Előadó: | Váczi Eszter Quartet |
---|---|
Album: | Eszter kertje |
Megjelenés: | 2011 |
Hossz: | 0:00 |
Szövegírók: |
Váczi Eszter |
Gátos Iván |
|
Kiadó: | Tom-Tom Records |
Stílus: | Jazz |
Címkék: | Keressük! |
Nap nap után elmegyek minden reggel
Egy kapu előtt, hol egyszer
Anna és én játszottunk rég.
S ha eljött a nyár, nevetve ábrándoztunk
A szaletli hűvös kövén
A nagy szerelemről, az enyémen s az övén.
De ma délután oly sok év után
Találkozunk megint a kerti út végén, Anna és én.
S ha esett a hó, egyre csak sóvárogtunk,
Nem érdekelt Isaac Newton,
Szánkóra ültünk a Bimbó úton.
S a májusi szél elfújta minden bajunk,
S önfeledt mozdulattal
Egy domb tetején bontottuk ki hajunk.
De ma délután oly sok év után
Találkozunk megint a kerti út végén, Anna és én.
De ma délután oly sok év után
Találkozunk megint a kerti út végén,
Oly sok év után a kapuban áll,
És elindulunk megint a kerti út végén, Anna és én.
Anna és én
Anna és én
Ő és én...
"Úgy érzem, egy életem van, nem leszek félember
mer’ bent izzik a szabadság a véremben"
Nyolcszámos lemezzel jelentkezik májusi tripla Aréna-koncertje előtt Magyarország legnépszerűbb előadója. A skatulya I. című lemezről a mariana.árok már túlszárnyalta a 2,5 milliós megtekintést YouTube-on, a cipoe pedig szintén hasít: 1,6 millió megtekintésnél jár. Ezekhez érkezik most hat további dal.
A dalszerző-előadó így mesél a lemezről: „Korábban mindig próbáltam előre összeírni, megtervezni minden dalt, aszerint haladni az alkotómunkával, ahogyan a fejemben egy album összeállt. Viszont a zenekészítési folyamat ennek a szöges ellentéte. Megannyi ilyen tapasztalat után biztosra mondom, hogy a legjobb hangulatok, illetve a legértékesebb gondolatok és dallamok mindig akkor érkeznek, amikor nincs előre felvázolva, hogy vajon milyen lesz a teljes egész.
A skatulya I. című lemezen Azahriah új területekre lép. Ő maga így fogalmaz: „A skatulya albumsorozattal igyekszem a legkísérletezőbb, legszélsőségesebb hangzásokat próbálgatni, aztán a legjobbakat leválogatom, s végül egy összefüggő sztorivá igyekszem formálni a lemezen.” S hogy a kísérletezést mennyire komolyan veszi, azt mi sem bizonyítja jobban, mint a tartarosz című dal – ami egy metálszám. Hasonlóra – hogy egy, a karrierje csúcsán járó popsztár metáldallal rukkoljon elő – még a nemzetközi színtéren se nagyon akad példa. De hát ő maga énekli: izzik a szabadság a vérében.
A visualizerekben a mariana.árok klipjének különös, enigmatikus látványvilága köszön vissza (Emil Goodman munkái), a szövegek pedig a carpe diemtől a világvége-flessig igen széles skálán mozognak. Egy biztos: úgy lángol, hogy még a tenger mélyén se lehet kioltani.
Fotó: Azahriah