Sena:
I've seen that look before.
That fever in her eyes.
She has found what she's been looking for.
And she'll hunt it down in the night.
Refrén:
She said she knows me from the radio.
She loves when Maffia plays
Everytime I sweeten her day.
She wants to get into my video.
She loves when Maffia plays
Everytime I sweeten her day.
She wants a bass with a little bit of rhythm in it.
Like how he give it, spinning in a web of lyric.
He catch a flame when he see the kinda look she give him.
She's winning, she gonna eat him up this evening.
She wants a place where the two of them are living and she
thinks he's gonna give it definitely vampiric.
He's in a daze and he can't see nothing
And she feeling it, seen it from the beginning.
Columbo:
Let me tell you a brand new story.
This is about a girl who gone mad. (mad mad)
She taught the way of getting in her glory,
Is to be so snappy and bad.
We used to have fun, but I'm done with it.
She calls me every night but I don't deal with it.
Run away from her, that is keep me fit.
But this time I see she has no limit.
Please save me! She nah let me alone.
I feel I'm dead and move inna the twilight zone.
It's just getting worse. Feel it inna my bone
She wants to sing a song into my microphone.
Refrén:
She said she knows me from the radio.
She loves when Maffia plays
Everytime I sweeten her day.
She wants to get into my video.
She loves when Maffia plays
Everytime I sweeten her day.
She wants a bass with a little bit of rhythm in it.
Like how he give it, spinning in a web of lyric.
He catch a flame when he see the kinda look she give him.
She's winning, she gonna eat him up this evening.
She wants a place where the two of them are living and she
thinks he's gonna give it definitely vampiric.
He's in a daze and he can't see nothing
And she feeling it, seen it from the beginning.
Sena:
I've seen that look before.
That fever in her eyes.
She has found what she's been looking for.
And she'll hunt it down in the night.
Refrén:
She said she knows me from the radio.
She loves when Maffia plays
Everytime I sweeten her day.
She wants to get into my video.
She loves when Maffia plays
Everytime I sweeten her day.
She wants a bass with a little bit of rhythm in it.
Like how he give it, spinning in a web of lyric.
He catch a flame when he see the kinda look she give him.
She's winning, she gonna eat him up this evening.
She wants a place where the two of them are living and she
thinks he's gonna give it definitely vampiric.
He's in a daze and he can't see nothing
And she feeling it, seen it from the beginning.
A Kontraszt zenekar levette a polcról régi versesköteteit és modern zenei köntösbe öltöztette kedvenc verseit, így megszületett első versmegzenésítés lemezük: a Lennék valakié, melyen úgy hallhatunk hármat a magyar irodalom legszebb versei közül, ahogy ezelőtt még sohasem.
A többnyire újhullámos alterpop zenét játszó Kontraszt zenekar hangzásvilága mindig is változatos volt, saját bevallásuk szerint azért, mert nem szeretnék a dalokat korlátok közé szorítani, nem keretezik be magukat egyetlen stílus határaival. Ez jellemző az új EP-re is: a három versmegzenésítésből álló lemezen helyet kapott a folk-popos Dal a rózsákról (Juhász Gyula), az elektronikus hangszerelésű Egyedül (József Attila), és a letisztult, mégis erőteljes, zongora alapú Szeretném, hogyha szeretnének (Ady Endre) is.
A lemezt stílusosan A magyar költészet napja előtt jelentették meg, és arról is meséltek, hogy miért döntöttek versmegzenésítések mellett.
„Sokszor látjuk közösségi média oldalakon, hogy rengetegen osztanak meg számukra fontos dalszövegeket. Ennek mindig örülünk, mert a legjobb dolog, ami történhet egy dalszöveggel az, ha valaki magáénak érzi, de eszünkbe jutott az is, hogy verseket miért nem szokás megosztani?
Egészen csodálatos az, amikor százéves verseket olvasok, és a saját gondolataimat találom meg bennük. A verseskötetek a polcon olyanok, mint az időkapszulák.
A régi költőink ugyanazt érezték mint mi, ugyanolyan problémákkal küzdöttek, mint mi, de a mód, ahogy kimondták és leírták ezeket az érzéseket, átgondolt, kifinomult és gyönyörű. Ez igazi művészet – de akkor miért nem ez folyik a csapból is? Szerettünk volna hozzájárulni, hogy a versek szikráját lánggá élesszük, ezért modern zenei környezetbe helyeztük őket, és megpróbáltuk felerősíteni a mondanivalójukat anélkül, hogy egyetlen szót is megváltoztattunk volna bennük.”
– magyarázta a Kontraszt énekesnője, Mirtse Korinna. Szerzőtársával, Csizmazia Zsolt gitárossal 2019 óra alkotnak közösen, színpadra pedig Balázs Misivel (billentyű), Molnár Péterrel (basszusgitár) és Holdosi Attilával (dob) közösen viszik a Kontraszt-dalokat.
„A lemez alapötlete Csizitől ered, a megzenésítések koncepciója pedig bennem született meg, de a dalokhoz a zenekar minden tagja hozzáadott valamit, és szerintem ez így lett kerek. A felvételi és produceri munkálatokat Balázs Misi látta el csakúgy, mint az előző, Múltidő albumunknál.” - mesélt a lemez keletkezési körülményeiről Korinna. A három dalból egyhez videoklip is készült Bikali Sándor operatőri munkálatai közreműködésével. A látványt egészen különlegessé teszi a Molnár Viktória (Szoknyavarázs) szoknyatervező által készített ruhaköltemény, ami a dal egy pontján kiemelt szerepet kap.
„A Dal a rózsákról című versben annyira hangsúlyos szimbólum a rózsa, hogy nem szerettük volna kihagyni a klipből, de a rózsa mindig veszélyes terep: nem akartuk túlromantizálni a koncepciót. Innen jött az ötlet, hogy Juhász Gyula piros és fehér rózsáit egy nagy piros szoknya szimbolizálja, ami a vers fordulópontján átváltozik fehérré. Viki gyönyörű szoknyái megemelték a klip látványvilágát, öröm volt közösen dolgozni vele, szeretjük, amikor a különböző művészeti ágazatok összekapcsolódnak.”
Az irodalom, a zene és a divat mellé még a festészet is betársult: a kislemez borítóját Molnár Éva (AKVA Wallpapers) festette meg, így a Lennék valakié igazi összművészeti projekt lett.
A kislemez dalai élőben is megszólalnak majd a Kontraszt egyetlen tavaszi koncertjén, melyet április 6-án tartanak az A38 hajón, a Magidom zenekarral karöltve.
A lemez és a videoklip az NKA támogatásával készült.
Fotók: Bikali Sándor