Előadó: | Szakácsi Sándor |
---|---|
Album: | Keressük! |
Szövegírók: |
Miklós Tibor Lloyd-webber Andrew Rice Timothy Miles Bindon |
Keressük a zeneszerzőt! | |
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
Ó milyen cirkusz, ó milyen show
Argentína te jó bolond, sirasd a komédiás-nőt, Éva Peront
Össznépi téboly, ma rajtunk röhög az egész világ
Mintha megváltható lenne így, minden nyomorúság
Ó milyen búcsú, a példa jó
Ha a függöny lehull egy napon, te is úgy távozz el mint Éva Peron!
Egy nemzet gyászol, e napnyugta híre oly messzire száll
Ez most mindenütt szenzáció, mely a címlapon áll!
Hát sirassuk Santa Evitát,
Zokogjuk körbe az istennő sírját
Nincs többé isten, ha ő már nincsen
Csillagunk eltűnt szakadj meg szívünk
Csodáltam mindig a stílusát
A műsort, mely eladta őt,
A híres Rózsaház sztárját a szent Evitát!
De ez most elmúlt, a füst oszlik el így a felhők felett
És mi rájövünk majd, hogy Ő értünk semmit se tett!
Salve regina mater miserricordiae.
Vita dulcedo et spes nostra,
Salve, salve regina!
Ad te clamamus,
exules filii Eva.
Ad te suspiramus gementes,
Et flentes, o clmenes, o pia.
Te átverted néped Evita!
Ezek itt hitték, hogy örökké élsz majd!
Elvárták tőled az örök létet!
nem hoztad össze, ez lett a veszted!
Sírj bolond ha neked így a jobb,
Élvezd a gyászt, amíg hinni tudod!
A királynőd meghalt, a király kifújt
Nincs már többé visszaút!
show-business nekünk ez jutott!
Hét éven át, ameddig csillogott!
De eljött végre a búcsúzás
És a nagy siker véget ért bárhogy is fáj
A kormány játszott itt operettet
a vezér egy szédült primadonna lett
Eszmévé vált a slágerszöveg
S mi nagykanállal ettük meg!
Sírj bolond, ha neked így a jobb,
Élvezd a gyászt amíg hinni tudod
A királynőd meghalt, a király kifújt
Nincs már többé visszaút!
Salve regina mater miserricordiae.
Vita dulcedo et spes nostra
Salve, salve regina Peron......
Schoblocher Barbaráék feltöltötték jó energiákkal a Park közönségét
A 2011 őszén alakult Blahalouisiana Székesfehérvárról indult. Akkor beat-rock/pop-soul zenekarként aposztrofálta magát. A csapat azonban a tavaly megjelent Sötét Villám című lemez után napjainkban már egy, az eddiginél jóval színesebb zenei világba kalauzol. Az Amore (de nem veled) című szerzeménnyel a Blahalouisiana a közelmúltban le is leplezte az új érát.
A Parkban július 17-én tartott fellépésen a már ismert számokon kívül újdonságok is várták a rajongókat: a Blahalouisiana júliusig ugyanis több új dal megjelenését tervezi, melyeknek előszele már a budapesti koncerten is érzékelhető volt. Az estét Molnár Tamás nyitotta a Blahalouisiana előtt.
Blahalouisiana-dalszövegek itt.
Az este főszereplője a Blahalouisiana, és énekesnője, Schoblocher Barbara nem arról ismert, hogy megbújik a sarokban. A frontember öltözködése, karakteres hangszíne, hangjának intenzitása és dalszövegeinek tartalma mind megköveteli a maximális figyelmet. Mindemellett Barbara igazán kellemes jelenség a személyisége szempontjából is: a közönséggel együtt lélegezve vezette végig a koncertet, jóleső együtt-rezgéseket generálva.
A már a friss sajtófotókon is egészen üde stílust magára öltött formáció a közelmúltban megjelent Amore (de nem veled) című, az új érát előrevetítő dala mellett a koncert dallistájában a legnagyobb favoritok is helyet kaptak: a Túl távol, elég közel, a Szeressetek, a Faliórák vagy a Testemnek ha engedem.
Mi is az a friss éra, amellyel beharangozták a fővárosi koncertet?
Innen szép a győzelem, Ahol összeér összeér, Éllek túl, Ott van a nap, Nem ereszt – ilyen nótákkal is pakolta tele az estét a Blahalouisiana. Barbi párja, Apey (azaz Áron András, akivel több formációban is együtt zenélnek — így az Áron András & The Black Circle Orchestra-ban is) mély hatással van az énekesnő stílusára. Áron András igazi multi-instrumentalista multitálentum, aki a metalos gyökerei ellenére otthonosan mozog többek között a country világában is. Ebben pedig Barbi is remekül működik, s egyúttal finoman, jó érzékkel be is építi a stílus elemeit saját formációjába.
Mára a konga, a szaxofon, a földszínek alkalmazása, a béke és a szeretet hangsúlyozása, hippi-életérzés mind komfortosan vibrál a Blahalouisiana dalaival.
Beat, rock, kultúrház, háttérfüggöny és táncdalfesztivál
A látvány – Beatles-koncertek és a hetvenes éveket idéző, művelődési házas diszkók archív képkockáival, valamint a színpadon háttérként alkalmazott, szintén a kultúrház-érzetet keltő, finoman megvilágított drapériákkal egészült ki. Mindez a táncdalfesztiválok korszakába repített vissza. A beat és a rock volt a főszereplő. Több volt a félháznál a Parkban, a zenekar pedig láthatóan lazán, könnyedén létezett a színpadon. Élvezték azt a felhőtlen vibe-ot, amit ez az új irány hozzád a koncerthez.
Ez az összhatás a korábbi, Kovács Kati-Schoblocher Barbi duettet is megidézte.
Ha érdekel, milyen volt a látvány és az érzések a Parkban, nézd meg ezt a videót a korábbi duettről. Remekül leírja a fővárosi Blahalouisiana-koncert hangulatát.
A Faliórák annyira csúcsra járatta az érzelmeket, hogy Barbi sírva fakadt
– Bármennyire szeretek szerelmes lenni, a mai koncert érzése annál sokkal jobb
– fogalmazott az énekesnő.
A Vaksötét ezt követően akusztikus verzióban hangzott el és adott némi nyugvópontot az estének, hogy aztán a Kedvenc naplementém ismét felrázza a közönséget. A Szeressetek pedig tovább kontrázta a hangulatot.
Az estét az új sláger, az Amore zárta: temperamentumos, olaszos életérzést hagyva maga után.
– Vigyétek el ezt a sok pozitív energiát oda, ahol a legnagyobb szükség van rá. Meg tudjuk menteni a világot, elegen vagyunk itt és most ehhez
– tette hozzá Barbi.
Fotók: Blahalouisiana