Előadó: | Korong |
---|---|
Album: | Keressük! |
Szövegírók: |
Miklós Tibor |
Dancsák Gyula |
|
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | beat-rock-szórakoztató |
Címkék: | Keressük! |
Az ajtóm előtt egy téli reggel
Álldogált egy csöpp kis ember
Rettentő komoly
És talpig alkohol
Vacogott az Istenadta
A kabátját már rég elitta
Tán azt se tudja hol
Ó, ördög és pokol
Bemutatkozott szép illedelmesen:
Szegfű Barnabás
És eldadogta ő szíve bánatát
S hogy miért ez a látogatás
Szóval itt lakik ő a földszint hétbe
És kidobta a felesége
Mert fizetésnapon
Berúgott nagyon
Bízva messze híres jó szívembe
Csakis, csakis azért zörgetett be
Hogy még az asszony dúl
Majd nálam meglapul
Bűnös nőszemély, mit tettél vele
Ó, szegény száműzött
Minden mondatát megkönnyeztem én
Szörnyű sorsa szíven ütött
Érdekes, de bárhogy szántam
Nem soká volt vendég nálam
Hamar odébb állt
S a gyors búcsú okán már sejtem is mért
Szörnyű módon megszomjazott
De tőlem csupán vizet kapott
És arról ő már régen leszokott
Sikeresen alkotni egyszerre többféle zenei stílusban – Madarász Gábor, Kemény Zsófi, Kun Bálint, Glen Gabriel (SE) a DEX-en.
Május-júniusban újra itt a Dalszerző Expo
Idén hetedik alkalommal szervezi meg az Artisjus a DEX Songwriting Expót. A rendezvényt 2018-ban indította el a szerzői egyesület azzal a céllal, hogy hiánypótló kezdeményezésként támogassa az információmegosztást és kapcsolatépítést a dalszerzői közösségen belül, valamint lehetőséget teremtsen a szakmai fejlődésre. A meghívott szakemberek tematikus mesterkurzusain az érdeklődők május-júniusban vehetnek részt az Artisjus székházban.
Amikor mindenki szerző a zenekarban
Mi történik, ha a zenekartagok nemcsak hangszeres kísérőzenészként, hanem dalszerzőként is mindannyian jelen vannak az alkotói folyamatban? Május 16-án a nemrég az MVM Dome-ban nagykoncertet adó Carson Coma zenekar billentyűse, Kun Bálint ad elő a közös zenekari alkotásról és az ezzel járó kreatív és emberi döntéshelyzetekről. A résztvevők olyan kérdésekre kapnak választ, hogy létezik-e valódi zenekari demokrácia, és segít-e a zenészi akadémiai előképzettség az ilyen helyzetek megoldásában.
Kommersz, de mégis jó dalszövegek?
Közhelyek, toposzok, eredetiség. Hol a határa a kommersznek, és mi különbözteti meg a jótól? Május 30-án, a rendezvénysorozat második eseményén Kemény Zsófi, költő, író, slammer a kommersz, de mégis jó dalszövegek megírásának titkait keresi, és bemutatja, hogyan tudnak a közhelyes kifejezések költői képpé, művészetté válni. Jöjjenek példák a sikeres, kommersz, mégis jó dalszövegekre.
Műfajokon átívelő dalszerzői flexibilitás
Június 5-én Madarász Gábor ’Madi’ a szerzői rugalmasságról tart mesterkurzust. Miként lesz valakiből olyan dalszerző, aki akár a legkülönbözőbb zenei műfajokban képes sikeres dalokat írni? Mit hall és érez ebből a közönség? Többek között Ákossal, Hobóval, Dés Lászlóval, Presser Gáborral, Rúzsa Magdival, Wolf Katival közös munkái bizonyítják, hogy Madi képes erre. Mesterkurzusán több évtizedes szakmai karrierjének tapasztalatait, tanulságait osztja meg a résztvevőkkel.
A nagyzenekari partitúra találkozása az elektronikával
Június 13-án Svédországból érkezik Glen Gabriel, mesterkurzusának témája a nagyzenekari hangszerelés és az elektronikus zene kapcsolata a filmzenében. Ez a napjainkban nagyon népszerű kombináció egyben nagy kihívás is, sok kérdéssel. Miben különbözik a filmekhez, sorozatokhoz vagy reklámokhoz szánt zene alkotási folyamata, és mekkora a szerepe a zene szinkronizálásának a filmes tartalommal? A téma határait a több mint 20 nagyjátékfilmhez, 1000 tévés epizódhoz, köztük a Netflixes The Game Changers sorozathoz, és száznál több kereskedelmi márka, úgy, mint a Mercedes, Coca-Cola vagy a Nike reklámfilmjeihez készült zene szerzőjeként Glen feszegeti majd.
A DEX előadói a mesterkurzusok napján egy-egy exkluzív, limitált férőhelyes mentoring programot is tartanak, amelyek keretében a kiválasztott résztvevők személyesen kaphatnak szakmai visszajelzést munkáikra.
További program- és jegyinformációk a DEX Facebook-oldalán és Instagramján!
A DEX-ről
Az Artisjus a DEX Songwriting Expót 2018-ban indította el azzal a céllal, hogy hiánypótló kezdeményezésként támogassa az információmegosztást és kapcsolatépítést a dalszerzői közösségen belül, valamint lehetőséget teremtsen a szakmai fejlődésre. A résztvevők visszajelzései alapján a kezdetben egy- majd kétnapos konferenciát a szervezők 2022-ben négy tematikus napra bővítették, 2023 óta pedig külön őszi és tavaszi rendezvénysorozattal várják a tanulni és inspirálódni vágyó zenei alkotókat. A kis létszámú szakmai programok résztvevői személyesen is bemutatkozhatnak a hazai és külföldi szerzőknek: lehetőségük van saját dalaikról közvetlenül a meghívott előadók szakmai véleményét kérni.
További részletek és jegyinformáció: https://www.facebook.com/dexsongwritingexpo
Az Artisjusról
Az Artisjus Magyar Szerzői Jogvédő Iroda Egyesület a zeneszerzők, szövegírók, zeneműkiadók és irodalmi szerzők egyesülete. Az alkotók azzal bízták meg, hogy egyes szerzői jogaikat kezelje, s így jövedelemhez jussanak munkájuk után. Ezért jogdíjat szed azoktól, akik a műveket – egyebek között profitszerzési céllal – nyilvánosan felhasználják, és a beszedett díjat kifizeti az érintett szerzőknek. Az Artisjus küldetésének része, hogy minél egyszerűbbé tegye az alkotók és az alkotásokat használók viszonyát mindkét oldal megelégedésére; ezért közvetítő-szerepre törekszik a zenerajongók, könyvbarátok, illetve a szerzők és a jogalkotó között.
Az Artisjus jogelődjét 1907-ben alapították a magyar zeneszerzők, szövegírók és zeneműkiadók. Ma közvetlen megbízással mintegy 22 ezer magyar szerző jogait kezeli, 527 ezer magyar művet tart nyilván, ezen kívül a hasonló külföldi szervezetekkel kötött szerződései alapján több millió zenei és irodalmi szerző jogkezelését végzi a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalánál bejegyzett közös jogkezelő szervezetként. www.artisjus.hu
Fotó: illuszráció/Freepik