


| Előadó: | Garázs 39 |
|---|---|
| Album: | A kezdet vége |
| Megjelenés: | 2013 |
| Hossz: | 3:41 |
| Szövegírók: |
Börcsök Roland |
|
Börcsök Roland Arany Benjamin Torma Szabolcs Lengyel Dávid Kulcsár Ádám |
|
| Kiadó: | Garázs 39 |
| Stílus: | Rock |
| Címkék: | Keressük! |

Civilizáció átka
Minden percben rád vár ma
Nézünk, egész nap nézünk
Ha megvágnak vérzünk
Fogaskerék, anyacsavar
Ez a világ engem összezavar
Mert emberek vagyunk, nem gépek
A gépek pedig nem élnek
Nem gépek!
Nem gépek!
Nem gépek!
Nem gépek
Ááááá
Ááááá
Dióda, lézer, élet
Ez lesz hamar a végzet
Két perc ide London
Törd át ezt a kordont
Dőlt már szét a Bábel tornya
Az élet pedig azt mondja
Hogy emberek vagyunk, nem gépek
A gépek pedig nem élnek
(Szóló)
Tőletek elvárják azt!
Hogy fratságot nem ismerve!
Dolgozzatok mint egy gép!
Pedig nektek!
Érzéseitek vannak!
És ha egy gép elromlik!
Akkor azt bizony megjavítják!
De titeket!
De minket!
Megjavítani!
Soha, soha nem lehet!!!
Az ember lelke nem gép
Sárgul már a fénykép
Adathalmaz a kábelben
Az életem erre rátettem
Látom rajtad nem mondod
Érzem jól, hogy nincs gondod
Mert emberek vagyunk nem gépek
A gépek pedig nem élnek
Nem gépek!
Nem vagyunk gépek!
Óóó nem nem!



Harcsa Veronika Flow By című albuma, amely egyszerre zenei és vizuális kísérlet, Vancsó Zoltán fotós slideshow-jával december 1-jén debütál a Müpa Fesztivál Színházában.
Az új zenei projekt a közönség és az előadó közötti határokat kívánja feloldani
A dalok karaktereihez olyan képi narratívák születtek, amelyek rejtett szálakon kísérik és egészítik ki a hallottakat. Az InterAction című esten az énekes Nora Thiele német ütőhangszeressel és a Soharóza kórussal lép színpadra.
Az előadóhoz kapcsolódó dalszövegek itt.
Harcsa Veronika tudatosan fordult az interaktív, közösségi élményt teremtő zene felé
Régóta vezet workshopokat, 2024-ben pedig a Pécsi Tudományegyetem zeneterápia szakán szerzett diplomát. Új albuma, a Flow By ennek a szemléletnek a folytatása.
A szerzemények úgy születtek, hogy az élő előadás során a közönség aktív részese lehessen a zene formálásának: a taps, a hangadás, a ritmikus gesztusok mind a közös flow-élmény részévé válnak.
- A dalokat úgy írtam, hogy belekomponáltam a közönség jelenlétét. Élőben erre épül minden, az viszont további ötletelést igényelt, hogy lemezként hogyan fog működni mindez.
A koncepcióba belevettem a Soharóza kórust, amely híres kísérletező kedvéről. A lemezen ők teremtik meg a közösségi hangzást
és a Müpa-beli koncerten is jelen lesznek, hogy a közönség közé vegyülve erősítsék a hangadást - fogalmazott Harcsa Veronika.
Fotó: Harcsa Veronika Facebook oldala
A lemezen és a koncerten közreműködő Nora Thiele német ütőhangszeres zeneszerzővel és hangszerépítővel az énekes berlini évei alatt ismerkedett meg. Thiele világzenei ihletésű hangszereivel, frame drum- és ritmuskísérleteivel különleges textúrát ad a hangzásnak.
Vancsó Zoltán 2005-ben fedezte fel, majd az elmúlt években művészi szintre emelte a zenével kísért fotó slideshow műfaját. Több száz rövid és csaknem egy tucat egész estés fotófilmet hozott létre, számos alkotása moziban is látható volt.
- Látom a zenét és hallom a képet, érzem e két világ összefonódásának lehetőségét. Ez a műfaj lehetőséget kínál több tucat fotó összefűzésére, ahol a szerkesztés önálló és rendkívül kreatív folyamattá válik.
A képek közötti áttűnések dramaturgiai és esztétikai szerepe, valamint a zenei kíséret hozzájárul ahhoz, hogy a vizuális élmény komplexebbé és átélhetőbbé váljon.
A lemez hangulatához 2017-ig nyúltam vissza az archívumomban, hogy korábban nem publikált képekkel dolgozhassak. Nem konkrét történeteket mesélnek el, hanem a zene tudatalattijába vezetik el a nyitott nézőt - részletezte az alkotó.
A rendhagyó koncepcióból születő lemez egyedi online megjelenést kívánt
- Ma már nagyon kevesen hallgatnak meg elejétől a végéig egy lemezt, de bízom benne, hogy ez az album a vizuális élmény miatt kivétel lesz. Éppen olyan hosszú, mint egy sorozat epizódja - tette hozzá Harcsa Veronika.
Kiemelt kép: Harcsa Veronika Facebook oldala