


| Előadó: | Rímbiózis |
|---|---|
| Album: | Keressük! |
| Szövegírók: | Keressük a szövegírót! |
| Keressük a zeneszerzőt! | |
| Kiadó: | Keressük! |
| Stílus: | Keressük! |
| Címkék: | Keressük! |

Gege:
A szövegét összefüggés nélkül kihányja,
nehogy zavarjon a szójáték hiánya.
Mondták: megjön az esze, ha az OKJ-t kijárja,
hogy ne piára költsön, csak a PR-ra.
Hiába hallottam az elvet, nem ült
nekem, ezért lettem elvetemült,
míg más túl nem repült, se szar flown se giccsen.
Köszi, nem kell hogy bárki segítsen!
Ez szájkarate, én vagyok Jackie Chan.
A nyelv nem hogy az otthonod, nincs check in sem!
Nincs az vaskos csekk kincsem!
Itt bájchat nincsen, az ujjad csettintsen!
Nem szabvány mozog. Nem halványt hozok,
ha hatan vagyunk, a hatás meghatványozott.
Te megszállnál a reppben?! Mi már megszálltuk,
mert megszállottak vagyunk, a kaput bezártuk!
Artone:
Te csak mantrázz még azon, mit a magazin megüzen,
hogy kimagozzon a piac, de ez nem üzem
Ez repnyelv itt nincs magánzóna, ne várd hogy magázzon
Zengjen a zene mögül zen, hogy minden zönge megázzon
LoT:
A jó rap befűt, de nem üzletből teszi azt.
Ne tűnj el, közelíts, ha a tűzjelző beriaszt.
Szikrakövön talál a láng, pörögj ma rá,
Falánk, ne parázz, ha bemászik a bőröd alá.
Artone:
Nem hoz lázba, hogy hogy csipog a veréb, ha lázad
Ez a rap lealáz majd úgy, hogy leég a lázlap
Sok okoskodó dől most majd dugába
mer’ ez olyan kóstoló, hogy koslatsz utána
LoT:
Ez olyan forró, hogy reppelve süt meg,
Nem mentesülsz, az egész slepped besüpped.
Ez agytorna, ne hagyd holnapra, baszki, ott is van izom!
Összehajtalak, a szavakkal addig origamizom.
Artone:
Túl sok a madár, kevés a madártávlat
túl sok a nézőpont, hogy mindnek aláálljak.
LoT:
Ez szájkarate, a rímek itt nem talált tárgyak,
Ez ingyen magánzárka minden kipreparált sztárnak.
Lx24:
Elkorrodál a lélek, ahogy e kor rotál zenéket,
illékony dallamok, miket óra számban mérnek.
-Formabontó- Mások előtt alapból ma fura vagy.
-Szó-Rodolfo- rántod elő kalapból a nyulakat.
Ez a képzelet csele mer', reppünk mint a chili mar,
Tévhitekkel feles, s minden valóságot kicsikar.
Ami ricsaj, mehet a napiszemetesbe,
mi véraláfutunk a rap karri-er-ezetbe.
Kompresszió, naponta a tények árja nyom el,
hang szekció szakon rap-életpályamodell.
Dalunkkal övezett munkakörnyezet,
hagyjuk ötlettel majd újratöltsenek.
A ranglétrát hangsémák szüntelen lepik el,
hangadó tagadó üzletfeleivel.
Nálunk hat hang a zenét átjárja,
mi az éterbe írunk nem bértáblára.
NB:
Így lelek újra szavakból a kútra mázli,
ha merítek nem fogok másik útra mászni.
Mert ami neked rap nekem ultra gáz mi?
Addig iszok, hogy el kezd a pia pult raggázni.
Meglesem had szóljon rendicsek egy
pont egy harcoljon ne azér hogy eldicsekedj.
Mert a sok madár meg kivan ha verdes itt,
aha a te zenédre mondják hogy haver de shit.
Peety:
Az ADR pumpál, a masszív-izom megszakad,
mi hasít itt most,hát biztos nem a te szavad.
A szak szó csövén hat elit halálosztó,
biztosan igényes és csak talán prosztó.
De várj, a Rímbiózis ominózus – nem
fikció tripp, dőlsz mint a dominó (fuss)
Te makacs gyerek, törlöm a karaktered,
ha karate kell, akkor nincs kajak tered.
Ha jön Vuk, a részeges Karak lesz mester,
de ez olyan háború, ahol a Van-Dam esett el.
Hol lázba hoz a szöveg, ott a rajt a fűtés,
de ez nagyobb fight lesz, mint a rajtaütés.
NB:
Hé celebek! Húzd a cp-t új pálya,
a zúzda a klisé csak wc pumpája.
Ha beledől, ne mond ne oltsak mer azt hitte,
hogy fless csak de nem leszel a Chuck Norris itt te.
Lecsaplak itt a szart a csapból iszik, de
csak akkor, ha támad a sok kész alak,
itt az akarat az úr, hogy elintézzelek,
és ha szúr a szöveg szólj, ha lekaratézzalak!



A mai Magyarország tánchagyományát és gazdag népzenei örökségét állítja középpontba a Magyar Állami Népi Együttes legújabb, Gyökerek és szárnyak című előadása, amelyet november 7-én mutatnak be Budapesten.
A hat fiatal koreográfus - Ágfalvi György, Darabos Péter, Farkas Máté, Fundák Kristóf, Kele Kristóf és ifj. Zsuráfszky Zoltán - alkotói látásmódját tükröző előadás
zenei koncepciója Pál István "Szalonna" munkája, aki a Kárpát-medence különböző tájegységeinek táncait és hangzásvilágát ötvözi egy új, kortárs színpadi formában.
A bemutató a Magyar Állami Népi Együttes küldetését folytatja
Hidat épít múlt és jelen között, miközben látványos, érzelmekben gazdag táncszínházi élményt kínál. A Gyökerek és szárnyak különlegessége, hogy - a Kincses Felvidék, a Megidézett Kárpátalja és az Ezerarcú Délvidék sikeres tematikus előadásai után -
most először született olyan önálló produkció, amely kizárólag a mai Magyarország tánc- és zenei hagyományaira fókuszál.
A mű gerincét a magyar néptánc legnépszerűbb formái - a botoló, az ugrós, a csárdás és a friss csárdás - adják, amelyek Szatmártól Rábaközig, a Dél-Alföldtől Nógrádig reprezentálják a Kis-Magyarország tájegységeit.
Pál István "Szalonna" zenei vezetésével a régies és új stílusú népzenékből egyaránt merítő dallamok szólalnak meg a citerától és tekerőtől a pásztorfurulyán, cimbalmon, kis klarinéton és vonós bandán át, kiegészülve szólóénekekkel és tánccal kísért dalokkal.
A produkció szellemiségét Goethe azon gondolata ihlette, miszerint "a legtöbb, amit gyerekeinknek adhatunk: gyökerek és szárnyak".
A gyökerek a múlt értékeit, a szárnyak pedig a megújulás bátorságát jelképezik.
A produkció a Magyar Állami Népi Együttes ars poeticáját testesíti meg
A hagyományt nem lezárt múltnak, hanem élő örökségnek tekinti, amely képes megszólítani a jelen emberét is.
A hat fiatal koreográfus közösen formálja meg azt a gondolatot, amely a paraszti lét univerzális tapasztalatait, a segítő és ártó erők örök küzdelmét idézi meg.
A műsor nem hagyományos történetmesélés, inkább érzések, asszociációk, emberi sorsok szövedéke: a mag elvetésétől a termés learatásáig tartó életkörforgás szimbolikus megfogalmazása.
Fotók: A Magyar Állami Népi Együttes Facebook oldala