Előadó: | FankaDeli |
---|---|
Album: | Keressük! |
Szövegírók: |
Kőházy Ferenc (FankaDeli) |
Keressük a zeneszerzőt! | |
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
Meggyújtok egy füstölőt, a bort kitöltöm,
csengő megszólal, parfüm, és jövök rögtön,
-Helló! -Szia! -Kabátod tedd csak oda!
gyertya is ég már, valami halk muzsika
szól a hangfalakból, éppen csak érzem,
nem hallom, de látom: nem vagyok képben,
egy whiskey-t lehúztam, hogy nehogy zavarba
jöjjek, ha valami olyasmit mondana,
ami a vágyam régen, de lépni nem merek,
sokszor négyszöget hiszek, hiába kerek,
amit látok, valami átok, megfoghatatlan,
a logikát ne keresd soha a gondolatban,
ha lenne megfejtés, már kitalálták volna,
szerelem nélkül élni, mint buborék nélkül a szóda,
puncit láttam ezret élőben és filmen,
sokminden van kinnt, de a legfontosabb, itt bennt
ami, ha mindenki más, ő akkor sem hagy cserben,
az Ördög mindig veszít, hisz' nincs a tervben,
hogy a világ vége előtt a szívem kiöntöm,
szabad leszek végre, hiszen minden börtön,
magába zárja a smasszert, úgy, mint a bűnöst,
valami tudatalatti zaj halkan lökdös
a szakadék széle felé: a mélybe szédülök,
a villamosszékre a végén önként ülök,
felébredek valami neszre: mellettem fekszel,
rád nézek: nyugodtan alszol; nagyon tetszel,
ez az élet rendje, legalábbis gondolom,
messze még a végeredmény, mint gyalog az Oktogon,
ábrándozni gyarlóság, de, tudod, mézédes,
olyan, mint a társkereső, ami fényképes,
hiszen a máz alatt, ki tudja, mi a töltelék,
ha rajtam múlna, én tiszta vizet öntenék
a pohárba, az utolsó csepp mindent összedönt,
ahogy a sok apró falu, ahol folyó kiönt,
de mégis megnyugszom, pedig nem értem,
hisz' a végtelenről én mindig végesen meséltem,
mi lenne hát a tanulság? a Fekete-lyuk titka,
a ráció mindig változik, a maradandó ritka,
hajszálon függő elméletek, változó szabályok,
álmaim földjein is jönnek néha aszályok...
Schoblocher Barbaráék feltöltötték jó energiákkal a Park közönségét
A 2011 őszén alakult Blahalouisiana Székesfehérvárról indult. Akkor beat-rock/pop-soul zenekarként aposztrofálta magát. A csapat azonban a tavaly megjelent Sötét Villám című lemez után napjainkban már egy, az eddiginél jóval színesebb zenei világba kalauzol. Az Amore (de nem veled) című szerzeménnyel a Blahalouisiana a közelmúltban le is leplezte az új érát.
A Parkban július 17-én tartott fellépésen a már ismert számokon kívül újdonságok is várták a rajongókat: a Blahalouisiana júliusig ugyanis több új dal megjelenését tervezi, melyeknek előszele már a budapesti koncerten is érzékelhető volt. Az estét Molnár Tamás nyitotta a Blahalouisiana előtt.
Blahalouisiana-dalszövegek itt.
Az este főszereplője a Blahalouisiana, és énekesnője, Schoblocher Barbara nem arról ismert, hogy megbújik a sarokban. A frontember öltözködése, karakteres hangszíne, hangjának intenzitása és dalszövegeinek tartalma mind megköveteli a maximális figyelmet. Mindemellett Barbara igazán kellemes jelenség a személyisége szempontjából is: a közönséggel együtt lélegezve vezette végig a koncertet, jóleső együtt-rezgéseket generálva.
A már a friss sajtófotókon is egészen üde stílust magára öltött formáció a közelmúltban megjelent Amore (de nem veled) című, az új érát előrevetítő dala mellett a koncert dallistájában a legnagyobb favoritok is helyet kaptak: a Túl távol, elég közel, a Szeressetek, a Faliórák vagy a Testemnek ha engedem.
Mi is az a friss éra, amellyel beharangozták a fővárosi koncertet?
Innen szép a győzelem, Ahol összeér összeér, Éllek túl, Ott van a nap, Nem ereszt – ilyen nótákkal is pakolta tele az estét a Blahalouisiana. Barbi párja, Apey (azaz Áron András, akivel több formációban is együtt zenélnek — így az Áron András & The Black Circle Orchestra-ban is) mély hatással van az énekesnő stílusára. Áron András igazi multi-instrumentalista multitálentum, aki a metalos gyökerei ellenére otthonosan mozog többek között a country világában is. Ebben pedig Barbi is remekül működik, s egyúttal finoman, jó érzékkel be is építi a stílus elemeit saját formációjába.
Mára a konga, a szaxofon, a földszínek alkalmazása, a béke és a szeretet hangsúlyozása, hippi-életérzés mind komfortosan vibrál a Blahalouisiana dalaival.
Beat, rock, kultúrház, háttérfüggöny és táncdalfesztivál
A látvány – Beatles-koncertek és a hetvenes éveket idéző, művelődési házas diszkók archív képkockáival, valamint a színpadon háttérként alkalmazott, szintén a kultúrház-érzetet keltő, finoman megvilágított drapériákkal egészült ki. Mindez a táncdalfesztiválok korszakába repített vissza. A beat és a rock volt a főszereplő. Több volt a félháznál a Parkban, a zenekar pedig láthatóan lazán, könnyedén létezett a színpadon. Élvezték azt a felhőtlen vibe-ot, amit ez az új irány hozzád a koncerthez.
Ez az összhatás a korábbi, Kovács Kati-Schoblocher Barbi duettet is megidézte.
Ha érdekel, milyen volt a látvány és az érzések a Parkban, nézd meg ezt a videót a korábbi duettről. Remekül leírja a fővárosi Blahalouisiana-koncert hangulatát.
A Faliórák annyira csúcsra járatta az érzelmeket, hogy Barbi sírva fakadt
– Bármennyire szeretek szerelmes lenni, a mai koncert érzése annál sokkal jobb
– fogalmazott az énekesnő.
A Vaksötét ezt követően akusztikus verzióban hangzott el és adott némi nyugvópontot az estének, hogy aztán a Kedvenc naplementém ismét felrázza a közönséget. A Szeressetek pedig tovább kontrázta a hangulatot.
Az estét az új sláger, az Amore zárta: temperamentumos, olaszos életérzést hagyva maga után.
– Vigyétek el ezt a sok pozitív energiát oda, ahol a legnagyobb szükség van rá. Meg tudjuk menteni a világot, elegen vagyunk itt és most ehhez
– tette hozzá Barbi.
Fotók: Blahalouisiana