Előadó: | DSP |
---|---|
Album: | Rímnapló |
Megjelenés: | 2013 |
Hossz: | 3:23 |
Szövegírók: |
Dipa Hajdú Imre Bom Krausz Attila Csöndör László |
Dipa Diaz |
|
Kiadó: | Bloose Broavaz |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
refr. 2x
Bom: Mindig a pénz, a pénz, a pénz
Dipa: Pénz kell!
Bom: Mindig a pénz, a pénz, a pénz
Bom:
Mutasd a pénzt, semmit nem ér a szent beszéd
a paraszt leüt egy ezresért
az öreg húzza egy százasért
mindig számold át a zsét
örülni se tudok, mikor utalás érkezik
rögtön le is vonják, ez a pénz nem is létezik
van aki nem is számol, csak megveszi azt kész
nálad meg párizsi van mert az albi eszi a pénzt
mondjuk van egy húszasod, megtöröd a boltba
papír, csoki, ropi, szotyi, szatyor meg a kóla
csörögsz hazafelé mer jól kitömtek apróval
dúdolod, hogy diga daj , mer minden eladó ma
de ha jön a szar világ mit csinálsz a pénzzel?
az angyal mondja: ülj rá, az ördög meg hogy éld fel
ja hogy nálad nincs az a pénz, tényleg ne csináld már,
a pénz arra is rávesz, amit pénzért se csinálnál
refr.
Bom:Kézről kézre jár a pénz
Dipa: Tedd el!
Bom:Ha csúszó a jatt, a hálapénz
Dipa:Tedd el!
Bom: Bármi kell mondj egy árat és
Dipa:Tedd el!
Bom: Ne tedd le, mert rögtön lába kél
Bom: Mindig a pénz, a pénz, a pénz
Dipa: Pénz kell!
Bom: Mindig a pénz, a pénz, a pénz
Bom: Mindig a pénz, a pénz, a pénz
Dipa: Pénz kell!
Bom: Mindig a pénz, a pénz, a pénz
Dipa:
Mindegy, hogy hol élsz, mindig abból van a tré, hogy
a legjobban a pénz kell, a legjobban a pénz fogy
a bizniszt nem érdekli, hogy te éppen mit akarsz
a biznisz akkor elégedett, ha keményen kaparsz
gazdagok, szegények, mindenkinek több kell
alig várod, hogy lásd, alig várja, hogy költsd el
hol van a dohány? hol a méz? hol a lekvár?
a pénz az első mindenkinek, a többi megvár
mért tetted ezt? mért tetted azt?
az indok mindig a zsé, amit zsebre raksz
akinél a lóvé, az góré, a világ kapzsi
mindenki jobban szereti kapni mint adni
ha komoly a célod akkor vágod csak
csak a della szab határt az álmoknak
gazdálkodj okosan, az életed a tét
nem mindegy, hogy éhezel vagy élvezed a lét
refr. 2x
Bom:Kézről kézre jár a pénz
Dipa: Tedd el!
Bom:Ha csúszó a jatt, a hálapénz
Dipa:Tedd el!
Bom: Bármi kell mondj egy árat és
Dipa:Tedd el!
Bom: Ne tedd le, mert rögtön lába kél
Bom: Mindig a pénz, a pénz, a pénz
Dipa: Pénz kell!
Bom: Mindig a pénz, a pénz, a pénz
Bom: Mindig a pénz, a pénz, a pénz
Dipa: Pénz kell!
Bom: Mindig a pénz, a pénz, a pénz
Schoblocher Barbaráék feltöltötték jó energiákkal a Park közönségét
A 2011 őszén alakult Blahalouisiana Székesfehérvárról indult. Akkor beat-rock/pop-soul zenekarként aposztrofálta magát. A csapat azonban a tavaly megjelent Sötét Villám című lemez után napjainkban már egy, az eddiginél jóval színesebb zenei világba kalauzol. Az Amore (de nem veled) című szerzeménnyel a Blahalouisiana a közelmúltban le is leplezte az új érát.
A Parkban július 17-én tartott fellépésen a már ismert számokon kívül újdonságok is várták a rajongókat: a Blahalouisiana júliusig ugyanis több új dal megjelenését tervezi, melyeknek előszele már a budapesti koncerten is érzékelhető volt. Az estét Molnár Tamás nyitotta a Blahalouisiana előtt.
Blahalouisiana-dalszövegek itt.
Az este főszereplője a Blahalouisiana, és énekesnője, Schoblocher Barbara nem arról ismert, hogy megbújik a sarokban. A frontember öltözködése, karakteres hangszíne, hangjának intenzitása és dalszövegeinek tartalma mind megköveteli a maximális figyelmet. Mindemellett Barbara igazán kellemes jelenség a személyisége szempontjából is: a közönséggel együtt lélegezve vezette végig a koncertet, jóleső együtt-rezgéseket generálva.
A már a friss sajtófotókon is egészen üde stílust magára öltött formáció a közelmúltban megjelent Amore (de nem veled) című, az új érát előrevetítő dala mellett a koncert dallistájában a legnagyobb favoritok is helyet kaptak: a Túl távol, elég közel, a Szeressetek, a Faliórák vagy a Testemnek ha engedem.
Mi is az a friss éra, amellyel beharangozták a fővárosi koncertet?
Innen szép a győzelem, Ahol összeér összeér, Éllek túl, Ott van a nap, Nem ereszt – ilyen nótákkal is pakolta tele az estét a Blahalouisiana. Barbi párja, Apey (azaz Áron András, akivel több formációban is együtt zenélnek — így az Áron András & The Black Circle Orchestra-ban is) mély hatással van az énekesnő stílusára. Áron András igazi multi-instrumentalista multitálentum, aki a metalos gyökerei ellenére otthonosan mozog többek között a country világában is. Ebben pedig Barbi is remekül működik, s egyúttal finoman, jó érzékkel be is építi a stílus elemeit saját formációjába.
Mára a konga, a szaxofon, a földszínek alkalmazása, a béke és a szeretet hangsúlyozása, hippi-életérzés mind komfortosan vibrál a Blahalouisiana dalaival.
Beat, rock, kultúrház, háttérfüggöny és táncdalfesztivál
A látvány – Beatles-koncertek és a hetvenes éveket idéző, művelődési házas diszkók archív képkockáival, valamint a színpadon háttérként alkalmazott, szintén a kultúrház-érzetet keltő, finoman megvilágított drapériákkal egészült ki. Mindez a táncdalfesztiválok korszakába repített vissza. A beat és a rock volt a főszereplő. Több volt a félháznál a Parkban, a zenekar pedig láthatóan lazán, könnyedén létezett a színpadon. Élvezték azt a felhőtlen vibe-ot, amit ez az új irány hozzád a koncerthez.
Ez az összhatás a korábbi, Kovács Kati-Schoblocher Barbi duettet is megidézte.
Ha érdekel, milyen volt a látvány és az érzések a Parkban, nézd meg ezt a videót a korábbi duettről. Remekül leírja a fővárosi Blahalouisiana-koncert hangulatát.
A Faliórák annyira csúcsra járatta az érzelmeket, hogy Barbi sírva fakadt
– Bármennyire szeretek szerelmes lenni, a mai koncert érzése annál sokkal jobb
– fogalmazott az énekesnő.
A Vaksötét ezt követően akusztikus verzióban hangzott el és adott némi nyugvópontot az estének, hogy aztán a Kedvenc naplementém ismét felrázza a közönséget. A Szeressetek pedig tovább kontrázta a hangulatot.
Az estét az új sláger, az Amore zárta: temperamentumos, olaszos életérzést hagyva maga után.
– Vigyétek el ezt a sok pozitív energiát oda, ahol a legnagyobb szükség van rá. Meg tudjuk menteni a világot, elegen vagyunk itt és most ehhez
– tette hozzá Barbi.
Fotók: Blahalouisiana