Előadó: | Fish! |
---|---|
Album: | Konzervzene |
Megjelenés: | 2013 |
Hossz: | 3:07 |
Szövegírók: |
Maróti András Gajda Mátyás Binges Zsolt |
Keressük a zeneszerzőt! | |
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
Na, van ez a hét, és ez is úgy telik el,
hogy mindenki azzal fekszik, veszekszik akivel fel is kel.
A kanapén, a kanapén ő meg én,
és ez megy hetfőn, kedden, szerdán, csütörtökön, pénteken,
az egész hétvégén, hétvégén, amikor megőrül majd a város,
folyik a méreg, a vér, mindenki mindenkivel páratlan páros.
Azt hiszed. Csak nézd micsoda kép, hallgasd a szájkaratét
mert a szájba rakétát akar a nép, és nemcsak a brét.
Ó itt már mindenki tép, mást már nemdob a gép,
és ha unod a trét szállj be vagy szállj ki, csináld a kabarét,
vagy várd a hétvégét, hétvégét, amikor megőrül majd a város,
folyik a méreg, a vér, mindenki mindenkivel páratlan páros.
Azt hiszed, hogy tied a világ , hülyegyerek,
amíg nemszól rád, azt hiszed, a jó apád,
hülyegyerek, feje kerek,
hülyegyerek, feje kerek,
hülyegyerek.
Hello, itt jön a bankot robbantó, csíra kommandó,
ami az első adandó alkalommal kampó,
itt kőkövön nem marad, tovabb égeted csak magad,
mint a gyertyát, mind a két végen,
hétvégen, amikor megőrül ez a város,
folyik a méreg, a vér, ó csak a szokásos, a szokásos.
Azt hiszed, hogy tied a világ , hülyegyerek,
amíg nemszól rád, azt hiszed, a jó apád,
hülyegyerek, feje kerek.
Azt hiszed, hogy tied a világ , hülyegyerek,
amíg nemszól rád, azthiszed, a jó apád,
hülyegyerek, feje kerek,
lába x, a töke gipsz
hülyegyerek, feje kerek,
orra lapos, fülig szaros.
hülyegyerek, feje kerek,
hülyegyerek, megegyelek?
Schoblocher Barbaráék feltöltötték jó energiákkal a Park közönségét
A 2011 őszén alakult Blahalouisiana Székesfehérvárról indult. Akkor beat-rock/pop-soul zenekarként aposztrofálta magát. A csapat azonban a tavaly megjelent Sötét Villám című lemez után napjainkban már egy, az eddiginél jóval színesebb zenei világba kalauzol. Az Amore (de nem veled) című szerzeménnyel a Blahalouisiana a közelmúltban le is leplezte az új érát.
A Parkban július 17-én tartott fellépésen a már ismert számokon kívül újdonságok is várták a rajongókat: a Blahalouisiana júliusig ugyanis több új dal megjelenését tervezi, melyeknek előszele már a budapesti koncerten is érzékelhető volt. Az estét Molnár Tamás nyitotta a Blahalouisiana előtt.
Blahalouisiana-dalszövegek itt.
Az este főszereplője a Blahalouisiana, és énekesnője, Schoblocher Barbara nem arról ismert, hogy megbújik a sarokban. A frontember öltözködése, karakteres hangszíne, hangjának intenzitása és dalszövegeinek tartalma mind megköveteli a maximális figyelmet. Mindemellett Barbara igazán kellemes jelenség a személyisége szempontjából is: a közönséggel együtt lélegezve vezette végig a koncertet, jóleső együtt-rezgéseket generálva.
A már a friss sajtófotókon is egészen üde stílust magára öltött formáció a közelmúltban megjelent Amore (de nem veled) című, az új érát előrevetítő dala mellett a koncert dallistájában a legnagyobb favoritok is helyet kaptak: a Túl távol, elég közel, a Szeressetek, a Faliórák vagy a Testemnek ha engedem.
Mi is az a friss éra, amellyel beharangozták a fővárosi koncertet?
Innen szép a győzelem, Ahol összeér összeér, Éllek túl, Ott van a nap, Nem ereszt – ilyen nótákkal is pakolta tele az estét a Blahalouisiana. Barbi párja, Apey (azaz Áron András, akivel több formációban is együtt zenélnek — így az Áron András & The Black Circle Orchestra-ban is) mély hatással van az énekesnő stílusára. Áron András igazi multi-instrumentalista multitálentum, aki a metalos gyökerei ellenére otthonosan mozog többek között a country világában is. Ebben pedig Barbi is remekül működik, s egyúttal finoman, jó érzékkel be is építi a stílus elemeit saját formációjába.
Mára a konga, a szaxofon, a földszínek alkalmazása, a béke és a szeretet hangsúlyozása, hippi-életérzés mind komfortosan vibrál a Blahalouisiana dalaival.
Beat, rock, kultúrház, háttérfüggöny és táncdalfesztivál
A látvány – Beatles-koncertek és a hetvenes éveket idéző, művelődési házas diszkók archív képkockáival, valamint a színpadon háttérként alkalmazott, szintén a kultúrház-érzetet keltő, finoman megvilágított drapériákkal egészült ki. Mindez a táncdalfesztiválok korszakába repített vissza. A beat és a rock volt a főszereplő. Több volt a félháznál a Parkban, a zenekar pedig láthatóan lazán, könnyedén létezett a színpadon. Élvezték azt a felhőtlen vibe-ot, amit ez az új irány hozzád a koncerthez.
Ez az összhatás a korábbi, Kovács Kati-Schoblocher Barbi duettet is megidézte.
Ha érdekel, milyen volt a látvány és az érzések a Parkban, nézd meg ezt a videót a korábbi duettről. Remekül leírja a fővárosi Blahalouisiana-koncert hangulatát.
A Faliórák annyira csúcsra járatta az érzelmeket, hogy Barbi sírva fakadt
– Bármennyire szeretek szerelmes lenni, a mai koncert érzése annál sokkal jobb
– fogalmazott az énekesnő.
A Vaksötét ezt követően akusztikus verzióban hangzott el és adott némi nyugvópontot az estének, hogy aztán a Kedvenc naplementém ismét felrázza a közönséget. A Szeressetek pedig tovább kontrázta a hangulatot.
Az estét az új sláger, az Amore zárta: temperamentumos, olaszos életérzést hagyva maga után.
– Vigyétek el ezt a sok pozitív energiát oda, ahol a legnagyobb szükség van rá. Meg tudjuk menteni a világot, elegen vagyunk itt és most ehhez
– tette hozzá Barbi.
Fotók: Blahalouisiana