Előadó: | Barbárfivérek |
---|---|
Album: | Napalm |
Megjelenés: | 2014 |
Hossz: | 0:00 |
Szövegírók: | Keressük a szövegírót! |
Keressük a zeneszerzőt! | |
Kiadó: | Bloose Broavaz |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
Deego:
Körben a pénz, így neveltek a szüleid
Elhiszem nehéz, ha az ember beleszületik
A tollam túl súlyos, nem ér el a füzetig
Minek is írok rólad, hogy ha nem ér el a füledig
Mindenki kinevet a hátad mögött
Aztán a szemedbe néznek majd a vállad fölött
Nincsen kulcs hozzád, hogyha a zárad törött
Inkább maradj meg ember a sok állat között
Régen más motivált, mindig a szíved vitt
Mára elfelejtett az, ki még benned hitt
Inkább feladtad előre, mint hogy véghez vidd
Ez csak egyszeri próbálkozás, itt nincsen snitt
Aki kitárta a kezét, azt nem vetted észre
Inkább rábíztad a biztosat, egy bizonytalan kézre
Ez már az enyém, majd úgy formálom készre
Tiéd az egész huszadnyi része
rerén:
Miért mentél el, miért hagytál itt
Minek áltattál, minek laktál itt
Más kísér el most már hazáig
Kívánom, kísértselek majd a halálig
Tibbah:
Csak egy sor vagyok, a naplódba leírott
A szerencse fia egy rövíd feat.-re behívott
Te hittél a hercegben, ki a bóktól beivott, de
Sissy hercegnőből nem lett Missy Elliot
Az érdes tenyéren voltál plüssfigura
Olyan színes, akár egy tini hippiruha
Úgy léptél az életembe, ahogy egy butikba, majd a
Megunt ruhákkal kerültem a turiba
Az utolsó szavak, az emlék még zord
A szívem úgy vágtad szét, mint egy wu-tang sword
Tartsd meg a könnyeid és ne a földre szórd, ha
Unod a hangszert, nem jön le szép akkord
Gyilkos vagy, az álmunkat ölted meg
Hallom az érvet, de ne várd, hogy értsem meg
Te is hallgass, a csendet ne törjed meg
Mielőtt elmész, csak még egyszer ölelj meg
refrén:
Miért mentél el, miért hagytál itt
Minek áltattál, minek laktál itt
Más kísér el most már hazáig
Kívánom, kísértselek majd a halálig
"Úgy érzem, egy életem van, nem leszek félember
mer’ bent izzik a szabadság a véremben"
Nyolcszámos lemezzel jelentkezik májusi tripla Aréna-koncertje előtt Magyarország legnépszerűbb előadója. A skatulya I. című lemezről a mariana.árok már túlszárnyalta a 2,5 milliós megtekintést YouTube-on, a cipoe pedig szintén hasít: 1,6 millió megtekintésnél jár. Ezekhez érkezik most hat további dal.
A dalszerző-előadó így mesél a lemezről: „Korábban mindig próbáltam előre összeírni, megtervezni minden dalt, aszerint haladni az alkotómunkával, ahogyan a fejemben egy album összeállt. Viszont a zenekészítési folyamat ennek a szöges ellentéte. Megannyi ilyen tapasztalat után biztosra mondom, hogy a legjobb hangulatok, illetve a legértékesebb gondolatok és dallamok mindig akkor érkeznek, amikor nincs előre felvázolva, hogy vajon milyen lesz a teljes egész.
A skatulya I. című lemezen Azahriah új területekre lép. Ő maga így fogalmaz: „A skatulya albumsorozattal igyekszem a legkísérletezőbb, legszélsőségesebb hangzásokat próbálgatni, aztán a legjobbakat leválogatom, s végül egy összefüggő sztorivá igyekszem formálni a lemezen.” S hogy a kísérletezést mennyire komolyan veszi, azt mi sem bizonyítja jobban, mint a tartarosz című dal – ami egy metálszám. Hasonlóra – hogy egy, a karrierje csúcsán járó popsztár metáldallal rukkoljon elő – még a nemzetközi színtéren se nagyon akad példa. De hát ő maga énekli: izzik a szabadság a vérében.
A visualizerekben a mariana.árok klipjének különös, enigmatikus látványvilága köszön vissza (Emil Goodman munkái), a szövegek pedig a carpe diemtől a világvége-flessig igen széles skálán mozognak. Egy biztos: úgy lángol, hogy még a tenger mélyén se lehet kioltani.
Fotó: Azahriah