett a színpadon. Élvezték azt a felhőtlen vibe-ot, amit ez az új irány hozzád a koncerthez.
Ez az összhatás a korábbi, Kovács Kati-Schoblocher Barbi duettet is megidézte.
Ha érdekel, milyen volt a látvány és az érzések a Parkban, nézd meg ezt a videót a korábbi duettről. Remekül leírja a fővárosi Blahalouisiana-koncert hangulatát.
A Faliórák annyira csúcsra járatta az érzelmeket, hogy Barbi sírva fakadt
– Bármennyire szeretek szerelmes lenni, a mai koncert érzése annál sokkal jobb
– fogalmazott az énekesnő.
A Vaksötét ezt követően akusztikus verzióban hangzott el és adott némi nyugvópontot az estének, hogy aztán a Kedvenc naplementém ismét felrázza a közönséget. A Szeressetek pedig tovább kontrázta a hangulatot.
Az estét az új sláger, az Amore zárta: temperamentumos, olaszos életérzést hagyva maga után.
– Vigyétek el ezt a sok pozitív energiát oda, ahol a legnagyobb szükség van rá. Meg tudjuk menteni a világot, elegen vagyunk itt és most ehhez
– tette hozzá Barbi.
Fotók: Blahalouisiana