Előadó: | MÁSTHÉMA |
---|---|
Album: | Keressük! |
Szövegírók: |
Ujvári Máté |
Keressük a zeneszerzőt! | |
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Rap, hiphop |
Címkék: | Keressük! |
Fontos, hogy az ember mit gondol
Hisz nem mindegy a végén ki kit kárpótol
A lényeg, legyen elég reményed
Előbb-utóbb bejön, ha mondod a véleményed
De csak ésszel, néha hallgatni kell
Bólogass haver és csendben figyelj
Ez egy játék, ahol kevés az árnyék
De a sötétség nagy és nincs meg a szándék
A jóra, hiába hallgatsz a szóra
Ha ketyeg az óra és nem veszik fontolóra
Amit mondasz, belülről bomlaszt a rendszer
A butaság ellen te legyél a fegyver
Néha, nem jön be mindig ugyanaz a séma
Tudod váltani kell, akkor is mégha
Ez nehéz, lehet tízezer lenéz
De a végén marad egy kéz
Ref.:
Méterről méterre annyi akadály,
Készülj a B-tervre akkor is ha fáj,
Ha azt érzed mégis, hogy nem bírod lélekben
Ez a dal adhat erőt az életben
Fontos, hogy engedd el magad
Ne görcsölj rá, és ne legyen harag
Benned, mert ha nyugodt a lelked
Tudni fogod mindig hogy mit kell tenned
Magadért, állj ki a szavadért
Tisztelet minden hősnek ki hazatért
Nehéz lehet, újra élni
Ha az ember az emlékeit újraéli
De százszor, mondták hogy legyek én is bátor
És ne holnaptól hanem mától
Ha semmi sem gátol
Az ösztön vezérel és minden magától
Megy az a jó, légy formabontó
Tökéletes helyett csak megosztó
Javítás nem kell, sem igazítás
Mert az igazi a hibáitól igazi társ
Ref.
Haladok, egyenesen előre
Méterről-méterre!
Visz az út, bírom erővel
Méterről-méterre!
Annyi akadály van még előttem
Méterről-méterre!
Az a cél, hogy magamat legyőzzem
Méterről-méterre!
Schoblocher Barbaráék feltöltötték jó energiákkal a Park közönségét
A 2011 őszén alakult Blahalouisiana Székesfehérvárról indult. Akkor beat-rock/pop-soul zenekarként aposztrofálta magát. A csapat azonban a tavaly megjelent Sötét Villám című lemez után napjainkban már egy, az eddiginél jóval színesebb zenei világba kalauzol. Az Amore (de nem veled) című szerzeménnyel a Blahalouisiana a közelmúltban le is leplezte az új érát.
A Parkban július 17-én tartott fellépésen a már ismert számokon kívül újdonságok is várták a rajongókat: a Blahalouisiana júliusig ugyanis több új dal megjelenését tervezi, melyeknek előszele már a budapesti koncerten is érzékelhető volt. Az estét Molnár Tamás nyitotta a Blahalouisiana előtt.
Blahalouisiana-dalszövegek itt.
Az este főszereplője a Blahalouisiana, és énekesnője, Schoblocher Barbara nem arról ismert, hogy megbújik a sarokban. A frontember öltözködése, karakteres hangszíne, hangjának intenzitása és dalszövegeinek tartalma mind megköveteli a maximális figyelmet. Mindemellett Barbara igazán kellemes jelenség a személyisége szempontjából is: a közönséggel együtt lélegezve vezette végig a koncertet, jóleső együtt-rezgéseket generálva.
A már a friss sajtófotókon is egészen üde stílust magára öltött formáció a közelmúltban megjelent Amore (de nem veled) című, az új érát előrevetítő dala mellett a koncert dallistájában a legnagyobb favoritok is helyet kaptak: a Túl távol, elég közel, a Szeressetek, a Faliórák vagy a Testemnek ha engedem.
Mi is az a friss éra, amellyel beharangozták a fővárosi koncertet?
Innen szép a győzelem, Ahol összeér összeér, Éllek túl, Ott van a nap, Nem ereszt – ilyen nótákkal is pakolta tele az estét a Blahalouisiana. Barbi párja, Apey (azaz Áron András, akivel több formációban is együtt zenélnek — így az Áron András & The Black Circle Orchestra-ban is) mély hatással van az énekesnő stílusára. Áron András igazi multi-instrumentalista multitálentum, aki a metalos gyökerei ellenére otthonosan mozog többek között a country világában is. Ebben pedig Barbi is remekül működik, s egyúttal finoman, jó érzékkel be is építi a stílus elemeit saját formációjába.
Mára a konga, a szaxofon, a földszínek alkalmazása, a béke és a szeretet hangsúlyozása, hippi-életérzés mind komfortosan vibrál a Blahalouisiana dalaival.
Beat, rock, kultúrház, háttérfüggöny és táncdalfesztivál
A látvány – Beatles-koncertek és a hetvenes éveket idéző, művelődési házas diszkók archív képkockáival, valamint a színpadon háttérként alkalmazott, szintén a kultúrház-érzetet keltő, finoman megvilágított drapériákkal egészült ki. Mindez a táncdalfesztiválok korszakába repített vissza. A beat és a rock volt a főszereplő. Több volt a félháznál a Parkban, a zenekar pedig láthatóan lazán, könnyedén létezett a színpadon. Élvezték azt a felhőtlen vibe-ot, amit ez az új irány hozzád a koncerthez.
Ez az összhatás a korábbi, Kovács Kati-Schoblocher Barbi duettet is megidézte.
Ha érdekel, milyen volt a látvány és az érzések a Parkban, nézd meg ezt a videót a korábbi duettről. Remekül leírja a fővárosi Blahalouisiana-koncert hangulatát.
A Faliórák annyira csúcsra járatta az érzelmeket, hogy Barbi sírva fakadt
– Bármennyire szeretek szerelmes lenni, a mai koncert érzése annál sokkal jobb
– fogalmazott az énekesnő.
A Vaksötét ezt követően akusztikus verzióban hangzott el és adott némi nyugvópontot az estének, hogy aztán a Kedvenc naplementém ismét felrázza a közönséget. A Szeressetek pedig tovább kontrázta a hangulatot.
Az estét az új sláger, az Amore zárta: temperamentumos, olaszos életérzést hagyva maga után.
– Vigyétek el ezt a sok pozitív energiát oda, ahol a legnagyobb szükség van rá. Meg tudjuk menteni a világot, elegen vagyunk itt és most ehhez
– tette hozzá Barbi.
Fotók: Blahalouisiana