Előadó: | Hobo Blues Band |
---|---|
Album: | Tábortűz mellett |
Megjelenés: | 1990 |
Hossz: | 5:35 |
Szövegírók: |
Solti János Földes László (Hobo) Földes László |
Póka Egon Tátrai Tibor Tóth János Rudolf |
|
Kiadó: | Hungaroton |
Stílus: | Blues-rock |
Címkék: | Keressük! |
Koporsót visznek, magyarok, bírják,
Ki lehet benne? Sajnos, nem tudják.
Könnyezni kéne, de én nem sírok,
Lábamnál nyögnek a jeltelen sírok.
Tavaly temették, kiásták újra,
Ártatlan volt, hát ezt is kibírja,
Temet az elnök, temet a titkár,
Senki sem tudja, rá milyen sír vár?
Táncol a Matyi, az Ernő, a Jankó,
Örökzöld sláger a Temető tangó!
A múltkor a tévében egy pasit kiszedtek egy tankból,
de az még röhögött nekik akkor is, amikor biróság elé állították.
Valami gyűlésbe akart menni, erre megmérték a vérnyomását,
amitől még jobban röhögött.
Csiklandós tömeggyilkost még nem láttam.
Cukorspárgával össszekötözték a kezét és a kémikus feleségével együtt
szitává lőtték. De egyiknek sem folyt ki a vére, még az ismétlésben sem.
Mikor a saját sírodat ásod,
Ne bőgj, ne hallja senki sírásod.
Pár évig lenn vagy, más is kibírta,
Vigyél magaddal könyvet a sírba!
Nézd, itt vannak, állnak fölötted,
A tévé, az újság, a pártok, a hölgyek,
Prédikál az író, rázza a farát,
Felzokog a tömeg, mind csupa barát!
Táncol a Matyi, az Ernő, a Jankó,
Örökzöld sláger a Temető tangó!
Pistike aranyos gyerek volt. Rosszul hegedült, de szerette a meséket.
Mégis megbukott az érettségin. Ekkor döntötte el, hogy híres ember lesz
és baltával megölte Piroska nénit, a Szülői Munkaközösség elnökét.
A temetőben fogták el, zsákot, ollót, tűt és cérnát találtak nála.
"Miért olyan nagy a fogad, nagymama?" - kérdezte később a bírónőt.
Szűk itt a tér ennyi nagy hősnek,
Hol voltak eddig? Nem ismerősek.
Hullába rúgni mind nagyon bátor,
Szívük örül, csak a ruhájuk gyászol.
Unod a banánt, a körmeid nőnek,
Hiányát érzed a bornak, a nőnek,
Eltolnád magadról a sírkövet,
De fölötted egy fiú egy lányt szeret.
emlékezetem olyan mint egy fekete-fehér tévé
ami mindig ugyanazt a szovjet filmet játssza
talán az áfonya a vagány
vagy az áruló balegyenes
Schoblocher Barbaráék feltöltötték jó energiákkal a Park közönségét
A 2011 őszén alakult Blahalouisiana Székesfehérvárról indult. Akkor beat-rock/pop-soul zenekarként aposztrofálta magát. A csapat azonban a tavaly megjelent Sötét Villám című lemez után napjainkban már egy, az eddiginél jóval színesebb zenei világba kalauzol. Az Amore (de nem veled) című szerzeménnyel a Blahalouisiana a közelmúltban le is leplezte az új érát.
A Parkban július 17-én tartott fellépésen a már ismert számokon kívül újdonságok is várták a rajongókat: a Blahalouisiana júliusig ugyanis több új dal megjelenését tervezi, melyeknek előszele már a budapesti koncerten is érzékelhető volt. Az estét Molnár Tamás nyitotta a Blahalouisiana előtt.
Blahalouisiana-dalszövegek itt.
Az este főszereplője a Blahalouisiana, és énekesnője, Schoblocher Barbara nem arról ismert, hogy megbújik a sarokban. A frontember öltözködése, karakteres hangszíne, hangjának intenzitása és dalszövegeinek tartalma mind megköveteli a maximális figyelmet. Mindemellett Barbara igazán kellemes jelenség a személyisége szempontjából is: a közönséggel együtt lélegezve vezette végig a koncertet, jóleső együtt-rezgéseket generálva.
A már a friss sajtófotókon is egészen üde stílust magára öltött formáció a közelmúltban megjelent Amore (de nem veled) című, az új érát előrevetítő dala mellett a koncert dallistájában a legnagyobb favoritok is helyet kaptak: a Túl távol, elég közel, a Szeressetek, a Faliórák vagy a Testemnek ha engedem.
Mi is az a friss éra, amellyel beharangozták a fővárosi koncertet?
Innen szép a győzelem, Ahol összeér összeér, Éllek túl, Ott van a nap, Nem ereszt – ilyen nótákkal is pakolta tele az estét a Blahalouisiana. Barbi párja, Apey (azaz Áron András, akivel több formációban is együtt zenélnek — így az Áron András & The Black Circle Orchestra-ban is) mély hatással van az énekesnő stílusára. Áron András igazi multi-instrumentalista multitálentum, aki a metalos gyökerei ellenére otthonosan mozog többek között a country világában is. Ebben pedig Barbi is remekül működik, s egyúttal finoman, jó érzékkel be is építi a stílus elemeit saját formációjába.
Mára a konga, a szaxofon, a földszínek alkalmazása, a béke és a szeretet hangsúlyozása, hippi-életérzés mind komfortosan vibrál a Blahalouisiana dalaival.
Beat, rock, kultúrház, háttérfüggöny és táncdalfesztivál
A látvány – Beatles-koncertek és a hetvenes éveket idéző, művelődési házas diszkók archív képkockáival, valamint a színpadon háttérként alkalmazott, szintén a kultúrház-érzetet keltő, finoman megvilágított drapériákkal egészült ki. Mindez a táncdalfesztiválok korszakába repített vissza. A beat és a rock volt a főszereplő. Több volt a félháznál a Parkban, a zenekar pedig láthatóan lazán, könnyedén létezett a színpadon. Élvezték azt a felhőtlen vibe-ot, amit ez az új irány hozzád a koncerthez.
Ez az összhatás a korábbi, Kovács Kati-Schoblocher Barbi duettet is megidézte.
Ha érdekel, milyen volt a látvány és az érzések a Parkban, nézd meg ezt a videót a korábbi duettről. Remekül leírja a fővárosi Blahalouisiana-koncert hangulatát.
A Faliórák annyira csúcsra járatta az érzelmeket, hogy Barbi sírva fakadt
– Bármennyire szeretek szerelmes lenni, a mai koncert érzése annál sokkal jobb
– fogalmazott az énekesnő.
A Vaksötét ezt követően akusztikus verzióban hangzott el és adott némi nyugvópontot az estének, hogy aztán a Kedvenc naplementém ismét felrázza a közönséget. A Szeressetek pedig tovább kontrázta a hangulatot.
Az estét az új sláger, az Amore zárta: temperamentumos, olaszos életérzést hagyva maga után.
– Vigyétek el ezt a sok pozitív energiát oda, ahol a legnagyobb szükség van rá. Meg tudjuk menteni a világot, elegen vagyunk itt és most ehhez
– tette hozzá Barbi.
Fotók: Blahalouisiana