Előadó: | Siska Finuccsi |
---|---|
Album: | Keressük! |
Szövegírók: |
Check Siska Finuccsi (Losonczi Szilveszter) Hámori Péter Losonczi Szilveszter |
Ketioz |
|
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
/Siska Finuccsi/
Kész vagy kölyök ?
/Check/
Ez csak természetes
/Siska Finuccsi/
Én szeretem az utca mocskát amit a rapem becsomagol
A szó készletem igazol az üten meg lovagol
A füstöm tömény mint a tömjén ez kőkemény
Ahogy a kurváknak lököm én bítet megtöröm én
Visszajöttünk mi is mint a Modern Talking
Mert Senna is meg Inna is két underground king de
Semmi bling-bling meg sing-sing csak a raj amitől jön a havi baj ha neked beadja a zzz
Ha megborulok én mondják hogy szi-szit víd ki
Mert a történet nem arról szól hogy ki-kit nyírt ki
Ha sikít bírd ki a mi rapünk meg matekol
A szi-szít szívd ki a stagem mögött szopatol
Azt mondják a bandátokban hogy te vagy a fasz aki nem bírja el a szavamat a savamtól kiakadsz
Hát ne feledd ha megindulok bezársz mint a Nepszter
Hallod te rapper maradj csak gengszter
Ki nevetem a fajtádat te elkúrt kampi
Nem egy VB meccset nyert már ez a kikúrt jampi
Na kipúrtcant ki de anyának egy szót se na kipúrtcant ki ebből nem jössz rá úgy se
/Refrén/
Ha fázol szeretkezz ne háborúzz
A kegyelemdöfést adom meg ha alám borúlsz
Ha fázol szeretkezz ne háborúzz
Ez kegyelemdöfés áh áh
/Check/
Hangot az alapra , szöveget a lapra
Ragályos a rappünk , lappang mint a lepra
Figyelj magadra hisz nem tudni kit degra dál
Itt áll a pokol konyhája ez nem a villa negra
Ha fantáziánk mocskos de a soraink tiszták
Napról napra a szavaink egyre többen isszák
Vágod régről a párost a Checket meg a Siskát
Check a Siskának Siska meg a Checknek asszisztált
Azt egyszer csak viszlát , pattant a cérna
Takarta a tűnket az a kazalnyi széna
De mára nem is téma , úgyse érted ezt te
Szent a béke baszki egykis idő elrendezte
Azt árulja el valaki miért ne lehetne újra
Együtt szabni a szót a szemét ezt kinek szúrja
Ránk a régi TB máig büszke ha kiben meg ez tüske annak legyen folyton üszke
Hiába a maszka fejükön a faszka
Lapok messze kerüljenek mint ide Alaszka
A pokol konyhájába alattad a vágódeszka
Tőlünk mindig lesz kapsz , üt a cucc mint a meszka
Öltönyök öltönyéből jelesre , vizsgáztak a fiúk és nem lett lelesve
Ahogy mi buktattunk nem voltál még úgy elesve
Ha csak rajtunk múlik mész egyből a levesbe
Mi urasba gurulunk be üresbe
A laza fazonokat uzinak a fülesbe
Velünk érkeznek a limuzinok a finishbe
Beadjuk finushba hozzánk te ne nyiss be
/Siska Finuccsi/
Az összes pávának bá-bá
Indul a fino blá-blá
Készcsókolom a hölgyeket ilyen a boxos dá-dá
Puccos a brádá de ez dadában adom el
Ha egyszer belém áll csak a seppukut fogadom el
Többen letértek az útról de az kit érdekel
Tőlünk minden majom azt kapja mit megérdemel
Amíg a bigém perel addig a szikém penel
Panel a placcon tré a szitum finu ha kell vaker
Minden lépiből a bázisunkig jár a járat
Ha megindulunk két szavó bassza szét a házat kapja szét a szádat
Mert a sztiló eszevesztett ha én megeresztem
Ettől az eszed veszted
/Refrén/
Ha fázol szeretkezz ne háborúzz
A kegyelemdöfést adom meg ha alám borúlsz
Ha fázol szeretkezz ne háborúzz
Ez kegyelemdöfés áh áh
Két műfaj találkozását mutatja be a Duett: zene és fényképezés című tablókiállítás, amely kedden nyílt meg Budapesten az MNMKK Magyar Nemzeti Múzeum kertjében.
A Magyar Nemzeti Múzeum és a Magyar Zene Háza közösen rendezi meg a kiállítást, amelynek másik része a városligeti intézményben látható. A két helyszínen megrendezett tárlatok fényképeit a Magyar Nemzeti Múzeum Történeti Fényképtárának gyűjteményeiből válogatták.
A Duett című kiállításban a zene és a fényképezés találkozik egymással
A két kifejezési forma egymással párbeszédet folytatva, formabontó módon mutatja be, ahogy a zenei élmények a fényképezés eszközei révén láthatóvá válnak.
A megszólaló zene betölti teret
Családi nappalit, hangversenytermet, rádióstúdiót, tánctermet, vendéglőt vagy akár egy városi teret, a képeken a zene, a zenélés és a hallgatás is képi formában jelenik meg.
Mindkét kiállítás azonos koncepció alapján jött létre
- A kiállítás archív felvételein zenei pillanatok, csend, harctér, polgári otthon és koncertek elevenednek meg. A pillanatfelvételek felidézik azt, hogy mi szólhatott ott és akkor. A néma képek a fantázia segítségével zenei élménnyé válnak - fogalmazott Bősze Ádám zenetörténész.
A kiállításon szereplő képek nem zenei hatást kívánnak kelteni a nézőben, nem a zenéből merítenek inspirációt, hanem a zenével töltött tereket nyitják meg előttünk, mindkét tárlatot különféle tértípusok mentén rendezték el.
Kilenc tértípus mentén mutat be archív felvételeket két hónapon keresztül
A szervezők olyan tereket kerestek, amelyek hangulatait és jelentéseit nagyban befolyásolta, hogy milyen zene szólt bennük és az, hogyan hatott az az ott lévőkre. Ezek a képek lehetőséget adnak arra, hogy kérdéseket tegyünk fel.
Az egyik képen a tizenhat éves Dohnányi Ernő látható édesapjával és más zenészek társaságában, egy másikon Cselényi József operaénekes otthonában a családjával, de Szabados György zongoraművész keze is felfedezhető az egyik archív felvételen zongorázás közben.
- Csellót készítő első világháborús katonák is megjelennek az egyik képen, de a kiállítás felvételei között feltűnik a Zeneakadémia tere is, amelyben "Clemens Krauss vezénylését képzelhetjük el, amint a Bécsi Operaház százfős énekkarát dirigálja a pesti közönség előtt" - mondta a kurátor.
Horn Márton, a Magyar Zene Háza intézményigazgatója beszédet mond a Duett: zene és fényképezés című tablókiállítás megnyitóján a Múzeumkertben 2025. október 7-én. A Magyar Nemzeti Múzeum és a Magyar Zene Háza közös kiállítása december 7-ig látogatható
Fotó: MTI/Hegedüs Róbert
Horn Márton, a Magyar Zene Háza intézményigazgatója szerint a képeket nézve megszólalhat bennünk a zene: olyan emlékek jönnek elő a gyerekkorból, a mindennapokból, amitől azt érezheti a néző, hogy a zene jelen van - hangsúlyozta.
A Duett: zene és fényképezés című tablókiállítás részlete a Múzeumkertben a megnyitó napján, 2025. október 7-én. A Magyar Nemzeti Múzeum és a Magyar Zene Háza közös kiállítása december 7-ig látogatható
Fotó: MTI/Hegedüs Róbert