Előadó: | Halott Pénz |
---|---|
Album: | Keressük! |
Szövegírók: |
Petőfi Sándor Karácson Tamás Halpert Balázs Csöndör László Marsalkó Dávid |
Keressük a zeneszerzőt! | |
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
HALOTT PÉNZ
Még nyílnak a völgyben a kerti virágok
Még zöldel a nyárfa az ablak előtt
De szíveddel érzed a téli világot
Nehezebben veszed már a levegőt
Majd eltűnünk mi is, mint a nyomtatott sajtó
Az idő az úr, mi a nyikorgó ajtó
Meleg a testem, még érezni akarlak
Ki tudja, holnap föld alá kaparnak
Ha így lenne tényleg, szánnál rám időt?
Lennél-e a növényem? A földem kihűlt
Tavasszal, télen és esőben nyáron
Lennél az esernyőm, a meleg kabátom?
Még nyílnak a völgyben a kerti virágok
Még zöldel a nyárfa az ablak előtt
De látod amottan a téli világot?
Már hó takará el a bérci tetőt
REFRÉN – SINGH VIKI
Én az álom, te az ébrenlét
Alig látom, de már véget is ér
Tükröt tart az élet, amit látni félek
Mert csak játszom, hogy minden szép
FLUOR
Elhull a virág, már fakóbb színekben
Fárad a szmogtól a szépia város
Utcai dráma a napos ligetben
Plakátként tépi a szél le a májust
Futnék veled az utolsó buszra
A csuklóba bújnánk a magány elől
Míg az idő, mint villám, arcba vakuzna
Apró intelem a halál felől
Megszerettük, hogy nincs szabadság
Duplára zárjuk a képzeletet
Eltemetjük, de visszacsalnánk
A "nem tudni, hova visz" péntekeket
HALOTT PÉNZ
Még nyílnak a völgyben a kerti virágok
Még zöldel a nyárfa az ablak előtt
De látod amottan a téli világot?
Már hó takará el a bérci tetőt
REFRÉN – SINGH VIKI
Én az álom, te az ébrenlét
Alig látom, de már véget is ér
Tükröt tart az élet, amit látni félek
Mert csak játszom, hogy minden szép
DEEGO
Szomorú hónap ez
Az "éljünk a mának" csak holnap lesz
Aki miattam perceket, órákat számol
Én feljövök érte a síri világból
Az éj közepén, a szobád falán
Fényre az árnyék nyomán a magány
Ki kötözi be a szíven a sebeket?
Az ép ész is miattad jelentett beteget
Pam-pam, csak lüktet a vér
Az ember ilyen: elcsügged, ha fél
Ez van, haver, ezt dobta a gép
A fájdalom megszűnt, eldobva a cél
(A fájdalom megszűnt, eldobva a cél)
REFRÉN – SINGH VIKI
Én az álom, te az ébrenlét
Alig látom, de már véget is ér
Tükröt tart az élet, amit látni félek
Mert csak játszom, hogy minden szép
Lehunyom a szemem, ne lássam, úgy nem fáj
Csupasszá válik az egykori szebb táj
Én az álom, te az ébrenlét
Alig látom, de már véget is ér
Tükröt tart az élet, amit látni félek
Mert csak játszom, hogy minden szép
Fájdalomból született poptrilógia nyitja az új korszakot
Egy bevállalós bemutatkozással indítja az új érát. A Manipulatív című felvétel nemcsak zeneileg, de vizuálisan is rögtön egy erős antré. A hozzá készült klip misztikus, erotikus hangulatú és egy videótrilógia nyitódarabja.
Mindig nehéz kérdés, hogy mit kezdjen az a híresség a karrierjével, aki ország-világ előtt nőtt fel.
Bari Laci egyedi utat talált az újrakezdéshez
- Szeretnék végleg búcsút inteni a múltamtól és attól, amit a Bari Laci név jelentett. Büszke vagyok a kezdetekre és az első nagyobb sikereimre, de ma már mást keresek a művészetemben. Az a (kis)srác, aki feltűnt Az ének iskolájában, majd megírta a Féltelek című dalt, még mindig bennem él, csak azóta sokat változott emberként és zenészként. Szeretném megmutatni a Marsall-féle oldalamat: egy huszonöt éves előadót, aki zeneileg érettebb, és aki nem fél tovább, hanem nagy kanállal falja az életet - mondta el a miskolci énekes-szerző, aki a második keresztnevét, a Marcellt alapul véve választotta új művésznevét.
A váltás nem előzmény nélküli
Az elmúlt egy évben az énekes már egyértelmű jeleit adta annak, hogy sötétebb, kortársabb zenei világban találja meg önmagát. A Radics Gigivel közös közönségkedvenc, az Emlék is előrevetítette ezt az irányt.
A Manipulatív című szerzemény kiteljesedése
- Olyan zenét akartam csinálni, ami őszinte, nagy ívű dallama van, de közben abszolút mai, slágeres és erős a hangzása. Magyarországon piaci résnek érzem magát az éneklést, mint valódi fogalmat: hogy valaki tényleg énekel, érzéseket ad át a hangjával, nem csak dalolgat. Szerintem a szakmának szüksége van egy olyan hangra, ami tényleg megszólít, de közben nem marad rétegzene - fűzte hozzá Marsall.
A Manipulatív mögött megrázó személyes élmény áll
A dalt egy fájdalmas kapcsolat inspirálta, amelyben az előadó saját bőrén tapasztalta meg a manipuláció romboló erejét.
- Ez a dal egy nagyon személyes tapasztalatból született: egy olyan kapcsolatból, ahol saját bőrömön tapasztaltam meg a manipulációt. Akkor még nem láttam tisztán, de miután kijöttem belőle, már képes voltam kívülről, józanul ránézni, és megfogalmazni dalban, hogy egy férfi mennyire könnyen el tud veszni ebben a játszmában. A stúdiómunkában végig ott volt ez az őszinteség és fájdalom, amit át akartam adni, hogy aki hallgatja, az is érezze, miről szól igazán - fejtette ki érzéseit az előadó.
Látványban is erre a sztorira épített a klip
A videó a manipuláció erejét szimbolizálja, és hogy egy férfi milyen könnyen elcsábul, ha a szív és a vágy felülírja a józan észt. A vége pedig drámai és hátborzongató, és ez még csak a kezdet, hisz három részből áll. Tehát abban már biztosak lehetünk, hogy minimum két track is várható a közeljövőben Marsall néven.
Fotók: Marsall