Előadó: | ULTRAVALÓ |
---|---|
Album: | Mikrofonpróba EP (2014) |
Megjelenés: | 2014 |
Hossz: | Keressük! |
Szövegírók: |
Molnár Gábor Ivády Levente Ivády Vajk Attila |
Héjja Gábor Molnár Gabó Vallus Ádám Ivády Vajk Ivády Levente |
|
Kiadó: | szerzői kiadás |
Stílus: | funky |
Címkék: | Keressük! |
Csak szagok mindenütt, elfogyott az összes illat
Vagy ha van, a súlya már nekem túl nagy
Amit máskor könnyen nézek el
Na, most azt sem tűröm el
Egy ölelés most fájdalommal jár
Köszi, de már nem kell több új szabály
De hol a vágy
Hova szállt
A tavasz elaludt bennem
Hova bújt
Hova folyt?
M’ért kell ilyennek lennem?
Elment, eltűnt
Valahová elpárolgott
Nem megy- de m’ért nem?
Pont ez az, ami széjjelrágott
Ne várj, ne szólj
Ezt megbeszélni nem lehet
Csak így a jó
Most légy szíves ne gyere közelebb
Ha a kezedet megfogom, már támad is a gondolat
Hogy hol is jön el a pont, amikor elengedem majd
Nemet mondani is túl későn tanultam meg
Ezen a szájízen nincs az a rágó, ami segíthet
És a jön a kéz
És símogat
És csak a bőröm kopik
És az a hang
Csak riogat
Pedig nem is ordít
Én tényleg mennék
Csak még sétálni félek
Én lépnék, ha tudnék
De még a szívem részeg
Ne várj, ne szólj
Ezt megbeszélni nem lehet
Csak így a jó
Most légy szíves ne gyere közelebb
Ne várj, ne szólj
Ezt megbeszélni nem lehet
Csak így a jó
Most légy szíves ne gyere közelebb
A fekete hangfalakból a magány üvölt rám
A csóktól csak kicserepesedik, és felszakad a szám
A döcögő vagonok hazugságokat csempésznek
A hitemet végleg gyökérkezeltétek
A fekete hangfalakból a magány üvölt rám
A csóktól csak kicserepesedik, és felszakad a szám
A döcögő vagonok hazugságokat csempésznek
A hitemet végleg gyökérkezeltétek
Ne várj, ne szólj
Ezt megbeszélni nem lehet
Csak így a jó
Most légy szíves ne gyere közelebb
Ne várj, ne szólj
Ezt megbeszélni nem lehet
Csak így a jó
Most légy szíves ne gyere közelebb
Schoblocher Barbaráék feltöltötték jó energiákkal a Park közönségét
A 2011 őszén alakult Blahalouisiana Székesfehérvárról indult. Akkor beat-rock/pop-soul zenekarként aposztrofálta magát. A csapat azonban a tavaly megjelent Sötét Villám című lemez után napjainkban már egy, az eddiginél jóval színesebb zenei világba kalauzol. Az Amore (de nem veled) című szerzeménnyel a Blahalouisiana a közelmúltban le is leplezte az új érát.
A Parkban július 17-én tartott fellépésen a már ismert számokon kívül újdonságok is várták a rajongókat: a Blahalouisiana júliusig ugyanis több új dal megjelenését tervezi, melyeknek előszele már a budapesti koncerten is érzékelhető volt. Az estét Molnár Tamás nyitotta a Blahalouisiana előtt.
Blahalouisiana-dalszövegek itt.
Az este főszereplője a Blahalouisiana, és énekesnője, Schoblocher Barbara nem arról ismert, hogy megbújik a sarokban. A frontember öltözködése, karakteres hangszíne, hangjának intenzitása és dalszövegeinek tartalma mind megköveteli a maximális figyelmet. Mindemellett Barbara igazán kellemes jelenség a személyisége szempontjából is: a közönséggel együtt lélegezve vezette végig a koncertet, jóleső együtt-rezgéseket generálva.
A már a friss sajtófotókon is egészen üde stílust magára öltött formáció a közelmúltban megjelent Amore (de nem veled) című, az új érát előrevetítő dala mellett a koncert dallistájában a legnagyobb favoritok is helyet kaptak: a Túl távol, elég közel, a Szeressetek, a Faliórák vagy a Testemnek ha engedem.
Mi is az a friss éra, amellyel beharangozták a fővárosi koncertet?
Innen szép a győzelem, Ahol összeér összeér, Éllek túl, Ott van a nap, Nem ereszt – ilyen nótákkal is pakolta tele az estét a Blahalouisiana. Barbi párja, Apey (azaz Áron András, akivel több formációban is együtt zenélnek — így az Áron András & The Black Circle Orchestra-ban is) mély hatással van az énekesnő stílusára. Áron András igazi multi-instrumentalista multitálentum, aki a metalos gyökerei ellenére otthonosan mozog többek között a country világában is. Ebben pedig Barbi is remekül működik, s egyúttal finoman, jó érzékkel be is építi a stílus elemeit saját formációjába.
Mára a konga, a szaxofon, a földszínek alkalmazása, a béke és a szeretet hangsúlyozása, hippi-életérzés mind komfortosan vibrál a Blahalouisiana dalaival.
Beat, rock, kultúrház, háttérfüggöny és táncdalfesztivál
A látvány – Beatles-koncertek és a hetvenes éveket idéző, művelődési házas diszkók archív képkockáival, valamint a színpadon háttérként alkalmazott, szintén a kultúrház-érzetet keltő, finoman megvilágított drapériákkal egészült ki. Mindez a táncdalfesztiválok korszakába repített vissza. A beat és a rock volt a főszereplő. Több volt a félháznál a Parkban, a zenekar pedig láthatóan lazán, könnyedén létezett a színpadon. Élvezték azt a felhőtlen vibe-ot, amit ez az új irány hozzád a koncerthez.
Ez az összhatás a korábbi, Kovács Kati-Schoblocher Barbi duettet is megidézte.
Ha érdekel, milyen volt a látvány és az érzések a Parkban, nézd meg ezt a videót a korábbi duettről. Remekül leírja a fővárosi Blahalouisiana-koncert hangulatát.
A Faliórák annyira csúcsra járatta az érzelmeket, hogy Barbi sírva fakadt
– Bármennyire szeretek szerelmes lenni, a mai koncert érzése annál sokkal jobb
– fogalmazott az énekesnő.
A Vaksötét ezt követően akusztikus verzióban hangzott el és adott némi nyugvópontot az estének, hogy aztán a Kedvenc naplementém ismét felrázza a közönséget. A Szeressetek pedig tovább kontrázta a hangulatot.
Az estét az új sláger, az Amore zárta: temperamentumos, olaszos életérzést hagyva maga után.
– Vigyétek el ezt a sok pozitív energiát oda, ahol a legnagyobb szükség van rá. Meg tudjuk menteni a világot, elegen vagyunk itt és most ehhez
– tette hozzá Barbi.
Fotók: Blahalouisiana