Előadó: | 4KSB |
---|---|
Album: | Demo-Realizálás |
Megjelenés: | 2013 |
Hossz: | 3:50 |
Szövegírók: | Keressük a szövegírót! |
Keressük a zeneszerzőt! | |
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | alternatív félakapella ska-jazz |
Címkék: | Keressük! |
Hát újra itt vagyunk - te meg én.
Mikor fejezzük be az emberi háborút,
s mikor látod meg magad rajtam keresztül?
a naiv gyermek bennem megboldogult.
Én ragaszkodom a rögeszmémhez,
hogy a pénz bizony nem boldogít,
és a zsírleszívás csak failmegoldás,
és nem biblia a Time-magazin.
Neked beszélek, ne fordíts kérlek hátat,
nyugodjál meg, és tedd le szépen az atombombádat!
Egyszer kiszámoltad a lelkedet,
huszonegy gramm volt, de még másfelet
ráraktál, és azt mondtad ez csak poop,
de mégsem vette meg a Belzebub.
Hát találtál rá más befektetőt,
és egy új fogalom jegyében újjászülettél:
a demokrácia nácija
burkoltan ugyan, de te lettél...
Nézz magadra! Kandírozott hazugságok,
a vadnyugatra belovagolnak az indiánok,
és minden úgy lesz, hogyan reagan:
postakocsi, madár az égen.
Ne hagyjál el!
Sajnálom, bunkó voltam.
Félreértesz!
Hidd el, én nem úgy gondoltam,
gyere ide kicsi kincsem,
leégtem, semmim sincsen,
beadom a lelkem a zaciba,
csak gyere vissza!
Ígérem, megjavulok,
lábad előtt leborulok!
Minek erkölcs,
minek etika?
I love you Amerika!
Halott hideg van, kushadnak a kutyák,
a csontjaik zörögnek, a madarak azt ugatják:
vége van a nyárnak, hűvös szelek járnak,
nagy bánata van ma ennek a világnak.
Repülőkről szórják ránk a demokráciát,
másként hívják már a három gráciát:
Dollár, Pornó és Hatalom a nevük -
ha bekapcsolod a CNN-t, ott nézheted a revüt,
ahogy atommal dobálóznak, persze csak szóban,
egy emberi szemgolyó kacsingat a hóban.
Azt hiszem úgy hívják ezt: globális galiba,
köszönjük szépen, Amerika!
Schoblocher Barbaráék feltöltötték jó energiákkal a Park közönségét
A 2011 őszén alakult Blahalouisiana Székesfehérvárról indult. Akkor beat-rock/pop-soul zenekarként aposztrofálta magát. A csapat azonban a tavaly megjelent Sötét Villám című lemez után napjainkban már egy, az eddiginél jóval színesebb zenei világba kalauzol. Az Amore (de nem veled) című szerzeménnyel a Blahalouisiana a közelmúltban le is leplezte az új érát.
A Parkban július 17-én tartott fellépésen a már ismert számokon kívül újdonságok is várták a rajongókat: a Blahalouisiana júliusig ugyanis több új dal megjelenését tervezi, melyeknek előszele már a budapesti koncerten is érzékelhető volt. Az estét Molnár Tamás nyitotta a Blahalouisiana előtt.
Blahalouisiana-dalszövegek itt.
Az este főszereplője a Blahalouisiana, és énekesnője, Schoblocher Barbara nem arról ismert, hogy megbújik a sarokban. A frontember öltözködése, karakteres hangszíne, hangjának intenzitása és dalszövegeinek tartalma mind megköveteli a maximális figyelmet. Mindemellett Barbara igazán kellemes jelenség a személyisége szempontjából is: a közönséggel együtt lélegezve vezette végig a koncertet, jóleső együtt-rezgéseket generálva.
A már a friss sajtófotókon is egészen üde stílust magára öltött formáció a közelmúltban megjelent Amore (de nem veled) című, az új érát előrevetítő dala mellett a koncert dallistájában a legnagyobb favoritok is helyet kaptak: a Túl távol, elég közel, a Szeressetek, a Faliórák vagy a Testemnek ha engedem.
Mi is az a friss éra, amellyel beharangozták a fővárosi koncertet?
Innen szép a győzelem, Ahol összeér összeér, Éllek túl, Ott van a nap, Nem ereszt – ilyen nótákkal is pakolta tele az estét a Blahalouisiana. Barbi párja, Apey (azaz Áron András, akivel több formációban is együtt zenélnek — így az Áron András & The Black Circle Orchestra-ban is) mély hatással van az énekesnő stílusára. Áron András igazi multi-instrumentalista multitálentum, aki a metalos gyökerei ellenére otthonosan mozog többek között a country világában is. Ebben pedig Barbi is remekül működik, s egyúttal finoman, jó érzékkel be is építi a stílus elemeit saját formációjába.
Mára a konga, a szaxofon, a földszínek alkalmazása, a béke és a szeretet hangsúlyozása, hippi-életérzés mind komfortosan vibrál a Blahalouisiana dalaival.
Beat, rock, kultúrház, háttérfüggöny és táncdalfesztivál
A látvány – Beatles-koncertek és a hetvenes éveket idéző, művelődési házas diszkók archív képkockáival, valamint a színpadon háttérként alkalmazott, szintén a kultúrház-érzetet keltő, finoman megvilágított drapériákkal egészült ki. Mindez a táncdalfesztiválok korszakába repített vissza. A beat és a rock volt a főszereplő. Több volt a félháznál a Parkban, a zenekar pedig láthatóan lazán, könnyedén létezett a színpadon. Élvezték azt a felhőtlen vibe-ot, amit ez az új irány hozzád a koncerthez.
Ez az összhatás a korábbi, Kovács Kati-Schoblocher Barbi duettet is megidézte.
Ha érdekel, milyen volt a látvány és az érzések a Parkban, nézd meg ezt a videót a korábbi duettről. Remekül leírja a fővárosi Blahalouisiana-koncert hangulatát.
A Faliórák annyira csúcsra járatta az érzelmeket, hogy Barbi sírva fakadt
– Bármennyire szeretek szerelmes lenni, a mai koncert érzése annál sokkal jobb
– fogalmazott az énekesnő.
A Vaksötét ezt követően akusztikus verzióban hangzott el és adott némi nyugvópontot az estének, hogy aztán a Kedvenc naplementém ismét felrázza a közönséget. A Szeressetek pedig tovább kontrázta a hangulatot.
Az estét az új sláger, az Amore zárta: temperamentumos, olaszos életérzést hagyva maga után.
– Vigyétek el ezt a sok pozitív energiát oda, ahol a legnagyobb szükség van rá. Meg tudjuk menteni a világot, elegen vagyunk itt és most ehhez
– tette hozzá Barbi.
Fotók: Blahalouisiana