Előadó: | Presszó Tangó Libidó |
---|---|
Album: | Másik ország |
Megjelenés: | 2013 |
Hossz: | 5:07 |
Szövegírók: |
Kabai Viktor |
Kabai Viktor |
|
Kiadó: | szerzői kiadás |
Stílus: | Alternatív |
Címkék: | Keressük! |
Repülő vagy hajó lesz
Mi tőlem egyszer elragad
Majd állok ott veled
Ideáig kisértelek
Ég vagy a part szakad
Ezek utolsó szavak
Hogy innen menj magad
Menj és légy szabad
Felhő vagy folyó
Amin tekinteted pihen
Nézd csak az életed
Mitől lett ilyen
Túl sok valóság volt
És egy se lett tied
Vonalat húznál már
De nézd, a vonal követ
Na, mi van, te kisgyerek
Most egyedül leszel
Ne nézz vissza rám, menj
Te döntötted el
Menj el egy másik országba
És gondolj rá, hogy ő kivárja
Hogy visszatérsz, de tudod aki itt marad
Az a szívébe zár, de a szív kihagy
Repülő vagy hajó lesz
Ami téged egyszer visszahoz
Kicsit állok ott veled
Aztán gyerünk a taxihoz
Lesznek első szavak
Mondd, milyen volt szabad-
Nak lenned nélkülem
Te mondod, én képzelem
Na, mi van, te kisgyerek
Mi történt veled
Lett egy életed
Nekem is lett egy
Menj el egy másik országba
És gondolj rá, hogy ő kivárja
Hogy visszatérsz de tudod aki itt marad
Az a szívébe zár, de a szív kihagy
Menj el egy másik országba
És gondolj rá, hogy ő kivárja
Hogy visszatérsz, de tudod aki itt marad
Az a szívébe zár, de a szív néha kihagy
Semmihez sem fogható, örökérvényű dal az „Én a bánatot csak mindig kifogom”, amelyet a leghitelesebben Vámosi János óta egy női ikon, Bangó Margit tudott csak igazán átadni a közönségnek.
Sokan ezért a Kossuth-díjas énekesnőhöz kötik a tánczene világából fennmaradt remekművet. Nem is volt kérdés tehát, hogy a Swing à la Django zenekar sokoldalú feldolgozásának Bangó adja az origóját, a tengelyeit pedig két, a maga stílusában emblematikus előadó: Curtis és Takács Nikolas húzzák tovább.
„Django Reinhardt nagy kedvencem és volt szerencsém találkozni vele Brüsszelben. Ezért is nagyon tetszett a Swing à la Django névválasztása, nem is beszélve arról, hogy a legkiválóbb muzsikusok alkotják és már négy éve ők kísérnek hivatalosan.
Egyébként Dani Jánosal, aki az együttesben szólógitárosként játszik és zeneszerző, 10 éve dolgozunk már együtt. A másik ilyen kapocs a ritmus gitáros, aki a dédunokám vőlegénye, Dani Norbert, így komoly kötődés van feléjük. A dal rögzítése húzódott, de senki sem hagyta annyiban, így végül tavaly ősszel került rá sor. A két fiút pedig nagyon szeretem! Nikolas világszínpadokon is megállná a helyét, Curtis pedig szintén fantasztikus. Három különböző stílusú ember fogott össze és a zenében az a lényeg, hogy egyforma legyen a szív és az érzések is megtalálják egymást. Úgy gondolom, hogy nagyon-nagyon sok embernek fogunk ezzel örömet okozni, mindenki megtalálja benne a magához szóló szavakat, mondatokat” – mesélte Bangó Margit a felvételről, amely autentikusan kezdődik, majd egy Dani János által kigondolt, teljesen új rappelhető részbe csap át Curtis szövegével kiegészülve.
A változás a szám elnevezését is érinti, amely az „Én a bánatomat mindig kifogom” címmel szerepel.
A rapper elmondása szerint nem esett nehezére új sorokat szereznie a klasszikushoz: „Ez a világ rendkívül közel áll hozzám, így hamar megindult a tollam. Az, hogy Bangó Margittal közös dalban szerepelhetek, már magában egy áldás és hatalmas megtiszteltetés. A Swinges srácok pedig nemcsak remek emberek, de kiváló zenészek egytől egyig, Nikolas hangja pedig abszolút viszi a prímet.”
Az X-Faktor egykori nagy felfedezettje volt Takács Nikolas, aki nemcsak karizmatikus hangjával, de jellegzetes egyedi stílusával is otthagyta névjegyét az előadóművészetben. Gyermekkori álmát valósította meg Nikolas, hogy együtt énekelhet Bangó Margittal ebben a különleges együttműködésben. Így tovább bővült azon nagyjaink névsora, akikkel Nikolas közösen dolgozhatott. Az idei évre több zenei csemegét is ígér még az előadó a zeneszerető közönségnek.
A makulátlan összhangról pedig nemcsak a zene és a szöveg játéka tanúskodik, hanem a Jimy Punk Hollywood rendezte, meghitt videóklip is, amely a digitális megjelenést megelőzően már megtekinthető.
Fotók: Bangó Margit x Curtis x Takács Nikolas x Swing à la Django