Előadó: | Evita |
---|---|
Album: | Keressük! |
Szövegírók: |
Miklós Tibor Lloyd-webber Andrew Rice Timothy Miles Bindon |
Keressük a zeneszerzőt! | |
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
Che:
Meddig tart még ez a förtelmes tánc?!
Félek, nem bírom gyomorral már!
Ez a színjáték pompás találmány!
A rosszmájú nézőre kutyakorbács vár!
El kell, hogy menjek, de megkérdem tőled:
Mondd, meddig kell bámulnunk még,
A megváltó, szent asszony képét,
Míg százezrek szenvednek, s tűnnek el börtönben, ugyanúgy, mint rég?!
Eva:
Jobb is, ha eltűnsz, te szédült bohóc,
Siess, vár rád a mártír-brigád!
Csak tudnám, hogy mit vársz még tőlem?!
Ha partner kell harcodhoz, keress hozzá mást!
A kormányzás, drágám, egy ősrégi játék, és adott a játékszabály!
A favágók döntsék a tőkét!
Én beérem azzal, hogy néhány jó emberem boldoggá teszem, és rajonghat értem a nép!
Itt a sátán! Közöttünk jár ezer éve!
Kormányok buknak és nincs soha béke!
Mondd, miért lennék őrült, hogy új harcot kezdjünk?!
A régit, éppen, hogy megnyertük, újabb nagy kockázat nem kell!
Fordulj máshoz!
Che:
Meddig tart fönt ez a felpumpált léggömb,
Mondd, mi lesz, ha fordul a szél?!
Ha egyszer a jövőbe néznél, már tudnád, hogy elkéstél,
Átlépünk rajtad, hisz számodra nincs többé cél!
Eva:
Hát menj el, s ha felfordulsz, nem sír majd senki!
Csak játszd el a névtelen hőst!
De mielőtt olajra lépnél, még megkérdem tőled, mondd, mit kéne tennem?!
Ha száz évig élnék, tán akkor se győzném: oly végtelen a gond, a nyomor, s a bűn!
Itt a sátán! Közöttünk jár ezer éve!
Kormányok buknak és nincs soha béke!
A szép vörös zászlód, majd lobogtasd máshol, itt nem kell!
Küzdj meg a dzsungellel, vérezz a hegyekben,
De innen tűnj el, drágám!
Ó bárcsak száz évig élhetnék!
Félek, legyűr a gyöngeség...
Adj még időt, ó, én teremtőm!
Nézd! Szívem harcol, de meddig még...?
Testem széthull, és itt a vég...
Harminckét év... Ez hát egy élet...
Che:
Én azt hittem, hogy minden ideköt,
De börtön lett az "áldott szülőföld"!
És látnom kell: hazám egy név csupán!
Oly mindegy már: El Salvador, Dél-Vietnám, Bolívia, Jemen, Kongó!
Győz majd egy új világ!
Hazánkban elsőként a Debreceni Egyetem indít zenei menedzser mesterképzést, hogy egy folyamatosan megújuló, szerteágazó szakterületen is piacképes diplomát szerezhessenek a hallgatók.
- A DE gazdaságtudományi karának és könnyűzenei intézetének négy féléves mesterszakja minden szempontból hiánypótló lesz. Két év alatt piacképes tudást, átfogó szakmai ismereteket szerezhetnek a menedzseri szakmáról a hallgatók - fogalmazott Bács Zoltán egyetemi kancellár, az új képzés szakfelelőse.
- A könnyűzenei képzés felsőoktatási bevezetésénél is rendszerben gondolkodtak, aminek egyik legfontosabb eleme a produkció, a művészeti érték, a másik a menedzsmenttel foglalkozó szakemberek jelenléte, valamint a szükséges technikai háttér megteremtése - magyarázta a kancellár, megjegyezve, hogy a zenei menedzserek sokrétű munkát végeznek, ezért speciális ismereteket és képességeket igényel ez a hivatás.
A zeneiparban is felértékelődik a gyakorlati tudás, amire ugyan autodidakta, tapasztalati úton is szert lehet tenni, de az egyetemi képzésnek köszönhetően rövidebb idő alatt nyílhat lehetőség a szükséges piaci ismeretek megszerzésére.
- A gazdaságtudományi kar a könnyűzenei intézettel közösen dolgozta ki a mesterszak részleteit, az oktatásba neves szakembereket, szakmai szervezeteket is bevonnak, de fontos az is, hogy a zenei, művészeti, kulturális példák mentén valósuljon majd meg a szakemberek képzése – jelezte Fenyves Veronika kari vezető.
- Már 2021-ben, a kortárs könnyűzenei alapképzés indulásakor felmerült a zenei menedzser mesterszak meghirdetése, amely többszintű szakmai háttérrel megtámogatott hiánypótló képzésként érhető el szeptembertől a Debreceni Egyetemen - hangslyozta
- Több ezer olyan produkció van az országban, amelyek hozzáértő irányítást igényelnek, ehhez szakemberekre van szükség, ami jelentősen felértékeli a DE új képzésének jelentőségét - emelte ki
Bakó Csaba, a Tankcsapda produkciós menedzsere szerint a zenei menedzsereknek egyfajta plusz zenekari tagként a produkció minden részére rálátással kell lenniük, a turnék szervezésétől, a koncertek, fellépések körülményein át a sajtónak adott interjúkig és közösségi médiás megjelenésekig.
"Egy-egy zenei produkciónál rengeteg pluszmunkát kell végezni a zenei rész megalkotása, a dalírás és a hangszerelés mellett. Folyamatos tanulásra, önképzésre van szükségük azoknak is, akik már évtizedek óta a pályán vannak" - mondta Bakó Csaba, megjegyezve:
a debreceni képzés országosan egyedülálló abból a szempontból is, hogy egy helyen és egy időben nyílik rálátás az egész szakmára, "gazdasági, zenei, koncertszervezési, kommunikációs értelemben egyaránt".
A képzés felépítése
A négy féléves, 120 kredites mesterszakra bármilyen alapképzés elvégzését követően lehet jelentkezni. Az első évben általános menedzser kompetenciákat lehet elsajátítani, művészeti háttértudásra tehetnek szert a hallgatók, a második évben a speciális menedzser tárgyakat tanulhatják.
Klasszikus és könnyűzenei menedzsment is szerepel a képzés rendszerében, ennek megfelelően a lehető legszélesebb spektrumban
- többek között turnémenedzsmentből, pénzügyi ismeretekből, zeneipari jogi szabályozásból, a social media és az influencerek szerepéről - készítik fel a leendő szakembereket.
Fotó: illusztráció/Freepik