Előadó: | Kispál és a Borz |
---|---|
Album: | Velőrózsák |
Megjelenés: | 2000 |
Hossz: | Keressük! |
Szövegírók: |
Lovasi András Tóth Zoltán József |
Lovasi András Kispál András Tóth Zoltán (Csülök) |
|
Kiadó: | Universal Music Kft. |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
Mialatt az ég épp' nagyon kék volt
És a tavon egy vitorlást a szél éppen odébb tolt
És pont nem haragudott senkire épp' senki
Már gyanús volt, hogy most fog majd minden tönkremenni
Minden, amit eddig még nem láttunk meghalni
Csak megszoktuk, hogy haldoklik, de oly' szépen volt annyi
Minden kis részletnek, hogy divatja lett meg sármja
Ha a nagy művész a haldoklást jó pénzér' cukorba mártja
Te meg nem felejtesz el, én meg nem talállak meg
Soha többé nem találunk élőlényeket
Biztos vannak, nem azér', csak a módszer régi már
Hogy akármerre lövöldözz ahhoz kevesen vannak, kár
Hogy akármilyen nyilat lősz ki, akárhová megy
Soha többé nem talál el élőlényeket
Biztos vannak, nem azér', csak a módszer régi már
Hogy akárhová lövöldözz ahhoz kevesen vannak, kár
És titokban mindenki bele is törődött,
Hogy jó lesz ahogy lehet, volt, aki elrejtőzött
Gyerekkel meg ilyenek, érzelmes jelenet,
De ne gondolj most bele, bár vannak ám ilyenek
Inkább dőlj a széken hátra, és nézd ahogy apránként
A jóslatok betelnek, nincs itt semmi kétség
És nekem is kell valaki, akivel majd csinálom
Befelé az orron, kifelé a szájon
Nem felejtesz el, én meg nem talállak meg
Soha többé nem találunk élőlényeket
Biztos vannak, nem azér', csak a módszer régi már
Hogy akármerre lövöldözz ahhoz kevesen vannak, kár
Hogy akármilyen nyilat lősz ki, akárhová megy
Soha többé nem talál el élőlényeket
Biztos vannak, nem azér', csak a módszer régi már
Hogy akármerre lövöldözz ahhoz kevesen vannak, kár
Mialatt az ég épp' nagyon kék volt
És a tavon egy vitorlást a szél éppen odébb tolt
És egy kis madár éppen egy kis bogarat evett
Már gyanús volt, hogy minden ilyen jól hogy mehet?
Te meg nem felejtesz el, én meg nem talállak meg
Soha többé nem találunk élőlényeket
Akármilyen nyilat lősz ki, akárhová megy
Soha többé nem talál el élőlényeket
Biztos vannak, nem azér', csak a módszer régi már
Hogy akármerre lövöldözz ahhoz kevesen vannak, kár
Hogy akármilyen nyilat lősz ki, akárhová megy
Soha többé nem talál el élőlényeket
Schoblocher Barbaráék feltöltötték jó energiákkal a Park közönségét
A 2011 őszén alakult Blahalouisiana Székesfehérvárról indult. Akkor beat-rock/pop-soul zenekarként aposztrofálta magát. A csapat azonban a tavaly megjelent Sötét Villám című lemez után napjainkban már egy, az eddiginél jóval színesebb zenei világba kalauzol. Az Amore (de nem veled) című szerzeménnyel a Blahalouisiana a közelmúltban le is leplezte az új érát.
A Parkban július 17-én tartott fellépésen a már ismert számokon kívül újdonságok is várták a rajongókat: a Blahalouisiana júliusig ugyanis több új dal megjelenését tervezi, melyeknek előszele már a budapesti koncerten is érzékelhető volt. Az estét Molnár Tamás nyitotta a Blahalouisiana előtt.
Blahalouisiana-dalszövegek itt.
Az este főszereplője a Blahalouisiana, és énekesnője, Schoblocher Barbara nem arról ismert, hogy megbújik a sarokban. A frontember öltözködése, karakteres hangszíne, hangjának intenzitása és dalszövegeinek tartalma mind megköveteli a maximális figyelmet. Mindemellett Barbara igazán kellemes jelenség a személyisége szempontjából is: a közönséggel együtt lélegezve vezette végig a koncertet, jóleső együtt-rezgéseket generálva.
A már a friss sajtófotókon is egészen üde stílust magára öltött formáció a közelmúltban megjelent Amore (de nem veled) című, az új érát előrevetítő dala mellett a koncert dallistájában a legnagyobb favoritok is helyet kaptak: a Túl távol, elég közel, a Szeressetek, a Faliórák vagy a Testemnek ha engedem.
Mi is az a friss éra, amellyel beharangozták a fővárosi koncertet?
Innen szép a győzelem, Ahol összeér összeér, Éllek túl, Ott van a nap, Nem ereszt – ilyen nótákkal is pakolta tele az estét a Blahalouisiana. Barbi párja, Apey (azaz Áron András, akivel több formációban is együtt zenélnek — így az Áron András & The Black Circle Orchestra-ban is) mély hatással van az énekesnő stílusára. Áron András igazi multi-instrumentalista multitálentum, aki a metalos gyökerei ellenére otthonosan mozog többek között a country világában is. Ebben pedig Barbi is remekül működik, s egyúttal finoman, jó érzékkel be is építi a stílus elemeit saját formációjába.
Mára a konga, a szaxofon, a földszínek alkalmazása, a béke és a szeretet hangsúlyozása, hippi-életérzés mind komfortosan vibrál a Blahalouisiana dalaival.
Beat, rock, kultúrház, háttérfüggöny és táncdalfesztivál
A látvány – Beatles-koncertek és a hetvenes éveket idéző, művelődési házas diszkók archív képkockáival, valamint a színpadon háttérként alkalmazott, szintén a kultúrház-érzetet keltő, finoman megvilágított drapériákkal egészült ki. Mindez a táncdalfesztiválok korszakába repített vissza. A beat és a rock volt a főszereplő. Több volt a félháznál a Parkban, a zenekar pedig láthatóan lazán, könnyedén létezett a színpadon. Élvezték azt a felhőtlen vibe-ot, amit ez az új irány hozzád a koncerthez.
Ez az összhatás a korábbi, Kovács Kati-Schoblocher Barbi duettet is megidézte.
Ha érdekel, milyen volt a látvány és az érzések a Parkban, nézd meg ezt a videót a korábbi duettről. Remekül leírja a fővárosi Blahalouisiana-koncert hangulatát.
A Faliórák annyira csúcsra járatta az érzelmeket, hogy Barbi sírva fakadt
– Bármennyire szeretek szerelmes lenni, a mai koncert érzése annál sokkal jobb
– fogalmazott az énekesnő.
A Vaksötét ezt követően akusztikus verzióban hangzott el és adott némi nyugvópontot az estének, hogy aztán a Kedvenc naplementém ismét felrázza a közönséget. A Szeressetek pedig tovább kontrázta a hangulatot.
Az estét az új sláger, az Amore zárta: temperamentumos, olaszos életérzést hagyva maga után.
– Vigyétek el ezt a sok pozitív energiát oda, ahol a legnagyobb szükség van rá. Meg tudjuk menteni a világot, elegen vagyunk itt és most ehhez
– tette hozzá Barbi.
Fotók: Blahalouisiana