Előadó: | Notre Dame de Paris (musical) |
---|---|
Album: | Keressük! |
Szövegírók: |
Földes Tamás Cocciante Riccardo Vincent Plamondon Luc |
Keressük a zeneszerzőt! | |
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
Régi már e szép mese,
Párizsban volt színhelye,
Benne dúl és harcban áll
Szerelem, rút halál.
Álarcot hord a szél,
Az igazat nem látni rég,
Én kőbe vésem azt, mi volt,
Hogy lássátok a jót.
Eljött egy kor, s épült egy katedrális
A régi világ már új évezredben jár.
Az ember jött, a csillagokba vágyott,
A szív elrepült, s kőbe írt históriát.
Kőre kő és napra nap,
Év az évre így haladt.
Tornyok nőttek és hitek,
Szerelmekből új életek .
A költő és a trubadúr
Csak szerelmes dalt tanult.
Elhitték az emberek:
A holnap szebb lehet.
Eljött egy kor, s épült egy katedrális,
A régi világ már új évezredben jár.
Az ember jött, a csillagokba vágyott,
A szív elrepült, s kőbe írt históriát.
Eljött egy kor, s épült egy katedrális,
A régi világ már új évezredben jár.
Az ember jött, a csillagokba vágyott,
A szív elrepült, s kőbe írt históriát.
De jött a kor, ledőlt a katedrális,
Széthull a világ, barbárhordák megrontják.
Nézzük, hogy vandálok s pogányok dúlják,
A jóslat bevált, porba hullott a világ,
Itt a világ vége már.
"Úgy érzem, egy életem van, nem leszek félember
mer’ bent izzik a szabadság a véremben"
Nyolcszámos lemezzel jelentkezik májusi tripla Aréna-koncertje előtt Magyarország legnépszerűbb előadója. A skatulya I. című lemezről a mariana.árok már túlszárnyalta a 2,5 milliós megtekintést YouTube-on, a cipoe pedig szintén hasít: 1,6 millió megtekintésnél jár. Ezekhez érkezik most hat további dal.
A dalszerző-előadó így mesél a lemezről: „Korábban mindig próbáltam előre összeírni, megtervezni minden dalt, aszerint haladni az alkotómunkával, ahogyan a fejemben egy album összeállt. Viszont a zenekészítési folyamat ennek a szöges ellentéte. Megannyi ilyen tapasztalat után biztosra mondom, hogy a legjobb hangulatok, illetve a legértékesebb gondolatok és dallamok mindig akkor érkeznek, amikor nincs előre felvázolva, hogy vajon milyen lesz a teljes egész.
A skatulya I. című lemezen Azahriah új területekre lép. Ő maga így fogalmaz: „A skatulya albumsorozattal igyekszem a legkísérletezőbb, legszélsőségesebb hangzásokat próbálgatni, aztán a legjobbakat leválogatom, s végül egy összefüggő sztorivá igyekszem formálni a lemezen.” S hogy a kísérletezést mennyire komolyan veszi, azt mi sem bizonyítja jobban, mint a tartarosz című dal – ami egy metálszám. Hasonlóra – hogy egy, a karrierje csúcsán járó popsztár metáldallal rukkoljon elő – még a nemzetközi színtéren se nagyon akad példa. De hát ő maga énekli: izzik a szabadság a vérében.
A visualizerekben a mariana.árok klipjének különös, enigmatikus látványvilága köszön vissza (Emil Goodman munkái), a szövegek pedig a carpe diemtől a világvége-flessig igen széles skálán mozognak. Egy biztos: úgy lángol, hogy még a tenger mélyén se lehet kioltani.
Fotó: Azahriah