


| Előadó: | [dolmen] |
|---|---|
| Album: | Kapaszkodj, Amíg Bírsz |
| Megjelenés: | 2013 |
| Hossz: | 4:15 |
| Szövegírók: |
Szűcs Bálint |
| Keressük a zeneszerzőt! | |
| Kiadó: | Keressük! |
| Stílus: | Keressük! |
| Címkék: | Keressük! |

vagyok, ki a gyöngyöt disznók elé szórja
vigaszom, hogy igazam az idő igazolja:
örök szavak visszhangját
hallom minden zajban
ha nem húz fel a ritmusa
veled testvér baj van
lehull az álarc
magadra maradsz
meglesz a párharc
vereséget aratsz
nézz rám és halld a hangom
zúg majd minden visszhangja
örökké, mert emlékét
suttogásként itt hagyja
a trónon ülve várod be az erőt mely kivégez
benyújtják a számlát - a hóhér pallost élez
koronáról beszélsz
mikor elfogynak az érvek
determinált végezeted
építik a tények
semmi királya
koronád hol van?
leszek, aki vagyok (mer' én)
vagyok, aki voltam
nézz rám és halld a hangom
zúg majd minden visszhangja
örökké, mert emlékét
suttogásként itt hagyja
„Minden egyes fogaskerékagy tökéletes kalibrálására van szükség a szerkezet egyenletes futásának érdekében.
A rendszert mozgató erők hatásai feszültségként jelentkezhetnek az egyes elemek között.
Az így keletkező zavarok megszüntetése nélkülözhetetlen a gépezet egészének működésben tartásához.
A Törvényszerűségeket Tanulmányozók elemzései szerint a Mozgató Erő harmóniájához nem alkalmazkodó konstrukciók hibái kijavíthatatlannak bizonyultak.
Ezekben az esetekben kivétel nélkül a rendszer újraszervezésére volt szükség.
A tétel megkérdőjelezésére sorozatosan akad példa, ám ellenkezőjének bebizonyítása még egy konstruktőrnek sem sikerült
4.15. - 12. 13.- 5. 14."
nézz rám, nézz magadba
térdelj, nézz a magasba föl
csendben dőlj a földre,
maradj lent
örökre



Az Artisjusos műbejelentésnél már jelölheted, ha műved megalkotásához a generatív mesterséges intelligenciát is segítségül hívtad.
Cikkünkben összeszedtük a leggyakrabban felmerülő kérdéseket.
Ha teljesen az MI generálta a dalt, bejelenthetem?
NEM. Az olyan zeneszámokat, amelyekben egyáltalán nem fejeződik ki ember szellemi tevékenységéből, kreativitásából fakadó egyéni eredeti jelleg, nem védi a szerzői jog, így bejelenteni sem lehet őket az Artisjushoz.
Átdolgozáshoz, (vers)megzenésítéshez használtam MI-t. Hogyan kell bejelenteni?
Az MI használatának megjelölése mellett a bejelentésnél ugyanazok a szabályok irányadóak, mint a hús-vér szerzők általi átdolgozásoknál:
– Szerzői jogi oltalom alatt álló művek zenei átdolgozásához az eredeti szerzők engedélyét is szükséges beszerezni, és megállapodni, milyen arányban osztjátok meg egymás között az átdolgozásból származó jogdíjakat.
– Olyan műveknél, amelyek szerzői védelmi idő tekintetében már nem védettek vagy nincs szükség engedélyre, elég a műbejelentéskor a megfelelő kategóriában feltüntetni az eredeti szerzőt, szerzőket. Az átdolgozásból származó jogdíjak felosztása ekkor a Felosztási Szabályzat alapján történik.
Ha az eredeti mű hangfelvétele is átvételre kerül, a felvétel előállítójától is engedélyt kell kérni.
Megzenésítésnél így jelöld a SZIR-ben, ha MI-t használtál
Forrás: Artisjus
Én írtam a művet, de az MI adja elő. Kell használnom a jelölőt a SZIR-ben?
NEM, mert ez esetben a mű saját szellemi alkotásod, nem számít, hogy az egy MI alkalmazás előadásában szólal meg a felvételen.
Milyen értékkel szerepel a mű a felosztásban, ha MI-t is használtam művem megalkotásához?
Akármelyik generatív mesterséges intelligenciát hívtad segítségül a zeneszerzéshez vagy szövegíráshoz, a jelenlegi hazai jogszabályi rendelkezések alapján az MI nem lehet szerző, társszerző. Szerzőként tehát csak az alkotásban részt vevő embert kell rögzíteni a műbejelentés során. (A zeneszerzői-szövegírói százalékok megoszlása ez esetben is szabadon megadható.) A közös jogkezelésben minden felhasznált zenemű értéke azonos, az emberi alkotást támogató technikai eszköz használata ebben nem jelent változást.
Eredeti műnél így jelöld a SZIR-ben, ha MI-t használtál hozzá
Forrás: Artisjus
Kérdés esetén keresd az Artisjus Szerzői Kapcsolatok Osztályát.
Forrás: artisjus.hu
Kiemelt kép: illusztráció/AI/Freepik