dalszöveg, előadó kereső
Dalszöveg, előadó kereső
előadó, zeneszöveg betűválasztó
Válassz előadót:
0-9
a
b
c
d
e
f
g
h
i
j
k
l
m
n
o
p
q
r
s
t
u
v
w
x
y
z
Tartalom
AK26: Az utolsó belövés

AK26 - Az utolsó belövés

off off off off off
Album: nincs kép
Előadó: AK26
Album: Keressük!
Szövegírók: Molnár Ádám Gergő
Molnár Márton
Zeneszerzők: Keressük a zeneszerzőt!
Kiadó: Keressük!
Stílus: Rap
Címkék: Keressük!
Megtekintve: Ma 3, összesen 11727 alkalommal
Tartalom
Dalszöveg

Az utolsó belövés

Hiro (Ref)
A sötétben meglátom, hogy hol az a fény,
mint mindig, csak megyek én.
Előre megyek, csak megyek én.
Ennek a világnak, mindig a fenekén.
A sötétben meglátom, hogy hol az a fény,
mint mindig, csak megyek én.
Előre megyek, csak megyek én.
Ennek a világnak, mindig a fenekén.

Giajjenno (1. verze)
Szegény családba születtem bele, sötét gyerekkor.
Égett az arca, az apjától kapott sok pofontól.
Az anyja máshol keres boldogságot,
addig ő egyedül állt lent a tereken és csak fázott.
Sok minden hiányzott, az iskolából hiányzás,
a nagyobbak ököllel mentek rá,
ott nem védte meg más.
Ahogyan ő tud megtanulta, hogy kell visszaütni,
a fájdalmak a lelkében azt mondta mást nem üt ki.
A suli bukdácsolás volt, de lassan vége lett.
Munkát meg nem kapott így,hogyan keressen pénzeket.
De a bűn csábította először egy betörés,
közben meghalt az apja, de nélküle volt temetés.
Az örvény egyre jobban húzta le,
barátoknál húzta magát meg,
ezerszer képzelte, hogy vége lett az egésznek,
és ha majd becsukja a szemét.
Gazdagon és boldogan újraindul az egész.

Hiro (Ref)
A sötétben meglátom, hogy hol az a fény,
mint mindig, csak megyek én.
Előre megyek, csak megyek én.
Ennek a világnak, mindig a fenekén.
A sötétben meglátom, hogy hol az a fény,
mint mindig, csak megyek én.
Előre megyek, csak megyek én.
Ennek a világnak, mindig a fenekén.

Hiro (2. verze)
Azt hiszi egyedül van,
mindig csak boldogtalan,
piál a bánatában,
hiába él a mában.
Folyton a múltra gondol,
fáradt a nyugtatótól,
nem tudja merre menjen,
hogy mindent elfeledjen.
Keres egy jó életet,
ahol talán jobb lehet,
elindult messze benne,
de visszahúz a lelke.
Irány a fellegekbe,
bele a rengetegbe,
de nem tud még maradni,
mert ő már más valaki.

Hiro (Ref)
A sötétben meglátom, hogy hol az a fény,
mint mindig, csak megyek én.
Előre megyek, csak megyek én.
Ennek a világnak, mindig a fenekén.
A sötétben meglátom, hogy hol az a fény,
mint mindig, csak megyek én.
Előre megyek, csak megyek én.
Ennek a világnak, mindig a fenekén.

Giajjenno (3. verze)
Sok balhé mögötte van, ahogy teltek az évek,
de mégis egy forint nélkül csak napról napra ébred.
A testét belülröl marja széjjel az szinte ?tika?,
már 15 évesen ment a cigi meg a pia.
Az utcákon nőtt fel, de már ott sem kap tiszteletet,
Mert magát csapta szét a cuccokkal érzi h beteg.
és bárhová megy látja, hogy nem néz már rá egy nő se,
de beletörődött már régen nem érdekli őt se.
Egy nap az utcán sétál megvillan a sziréna,
minek fusson el amikor mögötte négy hiéna.
Bilincsek kattannak, zárka ajtó utána,
minek születtem a világra már minden hiába.
A cellában végig fut elötte az élete,
innen nincs csak visszaút,
semminek nincsen értelme.
A rácsok között, beadnak egy kötelet,
Elötte papírra leírja ezt a szöveget.

Hiro (Ref)
A sötétben meglátom, hogy hol az a fény,
mint mindig, csak megyek én.
Előre megyek, csak megyek én.
Ennek a világnak, mindig a fenekén.
A sötétben meglátom, hogy hol az a fény,
mint mindig, csak megyek én.
Előre megyek, csak megyek én.
Ennek a világnak, mindig a fenekén.

előadó, zeneszöveg betűválasztó
Válassz előadót:
0-9
a
b
c
d
e
f
g
h
i
j
k
l
m
n
o
p
q
r
s
t
u
v
w
x
y
z
Hírek
Hírek

A MOST valódi hidakat épített

Sikerrel zárult a MOST projekt, a Magyarországról indult, a balkáni és a nyugat-európai zeneipart összekötő úttörő kezdeményezés első, több mint négy éves fázisa. 


Az ötletgazda és projektvezető Hangvető 10 balkáni és nyugat-európai partnerrel egy komplex, négypilléres szakmai programmal indított el hosszútávú pozitív folyamatokat az egész régióban. Ez volt az első, magyar cég által elnyert, nagyméretű Kreatív Európa Program által támogatott együttműködési projekt.

 

A MOST nem csak a térségben, hanem egész Európában példaértékű: egy rendkívül diverz régió teljes iparágának fejlesztésére tett ‒ sikeres ‒ kísérletet a 4 millió eurós projekt.


A Hangvető és a MOST partnerszervezetek nemcsak pénzügyi támogatást, hanem szakmai képzéseket, mentorálást, gyakornoki lehetőségeket és egy kiterjedt kapcsolatrendszert is kínáltak a több mint 500 résztvevőnek. Összesen 30 zenekar, 80 menedzser, 60 fesztivál és klub és 20 helyi projektet megvalósító szervező vett részt a programban - mind a népzene, mind a világzene tágabb területéről. 


A MOST hatására létrejött egy új, az európai piacon és kapcsolati hálóban otthonosan mozgó szakmai generáció.

 

A balkáni zene eljutott egy szélesebb, európai közönséghez, ami a régió pozitív megítélésére, és identitásuk erősödésére is visszahat. Több zenei exportiroda jött létre a térségben a projekt közvetett hatásának köszönhetően, a térség művészeit egyre több nyugat-európai fesztivál szerepelteti.

 

A MOST kiemelt figyelmet fordított a balkáni zene sokszínűségének bemutatására. A projektben elektronikus, kísérleti, a hagyományos zenéből új irányokba induló művészek is otthonra találtak. Románia, Szerbia, Bulgária, Észak-Macedónia, Montenegró, Horvátország, Albánia, Koszovó és Bosznia-Hercegovina művészei és zeneipari szakemberei vettek részt a projektben, amelynek egyik fő üzenete a sztereotípiák lerombolása; egy izgalmas térség újrafelfedezése volt. A zenészek megismerését segítendő a Balkánon kívüli európai fesztiválok is résztvevők és partnerek voltak.


"A MOST teret engedett a balkáni zene sokszínűségének, gyökereinek és a térség újat kereső, virágzó kreativitásának."


– Christine Semba, WOMEX

 

Így történhetett, hogy egy alapvetően bosnyák műfajra, a sevdalinkára szakosodott zenekar, a Divanhana megkapta a világzene egyik legrangosabb elismerését, a Songlines magazin díját, és tizenötezres tömeg előtt játszhatott Londonban, vagy hogy a program támogatásával megjelent lemeze első helyre került a World Music Charts Europe európai világzenei sikerlistán.

 

A Perija, egy dark folkot játszó, utcazenéléssel induló zenekar a MOST segítségével szintet lépett, világszerte utaznak és felléptek az Eurosonic fesztiválon.

 

Az E.U.E.R.P.I. kísérleti elektronikája Japánba kapott meghívást, a Lenhardt Tapes-ről a WIRE magazin áradozott, Zarina Prvasevda észak-macedón énekes a Blogotheque-kel forgatott és az egész európai szakma megismerte hangját. A sor folytatható, a MOST sikerét a résztvevő művészek előtt kinyílt szakmai lehetőségek is mutatják.

 

"A MOST rengeteg lehetőséget nyitott meg számunkra, új helyekre jutunk el. Manapság szinte naponta kapunk meghívást egy fesztiválra vagy showcase-re."


– Rodjenice, szerb zenekar

 

Ezt részben a négy éven át zajló, szisztematikus kapcsolatépítés, a közös munka fesztiválokkal, koncertszervezőkkel és szakemberekkel, a MOST konzekvens szakmai jelenléte eredményezte. A Hangvető további projekteken keresztül viszi tovább a projekt örökségét, és folytatja a kiépült szakmai hálózat építését.  

 

“A MOST legnagyobb sikere, hogy elkezdte eloszlatni a balkáni zenét övező sztereotípiákat. A művészek sokkal felszabadultabbak és tudják, nem csak a Macskajajra vagyunk kíváncsiak.


A szakmai oldalon sokat számított, hogy a MOST a teljes iparág minden szereplőjének lehetőséget adott a fejlődésre, és azok egymással is kapcsolatba kerültek. Egy olyan ugrásra kész szakmai hálózatot építettünk fel, amely tehetséges művészekből és rátermett szakemberekből áll, akiket már nem köt meg a térség nehéz hagyatéka.” – Lelkes András, Hangvető ügyvezető igazgatója.




A MOST számokban

 

 

 

 


Fotók: Hangvető