Előadó: | L'art pour l'art |
---|---|
Album: | Keressük! |
Szövegírók: |
Dolák-Saly Róbert |
Keressük a zeneszerzőt! | |
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
- Pityu! Pityu!
- Margit, figyu!
- Te figyelj, Putyi!
- Margit, nyugi!
- Jaj, ez az István olyan vagány,
Csak ez a tehén ne lógna a nyakán.
- Éjszaka gyüttek a hugenották,
A falnak a nyakamat odanyomták.
– Pityu, te hozzál hideg vizet!
Az öreg éppen bedilizett,
Meg ez a nő is valamibe’ sántikál.
– Na, figyu, Margit, ne variálj!
Sohase ugrálj, ne dominálj!
Mi ez a cirkusz, mi ez a fesztivál?
– Két férfi, egy nő meg egy férfi,
Ez annyira érdekes ám,
– Hogy ez a sok ember, ha összeadódik,
Kijön egy egyjegyű szám.
- Pityu! Pityu!
- Margit, figyu!
- Te figyelj, Putyi!
- Margit, nyugi!
– Nem értem én, sőt csodálkozok:
Hogy beszélgetek, miközbe’ dalolok.
– Dupla tüdőd van, ez azér’ lehet,
A szimpla agyaddal nem értheted.
– Jaj, ez a Magdi, vagy mi a neve,
Maga se tudja, hogy mi a neme,
Bizony az István neje feje nagyon gáz!
– Amikor éjjel a hugenották
A nyakamat már odanyomták,
Utána gyött még hugenotta, háromszáz.
– Két férfi, egy nő meg egy férfi,
És ebben az a csavar,
– Hogy pont, akik itten éneklik eztet,
Azokról szól ez a dal.
– Ezt senki se hallja, mert csak gondolom:
Hogy kockás zakóban értem jő a nagy ő.
S a Pityunak végre, majd azt mondhatom,
Hogy: „Ennyi volt, agyő, agyő!”
– Két férfi, egy nő meg egy férfi,
Ez annyira érdekes ám,
Hogy ez a sok ember, ha összeadódik,
Kijön egy egyjegyű szám.
Két férfi, egy nő meg egy férfi,
És ebben az a csavar,
Hogy pont, akik itten éneklik eztet,
Azokról szól ez a dal,
– Ez a haj,
– Ez a jaj,
– Ez a zaj,
– Ez a far,
– Ez a baj,
– Bezavar,
– Ez a dal.
Schoblocher Barbaráék feltöltötték jó energiákkal a Park közönségét
A 2011 őszén alakult Blahalouisiana Székesfehérvárról indult. Akkor beat-rock/pop-soul zenekarként aposztrofálta magát. A csapat azonban a tavaly megjelent Sötét Villám című lemez után napjainkban már egy, az eddiginél jóval színesebb zenei világba kalauzol. Az Amore (de nem veled) című szerzeménnyel a Blahalouisiana a közelmúltban le is leplezte az új érát.
A Parkban július 17-én tartott fellépésen a már ismert számokon kívül újdonságok is várták a rajongókat: a Blahalouisiana júliusig ugyanis több új dal megjelenését tervezi, melyeknek előszele már a budapesti koncerten is érzékelhető volt. Az estét Molnár Tamás nyitotta a Blahalouisiana előtt.
Blahalouisiana-dalszövegek itt.
Az este főszereplője a Blahalouisiana, és énekesnője, Schoblocher Barbara nem arról ismert, hogy megbújik a sarokban. A frontember öltözködése, karakteres hangszíne, hangjának intenzitása és dalszövegeinek tartalma mind megköveteli a maximális figyelmet. Mindemellett Barbara igazán kellemes jelenség a személyisége szempontjából is: a közönséggel együtt lélegezve vezette végig a koncertet, jóleső együtt-rezgéseket generálva.
A már a friss sajtófotókon is egészen üde stílust magára öltött formáció a közelmúltban megjelent Amore (de nem veled) című, az új érát előrevetítő dala mellett a koncert dallistájában a legnagyobb favoritok is helyet kaptak: a Túl távol, elég közel, a Szeressetek, a Faliórák vagy a Testemnek ha engedem.
Mi is az a friss éra, amellyel beharangozták a fővárosi koncertet?
Innen szép a győzelem, Ahol összeér összeér, Éllek túl, Ott van a nap, Nem ereszt – ilyen nótákkal is pakolta tele az estét a Blahalouisiana. Barbi párja, Apey (azaz Áron András, akivel több formációban is együtt zenélnek — így az Áron András & The Black Circle Orchestra-ban is) mély hatással van az énekesnő stílusára. Áron András igazi multi-instrumentalista multitálentum, aki a metalos gyökerei ellenére otthonosan mozog többek között a country világában is. Ebben pedig Barbi is remekül működik, s egyúttal finoman, jó érzékkel be is építi a stílus elemeit saját formációjába.
Mára a konga, a szaxofon, a földszínek alkalmazása, a béke és a szeretet hangsúlyozása, hippi-életérzés mind komfortosan vibrál a Blahalouisiana dalaival.
Beat, rock, kultúrház, háttérfüggöny és táncdalfesztivál
A látvány – Beatles-koncertek és a hetvenes éveket idéző, művelődési házas diszkók archív képkockáival, valamint a színpadon háttérként alkalmazott, szintén a kultúrház-érzetet keltő, finoman megvilágított drapériákkal egészült ki. Mindez a táncdalfesztiválok korszakába repített vissza. A beat és a rock volt a főszereplő. Több volt a félháznál a Parkban, a zenekar pedig láthatóan lazán, könnyedén létezett a színpadon. Élvezték azt a felhőtlen vibe-ot, amit ez az új irány hozzád a koncerthez.
Ez az összhatás a korábbi, Kovács Kati-Schoblocher Barbi duettet is megidézte.
Ha érdekel, milyen volt a látvány és az érzések a Parkban, nézd meg ezt a videót a korábbi duettről. Remekül leírja a fővárosi Blahalouisiana-koncert hangulatát.
A Faliórák annyira csúcsra járatta az érzelmeket, hogy Barbi sírva fakadt
– Bármennyire szeretek szerelmes lenni, a mai koncert érzése annál sokkal jobb
– fogalmazott az énekesnő.
A Vaksötét ezt követően akusztikus verzióban hangzott el és adott némi nyugvópontot az estének, hogy aztán a Kedvenc naplementém ismét felrázza a közönséget. A Szeressetek pedig tovább kontrázta a hangulatot.
Az estét az új sláger, az Amore zárta: temperamentumos, olaszos életérzést hagyva maga után.
– Vigyétek el ezt a sok pozitív energiát oda, ahol a legnagyobb szükség van rá. Meg tudjuk menteni a világot, elegen vagyunk itt és most ehhez
– tette hozzá Barbi.
Fotók: Blahalouisiana