Előadó: | Funktasztikus |
---|---|
Album: | Tartsd lent! |
Megjelenés: | 2014 |
Hossz: | 3:14 |
Szövegírók: |
Csató Adorján |
Keressük a zeneszerzőt! | |
Kiadó: | szerzői kiadás |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
Tiszta udvarok, rendes házak,
a magány és a bánat lesznek a csendes társak.
Dörög az ég vagy csak szekrényeket tologat?
Bicegek, hegyeket cipelek, viccelve oltogat mondhatom...
Mikor a gyors éttermi dolgozó kitűzőjén a nevemet olvasom
-Jó napot!
-Helló!
Elhallkulnak a harangok,
hamuszürkék a verebek és piszkosak a galambok.
Ott állok hátul az árnyék takarásában,
a boldogság utca minden lakásában.
Kulcslyukakon át fújom el a gyertya lángot,
kulcslyukakon át láthatod a valóságot.
Félszemmel a halandóságot, a vérszagú mélabút,
metamorfózis: a jó a rossz és a csúf.
Nem élhetünk igazságot hazudva,
közös bennünk, hogy nem bízunk magunkban.
Halkan trombitál az Isten a háztetőn,
egyszer találkozunk az örök vadászmezőn.
Felettünk a viharfelhő, tornádóból szellő,
megőszül, mire felnő, nem látja a fától az erdőt.
Az erdőtől a lejtőt, a lejtőtől a fertőt.
Ha az égbolt alatt egy padon hátradől,
halkan trombitál az Isten a háztetőn.
Úgy a Mennyekben, ahogy a szennyben,
a magasságosnak még a szeme se rebben,
akit ma szeretsz, ki tudja hol lesz holnap?
Mint egy csonkig égett cigarettavéget eldobnak.
Feldobnak, akikben megbízol,
csíkokban esik a hó, az utcákat felszívod,
Lám-lám a fiatalságukat vissza sirató,
virrasztó molylepkék és tarka pillangók.
Gyilkos tündér, hamis tanmesék,
tragikomédiák, drámák, emberi falfesték.
Szoba, konyha, garzon, olcsó teátrum,
szárnyat bont a kitömött varjú preparátum.
A mennyezetről szállingózik a vakolat
a kávéfőzőn cseppfolyóssá válik a markolat.
Görcsöt kap a mutató ujjad a ravaszon,
a ballagási zakódban fekszel a ravatalodon.
Eltoltad, átkozott szerelem az Övé,
semmi nem tart örökké,
egyszer minden elporlad
zabolátlan ifjúból vénember: a saját véreddel teszel pontot a végére a verssornak.
Halkan trombitál az Isten a háztetőn,
egyszer találkozunk az örök vadászmezőn.
Felettünk a viharfelhő, tornádóból szellő,
megőszül, mire felnő, nem látja a fától az erdőt.
Az erdőtől a lejtőt, a lejtőtől a fertőt.
Ha az égbolt alatt egy padon hátradől,
halkan trombitál az Isten a háztetőn.
"Úgy érzem, egy életem van, nem leszek félember
mer’ bent izzik a szabadság a véremben"
Nyolcszámos lemezzel jelentkezik májusi tripla Aréna-koncertje előtt Magyarország legnépszerűbb előadója. A skatulya I. című lemezről a mariana.árok már túlszárnyalta a 2,5 milliós megtekintést YouTube-on, a cipoe pedig szintén hasít: 1,6 millió megtekintésnél jár. Ezekhez érkezik most hat további dal.
A dalszerző-előadó így mesél a lemezről: „Korábban mindig próbáltam előre összeírni, megtervezni minden dalt, aszerint haladni az alkotómunkával, ahogyan a fejemben egy album összeállt. Viszont a zenekészítési folyamat ennek a szöges ellentéte. Megannyi ilyen tapasztalat után biztosra mondom, hogy a legjobb hangulatok, illetve a legértékesebb gondolatok és dallamok mindig akkor érkeznek, amikor nincs előre felvázolva, hogy vajon milyen lesz a teljes egész.
A skatulya I. című lemezen Azahriah új területekre lép. Ő maga így fogalmaz: „A skatulya albumsorozattal igyekszem a legkísérletezőbb, legszélsőségesebb hangzásokat próbálgatni, aztán a legjobbakat leválogatom, s végül egy összefüggő sztorivá igyekszem formálni a lemezen.” S hogy a kísérletezést mennyire komolyan veszi, azt mi sem bizonyítja jobban, mint a tartarosz című dal – ami egy metálszám. Hasonlóra – hogy egy, a karrierje csúcsán járó popsztár metáldallal rukkoljon elő – még a nemzetközi színtéren se nagyon akad példa. De hát ő maga énekli: izzik a szabadság a vérében.
A visualizerekben a mariana.árok klipjének különös, enigmatikus látványvilága köszön vissza (Emil Goodman munkái), a szövegek pedig a carpe diemtől a világvége-flessig igen széles skálán mozognak. Egy biztos: úgy lángol, hogy még a tenger mélyén se lehet kioltani.
Fotó: Azahriah